اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مدیرعامل BLOCK.ONE: «بیت‌کوین نیازی به افزایش مقیاس‌پذیری ندارد»

برندان بلومر اعتقاد دارد در آینده اکثر فعالیت‌ها به صورت مستقیم در بلاکچین بیت‌کوین ثبت نشده و اغلب آن‌ها به روش‌های «لایه‌ی دوم» منتقل خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • برندان بلومر(Brendan Blumer)، بنیانگذار و مدیرعامل Block.One می‌گوید که بیت‌کوین در مسیر جایگزینی طلا به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها قرار دارد و مقیاس‌پذیری آن تغییر نمی‌کند، «زیرا به تغییر مقیاس‌پذیری نیازی ندارد.» وی انتظار دارد کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ی بیت‌کوین افزایش یابد.

بیت‌کوین در بیست سال آینده جایگزین طلا خواهد شد

برخی ادعا می‌کنند در صورتی که مقیاس‌پذیری بیت‌کوین برای برآورده ساختن پردازش تراکنش‌ها تغییر کند، ارزشمند‌تر خواهد شد. با این وجود، برندان بلومر بنیانگذار و مدیرعامل Block.one معتقد است که احتمالا بیت‌کوین هیچ‌گاه نیازی به تغییر مقیاس‌پذیری ندارد چرا که در مسیر تبدیل شدن به «طلای دیجیتالی» موفق عمل کرده است.

بلومر می‌نویسد: «بیت‌کوین در دو دهه‌ی آینده طلا را به عنوان اولین کالایی که برای حفظ ارزش دارایی‌ها استفاده می‌شود، جایگزین خواهد کرد.»

Ashe_Oro: «بیت‌کوین» هنوز از طلا ارزانتر است. «طلا» جایگزین پول نقد نیست و بیت‌کوین در این زمینه دارای مزیت بزرگی است. مشاهده‌ی عملکرد استراتژی اندازه‌ی کوچک بلاک‌ها و کارمزد بالا برای بیت‌کوین شگفت ‌انگیز خواهد بود. BrendanBlumer: مقیاس‌پذیری بیت‌کوین تغییری نمی‌کند زیرا به «آن نیاز ندارد.»

مدیرعامل استارت آپ Block.one که در سال گذشته با فروش توکن‌های EOS توانست به رکورد 4 میلیارد دلاری جذب سرمایه دست یابد، معتقد است که اغلب فعالیت‌های اقتصادی تنها در بلاکچین بیت‌کوین اتفاق نمی‌افتد. در عوض، اغلب تراکنش‌های روزانه در لایه‌ی دیگری غیر از لایه‌ی اصلی بیت‌کوین اجرا خواهد شد.

او توضیح می‌دهد: «اغلب فعالیت‌ها به روش‌های لایه‌ی دوم منتقل خواهد شد، اما نقدینگی و افزایش آگاهی از بیت‌کوین ادامه خواهد یافت.»

یکی از مثال‌های روش‌های لایه‌ی دوم شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین(LN) است که استفاده از آن در طول سال گذشته به‌ شدت افزایش یافته است. این راه حل در لایه‌ی دوم با بهبود قابل توجه کارایی، اجرای تراکنش بیت‌کوین را در زمان کوتاهی وعده می‌دهد.

بنابراین احتمالا بلاکچین بیت‌کوین هرگز به تغییر مقیاس‌پذیری درون زنجیره نیاز نخواهد داشت، اگر چه بر اساس اظهارات بلومر «کارمزد‌های بالایی برای اجرای تراکنش‌ها» انتظار می‌رود.

پیش‌بینی بلومر گزارش مایکروسافت در سال گذشته را تکرار می‌کند و نتیجه‌گیری می‌کند که راه‌حل‌های تغییر مقیاس‌پذیری در لایه‌ی دوم همانند شبکه‌ی لایتنینگ با افزایش محدودیت اندازه‌ی بلاک نسبت به تغییر مقیاس‌پذیری درون زنجیره برتری دارد.

برخی از کالا‌های بلاکچینی(رمزارزها) ظرفیت اجرای تراکنش‌ها در درون زنجیره‌ی خود را افزایش داده‌اند(همانند افزایش اندازه‌ی بلاک)، این روش به‌طور کلی وضعیت غیر متمرکز شبکه را تضعیف کرده و نمی‌تواند به ظرفیت پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه در مقیاس جهانی دست یابد. Brendan Blumer

 

بیت‌کوین نسخه‌ی دوم طلا(GOLD 2.0) است

مدیرعامل Block.one تنها شخصی نیست که در شرایط کنونی فکر می‌کند بیت‌کوین برای حفظ ارزش دارایی‌ها به «نسخه‌ی دوم طلا» تبدیل خواهد شد.

برادران وینکلووس(Winklevoss) در ابتدای سال جاری اعلام کردند که اعتقاد دارند «بیت‌کوین نسبت به طلا دارای مزایای بیشتری است.»

مکس کایزر(Max Keiser مجری و فیلم‌ساز معروف آمریکایی و چهره‌ی شناخته شده در وال استریت) همچنین پیش بینی می‌کند که بیت‌کوین به ارز ذخیره و نیز روش ذخیره‌ی دارایی‌های جدیدی تبدیل خواهد شد. وی بیت‌کوین را طلای فرد به فرد(Peer-To-Peer Gold) عنوان کرد.

وی در ماه گذشته و در پاسخ به این ادعا که بیت‌کوین هرگز نمی‌تواند جایگزین طلا گردد، عنوان کرد: « شما اشتباه می‌کنید ، هدف واقعی ساتوشی ناکاموتو(خالق بیت‌کوین) دستیابی این رمزارز به جایگاه طلای فرد به فرد است، مسیری که بیت‌کوین در آن کاملا موفق است. هدفی که بیت‌کوین برای دستیابی به آن مبارزه می‌کند.»

اخیرا مارک فاربر(Marc Faber) سرمایه‌گذار مشهوری که با عنوان «Dr. Doom» شناخته می‌شود، با خرید بیت‌کوین برای نخستین مرتبه به دنیای رمزارزها وارد شده است.

وی گفت: «من ده روز پیش، برای نخستین مرتبه بیت‌کوین خریدم.»

ممکن است بیت‌کوین به یک استاندارد انتقال پول تبدیل شود. Marc Faber

با این وجود تلاش‌های چشمگیری برای بهینه‌سازی شبکه‌ی بیت‌کوین و افزایش توان عملیاتی آن صورت گرفته است. داده‌های جدید نشان می‌دهند که به دلیل موفقیت پروتکل Segregated Witness(یا همان SegWit) افزایش اندازه‌ی بلاک منجر به افزایش کارمزد‌ها نخواهد شد.

آیا با دیدگاه برندان بلومر در رابطه با بیت‌کوین موافق هستید؟ آیا استفاده از راه‌حل‌های لایه‌ی دوم نسبت به افزایش اندازه‌ی بلاک درون زنجیره‌ی بیت‌کوین دارای مزایای بیشتری است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا