اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تیم توسعه‌دهنده Bitcoin Private، صرافی HitBTC را به کلاه‌برداری متهم کرد

به نظر می‌رسد که صرافی HitBTC قصد اخاذی مقدار ۵۸,۹۲۰ عدد از رمزارز بیت‌کوین پرایوت را از توسعه‌دهندگان این رمزارز داشته است

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان رمزارز Bitcoin Private با نماد معاملاتی BTCP در نتیجه‌ی حذف این رمزارز از فهرست رمزارزهای معاملاتی در صرافی رمزارزی HitBTC، این صرافی را به فعالیت متقلبانه متهم کرد. HitBTC پس از برنامه‌ی حذف بخشی از رمزارزها(Coinburn) در Bitcoin Private این تصمیم را اتخاذ کرد.

اتهامات مطرح شده توسط تیم توسعه‌دهنده در نامه‌ای توسط Petros Law به نمایندگی از جامعه‌ی Bitcoin Private، توسعه‌دهندگان و فعالان این رمزارز، در 26 فوریه نوشته شده و 9 مارس در پروفایل توئیتر Bitcoin Private منتشر گردید. بنابر ادعای نویسندگان این نامه که در روز حذف BTCP از صرافی HitBTC منتشر گردید، پس از افزایش اختلافات ناشی از حذف بخشی از رمزارزها، HitBTC تلاش می‌کند تا از BTCP سوء استفاده کند.

بر اساس این سند، BTCP در ابتدای ماه مارس سال گذشته از فورک رمزارز ZClassic با نماد ZCL و بیت‌کوین(BTC) و اعلام برنامه‌ی حذف بخشی از رمزارزها در وایتپیرش(Whitepaper) ایجاد شد: رویداد برنامه‌ریزی شده به معنای حذف و یا سوزاندن تمامی رمزارزهایی است که تا زمان اجرای فورک دریافت و یا منتقل نشده‌اند. تنها یک روز پس از راه‌اندازی در 3 مارس 2018، صرافی HitBTC کارمزد فهرست کردن BTCP را نیم میلیون دلار بیت‌کوین تعیین کرد.

این سند تصویری از توئیت حذف شده‌ی HitBTC را که در اواسط فوریه منتشر شده بود را شامل می‌شود که به کاربران توضیح می‌دهد پس از فورک، آدرس‌های BTCP ایجاد خواهند شد و کاربران تحت تاثیر فرآیند Coinburn قرار نمی‌گیرند.

گزارش شده است که یک روز پیش از اجرای Coinburn در 15 فوریه  HitBTC در یک سری ایمیل و به منظور حفاظت از دارایی کاربران خود، از BTCP درخواست کمک کرده است. این موضوع در نهایت به درخواست جبران خسارت 58,920 BTCP پس از Coinburn تغییر یافت.

با این وجود، همانطور که در این سند مشخص شده است، آدرس‌های BTCP که پس از فورک ایجاد شده‌اند، تحت تاثیر قرار نگرفتند. در حالی که چنین شرایطی در واقعیت وجود ندارد، این صرافی نمی‌تواند نگران از دست رفتن کاربران خود باشد. بعلاوه، این سند ادعا می‌کند که HitBTC به‌طور مخفیانه 58,920 BTCP را در کیف پول BTCP Segwit نگه‌داری می‌کند و نگرانی نسبت به Coinburn به دارایی‌های شخصی این صرافی مرتبط است.

بر اساس ادعای مطرح شده در این سند، توسعه‌دهندگان BTCP به صرافی اعلام کردند که قصد ندارند درخواست پرداخت خسارت را بپردازند اما با ارائه‌ی تصاویر ایمیل‌های ارسال شده ارائه نشان دادند که برای جلوگیری از Coinburn کمک‌های فنی لازم را ارائه کردند.

گزارش شده است که در روز 17 فوریه و یک روز پس از پیش‌بینی صورت گرفته Coinburn اتفاق افتاد. HitBTC در تاریخ 21 فوریه تهدید کرد در صورتی که 58,920 BTCP را پرداخت نکنند، پشتیبانی از این رمزارز را متوقف خواهد کرد.

HitBTC در 9 مارس با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ رسمی خود مدعی شد، تیم توسعه‌دهنده‌ی BTCP در ارائه‌ی روش امنی برای انتقال دارایی‌ها پیش از سوزاندن رمزارزها ناتوان بوده است، همچنین اعلام کرد که تمامی دارایی‌های از دست رفته جبران شده است. در زمان انتشار این مقاله، HitBTC نسبت به این سند واکنشی نشان نداده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها در دسامبر سال گذشته، در طی دریافت اطلاعات داده‌های زنجیره‌ی بیت‌کوین، 2.04 میلیون واحد آلت‌کوین(Altcoin) Bitcoin Private به‌طور مخفیانه ایجاد شده است.

این خبر بعد‌ها توسط توسعه‌دهندگان این رمزارز تایید گردید. آن‌ها اعلام کردند که یافته‌ها از نظر ریاضی صحت دارد اما «در حال حاظر منبع، هدف و فرد منتفع از این موضوع، شناخته شده نیست.»

نظر شما در ارتباط با حذف Bitcoin Private از فهرست رمزارزهای قابل معامله در صرافی HitBTC چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph.com
دکمه بازگشت به بالا