اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

جستجوگر گوگل برای بیت‌کوین مدیر‌عامل تعیین کرد!

موتور جستجوی گوگل به اشتباه وارن بافت و جیمی دیمون را به عنوان مدیر عامل بیت‌کوین می‌شناسد

نکات برگزیده مطلب
  • وارن بافت(Warren Buffet) مدیر‌عامل شرکت Berkshire Hathway، سومین شخص ثروتمند جهان در فهرست ثروتمندان مجله‌ی forbes و کسی که در گذشته رمزارز‌ها را «مرگ موش» خوانده بود، اخیرا در جستجوگر گوگل به عنوان مدیرعامل بیت‌کوین(BTC) شناخته می‌شود. جیمی دیمون(Jamie Dimon) مدیرعامل JPMorgan نیز به اشتباه توسط موتور جستجوی گوگل به عنوان مدیرعامل بیت‌کوین شناخته می‌شود.

وارن بافت مدیر‌عامل میلیاردر Berkshire Hathaway، یک شرکت چند ملیتی بزرگ با بیش از 700 میلیارد دلار دارایی در نتایج جستجوی گوگل به عنوان مدیر‌عامل بیت‌کوین نشان داده می‌شود. این موضوع توسط یک کاربر reddit با نام کاربری « u/degrudv» برای اولین بار اعلام شد، نام آجاي بنگا(Ajay Banga) مدير عامل هندي‌تبار مسترکارت و کسی که ارزهای دیجیتالی را «آشغال» خوانده بود نیز در نتایج جستجوی گوگل با کلمات کلیدی « Bitcoin CEO » و « CEO of Bitcoin » به چشم می‌خورد.

جیمی دیمون(Jamie Dimon)، مدیرعامل JPMorgan، موسسه‌ای که از نظر ارزش کل دارایی‌ها رتبه‌ی ششم جهان را داراست نیز توسط موتور جستجوی گوگل به عنوان مدیر‌عامل بیت‌کوین نمایش داده می‌شود. بسیاری از افرادی که خبر‌های حوزه‌ی رمزارزی را پیگیری می‌کنند مطلعند که دیمون در سپتامبر 2017، پرچمداری رمزارزها را «کلاهبرداری» خواند.

خطا در الگوریتم موتور جستجوی گوگل

گوگل برای ساده‌سازی یافتن اطلاعات، در سال 2012 الگوریتم جدید‌ی را معرفی کرد که در آن کلمات کلیدی مستقیما در داخل موتور جستجو و بدون نیاز به اتصال رموت(connect remote) به یک پایگاه داده پردازش می‌شوند. با این وجود گزارش‌های بسیاری از نتایج اشتباه جستجو در موتور جستجوی گوگل منتشر شده است. در ژانویه 2018 لاوار بال(LaVar Ball) که یک کار آفرین رسانه‌ای و فرد پرحاشیه‌ای است، برای مدتی به عنوان بنیانگذار انجمن بین المللی بسکتبال(NBA) شناخته می‌شد.

جامعه‌ی بسکتبال می‌دانند که NBA در سال 1949 و پس از ادغام انجمن بسکتبال آمریکا(BBA) و لیگ ملی بسکتبال(NBL) به‌وجود آمد، یعنی 18 سال پیش از این‌که لاوار بال متولد شود. یکی از نمایندگان گوگل در مورد ارتباط و نتایج اشتباه موتور جستجوی گوگل گفت:

در گراف دانش(Knowledge Graph)، افراد و ارتباطات میان آن‌ها بر اساس اطلاعات موجود بر روی وب و به صورت خودکار شکل می‌گیرد. این (روش) همیشه کاملا درست عمل نمی‌کند، و ما زمانی که از اتصالات نادرست مطلع می‌شویم، بر روی آن کار می‌کنیم تا مشکل رفع گردد. Google Representative

 

سرقت 50 میلیون دلار با استفاده از موتور جستجو و سیستم تبلیغات گوگل

در حالی که ممکن است فناوری همیشه درست کار نکند، هکر‌ها در گذشته از این باگ‌ها برای فریب مردم در کلاهبرداری‌های فیشینگ استفاده کردند. در فوریه 2014 گروهی از مجرمان سایبری در اوکراین که با نام Coinhoarder شناخته می‌شوند، بیش از 50 میلیون دلار رمزارز از کیف پول Blockchain.com سرقت کردند.

گروه سایبری Coinhoarder تبلیغات گوگلی مرتبط با کلمات کلیدی رایجی که در جستجو‌ برای بیت‌کوین و دیگر رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد را خریداری کردند. زمانی که مردم برای عناوینی همانند « crypto wallet» و یا « blockchain » جستجو می‌کردند، لینک‌های جعلی همانند « block-chain.info » و یا « blockchien.info » در نتیجه‌ ظاهر می‌شدند. کاربران ناآگاه با کلیک بر روی این آدرس‌ها وارد صفحات تقلبی شده و با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود در این سایت‌ها در حقیقت اطلاعات محرمانه کیف پول خود را تقدیم هکر‌ها می‌کردند، هکر‌ها سپس با در دست داشتن این اطلاعات دارایی‌های کاربران را سرقت می‌کردند. کوینیت پیشنهاد می‌کند در هنگام وارد کردن اطلاعاتتان حتما آدرس وب‌سایت را بررسی کنید و پس از اطمینان از صحت آن اقدام به وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود نمایید، از انتخاب پسوردهای ساده و قابل حدس زدن جدا اجتناب کنید و سعی کنید پسورد شما در دیگر وب‌سایت‌ها با پسوردی که برای دارایی‌های دیجیتالی خود استفاده می‌کنید متفاوت باشد.

نظر شما در مورد اشتباهات موتور جستجوی گوگل چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا