اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت‌کوین در اصل سیستمی برای دور زدن سانسور مالی است

در جدیدترین گزارش بانک مرکزی اسپانیا رمزارز بیت‌کوین به عنوان راه‌حل ساخت یک سیستم‌ سانسور گریز معرفی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی اسپانیا و سرپرست سیستم بانکداری این کشور با نام Banco de España، اخیرا گزارشاتی با هدف توضیح چگونگی کارکرد رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) منتشر کرده است. علاوه بر این در گزارشات مذکور توضیح داده شده که طبق گفته‌های آقای ساتوشی ناکاموتو، هدف از ارائه‌ی رمزارزها ساخت یک سیستم پرداخت اکترونیک شبیه به پول نقد است که بدون نیاز به واسطه‌های سازمانی مانند بانک‌ها، پرداخت‌های از راه دور را ممکن می‌سازد. این بانک در گزارشات خود اعلام نموده که رمزارز بیت‌کوین راه‌حل مشکلات و ساخت سیستم‌های بدون سانسور است.

گزارشات بانک مرکزی اسپانیا

بانک مرکزی اسپانیا و سرپرست سیستم بانکداری این کشور با نام Banco de España، اخیرا گزارشاتی با هدف توضیح چگونگی کارکرد رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) منتشر کرده است. در این اسناد جزئیاتی در رابطه با عملکرد رمزارزها و همچنین تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف این صنعت نوپا از منظر نظام مالی تعیین شده است. در این گزارشات همچنین توضیح داده شده که بهترین راه برای درک اهداف این سیستم جدید، مطالعه و درک نقشه‌ی راه بیت‌کوین(یا همان Whitepaper) نوشته شده توسط ساتوشی ناکاموتو است.

در این گزارشات ذکر شده که به گفته‌‌ی آقای ناکاموتو، جهان ما «به جای اعتماد، به یک سیستم پرداخت الکترونیک بر پایه‌ی شواهد رمزنگاری نیاز دارد که بدون نیاز به یک شخص ثالث مورد اعتماد، فرایند انتقال دارایی بین طرفین را مستقیما انجام دهد». بنابراین، هدف ساخت یک سیستم پرداخت اکترونیک شبیه به پول نقد است که بدون نیاز به واسطه‌های سازمانی مانند بانک‌ها، پرداخت‌های از راه دور را ممکن می‌سازد. این بدان معناست که پرداخت‌های غیرقابل دستکاری و کاهش هزینه‌های مربوط به واسطه‌ها، امکان‌پذیر خواهد شد.

یک سیستم بدون سانسور

این گزارشات نتیجه‌گیری می‌کند که رمزارزها به نوعی یک سیستم پرداخت هستند که بدون امکان سانسور و یا وجود یک مقام مرکزی قدرتمند با توانایی تایید یا رد تراکنش‌ها، عمل می‌کنند. در این گزارشات آمده است که «بیت‌کوین یک راه‌حل تخیلی و ریبا برای رفع مشکل ساخت یک سیستم بدون سانسور است».

با این حال در این گزارشات بانک مرکزی، مشخص شده که سیستم‌های پرداختی سنتی به دنبل حل این مشکل نیستند، بنابراین رمزارزها نمی‌توانند جایگزین آن‌ها محسوب شوند.

با توجه به این موضع‌گیری مشترک، که معمولا توسط بانکداران مرکزی بیان می‌شود، در پایان این گزارش آمده است:

با در نظر گرفتن این مورد که با وجود هزینه‌ها و ناکارآمدی‌هایی که هنگام تلاش برای از بین بردن این واسطه‌ها ایجاد می‌شوند، حضور واسطه‌های مورد اعتماد برای اکثر عوامل یک مشکل به حساب نمی‌آید، به نظر نمی‌رسد که رمزارز بیت‌کوین در جایگاه فعلی خود بتواند به عنوان یک سیستم پرداخت جایگزین، تاثیری قابل توجه در بخش مالی و کانال‌های پرداخت سنتی داشته باشد. Banco de España

نظر شما در رابطه با گزارشات بانک مرکزی اسپانیا چیست؟ آیا بیت‌کوین راه‌حل ساخت یک سیستم بدون سانسور می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
News.Bitcoin

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا