اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

افزایش ۱۵/۴ میلیارد دلاری ارزش بازار به وسیله‌ی پروژه‌های رمزارزی نوبنیاد

آمار نشان می‌دهد که با وجود بازار نزولی در سال ۲۰۱۸ دارایی‌های رمزارزی باز هم شاهد افزایش چشمگیر در ارزش بازار خود بوده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که اخیرا توسط کمپانی تحقیقاتی Diar منتشر شده است، تخمین زده می‌شود که مجموع ارزش سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارزی در آغاز سال جدید میلادی نسبت به سال گذشته ۱۵/۴۲ میلیارد دلار افزایش داشته است. این افزایش ارزش غالبا به وسیله‌ی ایجاد رمزارز و توکن‌ها جدید بوجود آمده و تورم قیمت رمزارزها سهم کمتری در آن دارد.

 

افزایش ارزش بازار رمزارزی

 براساس تحقیقات جدید، تخمین زده می‌شود که ارزش دارایی‌های رمزارزی جدیدی که در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده‌اند، بیش از ۱۲ درصد از مجموع سرمایه‌ی در حال گردش کل بازار رمزارزی(Total Market Cap) را شامل می‌شود.

بیشترین سهم افزایش این رقم مربوط به ایجاد توکن‌های جدید در سال ۲۰۱۸ می‌باشد که ارزش‌ مجموع آن‌ها برابر است با ۴/۹۶ میلیارد دلار یا ۳۲ درصد از ۱۵/۶۲ میلیارد دلار رمزارز افزوده شده به بازار در این سال.

گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۰۰ دارایی رمزارزی جدید به چرخه‌ی بازار وارد شده و زمانی که آن را با ابتدای سال ۲۰۱۸ مقایسه کنیم، شاهد ۵۰ درصد افزایش خواهیم بود. این رقم در مقایسه با تعداد رمزارزهای سال ۲۰۱۷، حدود ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیت‌کوین و اتریوم مسئولیت ۲۷درصد از این افزایش ارزش را بر عهده دارند

طی سال ۲۰۱۸، رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) تقریبا ۲/۶۳ میلیارد دلار ارزش به مجموع سرمایه‌ی بازار رمزارزی افزوده است، به عبارتی تورم و استخراج رمزارز بیت‌کوین در مجموع ۱۷ درصد از ارزش افزوده شده در بازار رمزارزی را به خود اختصاص داده است، که می‌توان گفت بزرگ‌ترین سهم افزایش ارزش بازار است که توسط یک رمزارز بوجود آمده است.

ارزش ایجاد شده توسط رمزارز اتریوم(با نماد ETH) نیز پس از بیت‌کوین در رتبه‌ی دوم قرار دارد و این رمزارز توانسته به تنهایی بالغ بر ۱/۵۵ میلیارد دلار یا ۱۰ درصد ارزش به بازار رمزارزی اهدا کند.

تنها در آغاز سال ۲۰۱۸ تورم کل بازار رمزارزی باعث افزایش ۴/۱۷ میلیارد دلار ارزش دیگر برای آن شد. این رقم شامل ۲۷ درصد از ارزش افزوده شده به سرمایه‌ی در حال گردش کل بازار رمزارزی طی سال گذشته می‌باشد.

burn

سوزاندن توکن‌ها بیش از ۱۹۵ میلیون دلار کاهش ارزش به همراه داشته است

رمزارزهای پایداری که اخیرا به بازار وارد شده‌اند نیز سهم قابل توجهی در ارزش بازار رمزارزی و سرمایه‌ی در حال گردش آن داشته است. این رمزارزها بیش از ۱/۲۶ میلیارد دلار ارزش به بازار رمزارزی افزوده‌اند. لازم به ذکر است که فورک بیت‌کوین SV(فورک بیت‌کوین کش با نماد BSV) نیز یک منبع قابل توجه از ارزش افزوده شده با بازار رمزارزی است و به تنهایی توانسته ۱/۰۴ میلیارد دلار ارزش به مجموع سرمایه‌ی بازار اضافه کند.

در نهایت، سوزاندن و حذف توکن‌های مختلف نیز در مجموع مسئولیت کاهش ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارزی طی سال ۲۰۱۸ را بر عهده دارند.

نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا