اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ConsenSys و AMD از همکاری با یکدیگر خبر دادند

این همکاری در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام محاسبات ابری مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین صورت گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشات رسمی منتشر شده، کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی تراشه‌های پردازشی AMD از همکاری خود با شرکت ConsenSys ارائه‌دهنده‌ی راه حل‌های اتریوم) خبر داده است. گفته شده که این همکاری در جهت ایجاد زیرساخت‌های اولین سیستم پردازش ابری مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین مستقل بوده است.

همکاری ConsenSys و AMD

هر دو کمپانی بزرگ AMD و ConsenSys در طول روند نزولی بازار ۲۰۱۸ با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند. کمپانی AMD بیش از ۴۰ درصد کاهش ارزش سهام را شاهد بود و شرکت بزرگ ConsenSys نیز به دلیل مشکلات مالی مجبور به تعدیل نیرو شده است.

با این حال، شراکت میان این دو شاید بتواند قبل از شروع روند صعودی بازار، باعث بهبود وضعیت فعلی آن‌ها شود.براساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده،  ConsenSys به عنوان ارائه دهنده‌ی راه حل‌های اتریوم با کمپانی بزرگ تولید کننده‌ی تراشه‌های پردازشی AMD و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری Halo Holding که مقر اصلی آن در امارات متحده‌ی عربی واقع شده است، در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای محاسبات ابری مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین همکاری کرده است.

براساس گزارشات رسمی منتشر شده، این شرکت‌ها پلت‌فرم W3BCLOUD را تشکیل داده‌اند تا به واسطه‌ی آن برای موارد استفاده‌ی جدید تکنولوژی بلاک‌چین، راهکار‌های بهینه‌سازی مراکز داده را توسعه‌ دهند. این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند تا با استفاده از تخصص سخت‌افزاری کمپانی AMD و تجربیات نرم‌افزاری مرتبط با بلاک‌چین شرکت ConsenSys، در حالی که میزان پذیرش نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) را سرعت می‌بخشند، یک سیستم برای کاربرد‌های دولتی و شرکت‌های تجاری طراحی کنند.

براساس گزارشات منتشر شده، پلت‌فرم W3BCLOUD اولین زیرساخت مستقل محاسبات ابری بلاک‌چینی خواهد بود که هم برای بخش‌ عمومی و هم برای بخش خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این مورد، جزئیاتی در رابطه با همکاری کمپانی سرمایه‌گذاری Halo Holdings در این پروژه نیز منتشر شده است. گفته شده که Halo Holdings یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ می‌باشد که مقر آن در ابوظبی واقع شده و حیطه‌ی کار آن «تجارت تکنولوژی‌ در مقیاس بزرگ و سرمایه‌گذاری خصوصی در آسیا، اروپا، امریکای شمالی و خاورمیانه» است.

آقای جوزف لوبین(Joseph Lubin) بنیانگذار ConsenSys و یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم در رابطه با این همکاری اعلام کرده است:

تقویت قدرت محاسباتی شبکه‌ی بلاک‌چین به وسیله‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی شرکت AMD می‌تواند در جهت افزایش میزان پذیرش سیستم‌های غیرمتمرکز در حال ظهور در سراسر جهان، مزایای خوبی ارائه دهد. ترکیب قدرت سخت‌افزار و نرم‌افزاری می‌تواند یک لایه‌ی زیربنایی جدید را ایجاد کند و موجبات افزایش تجریجی فن‌آوری‌های بلاک‌چینی را فراهم آورد. Joseph Lubin

شاید این سرمایه‌گذاری جدید باعث شود که ConsenSys یکبار دیگر در رابطه با تعدیل نیرو ۵۰درصد از کارکنان خود فکر کند. با این حال، آقای جورج روسکووتز(Joerg Roskowetz) رئیس بخش مدیریت محصول و تکنولوژی بلاک‌چین در کمپانی AMD، اخیرا اعلام نموده:

ما بسیار هیجان زده‌ایم که با ConsenSys همکاری خواهیم کرد و به آن‌ها اجازه‌ می‌دهیم تا به تکنولوژی سخت‌افزار‌هایی با عملکرد بالا دسترسی داشته باشند. این تکنولوژی‌های سخت‌افزاری قادر خواهند بود تا برای خدمات و شبکه‌های غیرمتمرکز مقیاس‌پذیری بهتر و گسترش عمومی را به همراه داشته‌ باشند، تا در نهایت بتوانند پاسخگوی علاقه‌ی رو به رشد شرکت‌های بزرگ و دولت‌هایی باشند که به دنبال حل چالش‌هایی از جمله هویت هوشمند، مراکز داده سازمانی و ردیابی شناسه‌ی سلامت هستند تا فرایند‌هایی همچون مجوز دهی و مدیریت زنجیره‌ی تامین را انجام دهند. Joerg Roskowetz

براساس گزارشات منتشر شده در وب‌سایت رسمی کمپانیAMD، این کمپانی در ماه نوامبر و زمانی که نسبت به صنعت ماینینگ رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین بسیار جاه‌طلبانه عمل می‌کرد، با شرکت‌های تولید کننده‌ی سخت‌افزار از جمله Asus، MSI و Biostar در جهت ساخت تراشه‌های گرافیکی جدید و تولید ریگ‌های ماینینگ، همکاری کرده است.

همکاری‌های بی ثمر در حوزه‌ی بلاکچین

اگرچه این تلاش مشترک، نباید کاملا نادیده گرفته شود، اما منتقدانی هستند که معتقدند همکاری ConsenSys، Halo Holdings و AMD منجر به تولید یک محصول، پلتفرم و یا سرویس واقعی نخواهد شد.

در ماه گذشته خبر همکاری ConsenSys با ING، Citigroup، Shell و دیگر کمپانی‌های بزرگ در راه‌اندازی komgo SA منتشر شد. komgo SA ایجاد محصولات بلاکچین در سطح سازمانی بر پایه‌ی تکنولوژی اتریوم را هدف گذاری کرده است، اما از زمان اعلام آن در انتهای سپتامبر سال گذشته، پیشرفت قابل توجهی گزارش نشده است. این موضوع موجب طرح سوالی می‌شود: آیا واقعا فعالیتی انجام می‌شود؟

با در نظر گرفتن توسعه‌ سریع در این محیط که علاقه‌مندان به رمزارزها به آن عادت کرده‌اند، کاستی در بروزرسانی توسعه‌ی عمومی اندکی موجب ناامیدی شده است.

نظر شما در رابطه با همکاری این دو شرکت بزرگ چیست؟ راه‌اندازی این سیستم محاسبات ابری بلاک‌چینی چه مزایایی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا