اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

پروژه‌های ICO در حال فروش دارایی‌های خود هستند

طبق اطلاعاتی که شرکت Diar منتشر کرده است روند فروش اتریوم توسط ICOها به بالاترین حد خود رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس تحقیقاتی که توسط شرکت دیار(Diar) اخیرا صورت گرفته است به نظر می‌رسد که میزان فروش دارایی‌ها و توکن‌های تحت مالکیت پروژه‌های ICO به شکل چشم‌گیری افزایش یافته و به بالاترین سطح خود رسیده است. طبق آمار بدست آمده، سقوط قیمت دارایی‌های بازار رمزارزی از فوریه‌ی ۲۰۱۸ تاکنون، باعث افزایش چشم‌گیر فشار بر روی تعداد زیادی از شرکت‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت رمزارزی شده است و این امر در نهایت باعث شده که این شرکت‌ها و پروژه‌ها برای تامین هزینه‌های جاری خود، دارایی‌های تحت مالکیت خودشان را بفروش برسانند.

طبق تحقیقاتی که اخیر توسط شرکت تحقیقاتی Diar در رابطه با دارایی‌های رمزارزی صورت گرفته است، فسخ و فروش اتریوم‌های تحت مالکیت ICOها در سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸، به بالاترین حد خود رسیده است. براساس این تحقیقات، سقوط قیمت دارایی‌های بازار رمزارزی از فوریه‌ی ۲۰۱۸ تاکنون، باعث افزایش چشم‌گیر فشار بر روی تعداد زیادی از شرکت‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت رمزارزی شده است و این امر در نهایت باعث شده که این شرکت‌ها و پروژه‌ها برای تامین هزینه‌های جاری خود، دارایی‌های تحت مالکیت خودشان را بفروش برسانند.

اتریوم به دلیل ویژگی‌های خاص خود یک پلت‌فرم مناسب برای فروش توکن‌ها محسوب می‌شد؛ قابلیت‌هایی همچون «قرارداد‌های هوشمند» به هرکسی اجازه می‌داد تا بر روی پلت‌فرم‌های آن یک دارایی‌ دیجیتال با هرمقدار یا ویژگی مکانیزمی که در ذهن دارد، ایجاد کند.

براساس داده‌های اطلاعاتی که از گزارشات اخیر NKB Group بدست آمده است، از دسامبر ۲۰۱۷ و ژوئن ۲۰۱۸، بیش از 9/97 میلیارد دلار سرمایه از طریق فروش توکن‌ بدست آمده است که بخش اعظم آن در پلت‌فرم‌های اتریوم شکل گرفته است. به این ترتیب ده‌ها پروژه‌ی استارت‌آپی بزرگ به سهامداران توکن‌های اتریوم(ETH) تبدیل شده‌اند.

گزارشات کمپانی Diar نشان می‌دهد که از تابستان امسال، طی یک روند رو به رشد تمام پروژه‌های تحت بررسی در حال فروش توکن‌های اتر خود هستند. بین ماه‌های فوریه و ژوئن میزان کاهش توکن‌های تحت مالکیت این پروژه‌ها از رقم ۴/۴ میلیون توکن به ۴/۲ میلیون توکن کاهش یافته است، در حالی که از ماه ژوئن تا کنون میزان توکن‌های تحت مالکیت این پروژه‌ها از ۴/۲ میلیون توکن به ۳/۵ میلیون توکن تغییر کرده است.

طبق آمار بدست آمده حدود ۲۴ درصد از اتریوم‌های تحت مالکیت این پروژه‌ها بفروش رسیده است. با این حال، علاوه بر فروش، قیمت و ارزش این توکن‌ها نیز به شکل چشم‌گیری سقوط داشته است و قیمت اتریوم از حدود ۴۰۰ دلار در فصل تابستان، اکنون به سطح قیمت ۱۱۵ دلار سقوط کرده است.

در حال حاضر پروژه‌ی DigixDAO(با نماد DGD) نسبت به پروژه‌های دیگر توکن‌های اتریوم بیشتری در اختیار دارد. به نظر می‌رسد که رمزارز پایدار DigixDAO با طلا پشتیبانی می‌شود و هر توکن DGD نمایانگر یک گرم از شمش طلا می‌باشد. شرکت Diar نیز ادعا می‌کند که پروژه‌ی Aragon(با نماد ANT) نیز بخش اعظمی از اتریوم‌های تحت مالکیت خود را به DAI(یک رمزارز پایدار با پشتیبانی از الگوریتم اتریوم که به دلار متصل است) تبدیل کرده است؛ احتمالا این عمل در راستای فرار از سقوط ارزش اخیر بازار انجام شده است.

فروپاشی پروژه‌ها مساوی است با افزایش تعداد افراد حرفه‌ای

نمونه‌های بسیار قابل توجهی در رابطه با بازار نزولی ۲۰۱۸ و شکست‌هایی که به واسطه‌ی آن رخ داده می‌توان نام برد، تا جایی که حتی برخی پروژه‌ها به صورت کامل ورشکسته و متوقف شده‌اند. به عنوان مثال یکی از برجسته‌ترین تیم‌های توسعه‌ی اتریوم کلاسیک(ETH) با نام ETCDEV اخیرا با مشکلات مالی مواجه شده و ادامه‌ی فعالیت‌های خود را متوقف کرده است؛ یا می‌توان به کمپانی توسعه‌دهنده‌ی Consensys اشاره کرد که طبق آخرین آمار بدست آمده بیش از ۱۳ درصد از کارکنان خود را در جهت تجدید ساختار مدیریتی و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک، اخراج نموده است.

گرچه گزارشات اخیر نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌ی جمع‌آوری شده توسط ICOهای ارائه شده به شکل چشم‌گیری نسبت به گذشته کاهش یافته است، اما در همین گزارشات نتیجه‌گیری شده که سرمایه‌ی اهدا شده توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز در حال افزایش است که در نهایت نتیجه‌ی آن حرفه‌ای‌سازی صنعت رمزارزی خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این آمار اعلامی چیست؟ چه عوامل دیگری باعث افزایش میزان فروش دارایی‌های تحت مالکیت پروژه‌های ICO شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا