اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

ایمیل‌های تهدید به بمب‌گذاری و توصیه‌ی مقامات آمریکایی به دریافت‌کنندگان

برخی از سازمان‌ها و شهروندان آمریکا ایمیل‌هایی با مضمون تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرده‌اند که از آن‌ها بیت‌کوین باج‌خواهی می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • دولت آمریکا وجود ایمیل‌هایی را که با تهدید به بمب‌گذاری از سازمان‌ها بیت‌کوین طلب می‌کنند، تایید کرده و در این زمینه توصیه‌هایی را به سازمان‌هایی که مورد هدف آن‌ها قرار گرفته‌اند ارائه کرده است. ایمیل‌های اشاره شده در ایالت‌های مختلف آمریکا توسط سازمان‌ها و شهروندان مختلفی گزارش شده است. در کشور‌های نیوزلند و استرالیا نیز دریافت ایمیل‌های مشابه گزارش شده است.

مرکز یکپارچه ارتباطات و امنیت ملی ایالات متحده آمریکا(NCCIC) که بخشی از آژانس زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا(Cybersecurity and Infrastructure Agency) است، اعلام کرد که از موضوع کمپین ایمیل‌های تهدید آمیز در سراسر جهان اطلاع دارد.

NCCIC اعلام کرد: «ایمیل‌ها ادعا می‌کنند که در صورت عدم پرداخت باج، سازمان‌های مورد تهدید منفجر خواهند شد.»

گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که اسکمر‌ها باج بیت‌کوین سنگینی را از قربانیان تقاضا می‌کنند و در آن عنوان کرده‌اند که «توصیه می‌کنم به پلیس مراجعه نکنید.»

بر اساس گزارش‌ها، متن ایمیل ارسالی به این شکل است:

افراد من بمب(Hexogen) را به ساختمانی که شرکت شما در آن قرار دارد حمل کرده‌اند… در صورتی که 20 هزار دلار به صورت بیت‌کوین پرداخت کنید، بمب منفجر نخواهد شد. اما در فریب (ما) تلاش نکنید – به شما اطمینان می‌دهم تنها با دریافت سه تاییده‌ در شبکه‌ی بیت‌کوین، فرد حامل بمب را برمی‌گردانم. Bomb Threat Email

برخی از کاربران توئیتر نیز تصاویر و ویدئوهایی از ایمیل‌های تهدید آمیز مشابه منتشر کردند که برخی اشخاص را نیز هدف قرار داده بود.

NCCIC به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند، در صورتی که ایمیل‌های با مضمون تهدید به بمب‌گذاری دریافت کردند، نباید سعی کنند با فرستنده تماس گرفته و یا باج را پرداخت کنند.

این آژانس از شهروندان می‌خواهد ایمیل‌ها را به مرکز شکایت جرائم اینترنتی FBI و یا دفاتر منطقه‌ای FBI گزارش کنند.

میوریل بوزر(Muriel Bowser)، شهردار ایالت واشنگتن دی‌سی(Washington, DC) با انتشار بیانیه‌ی رسمی و مختصر، تحقیقات در حال انجام توسط اداره‌ی پلیس(MPD) بر روی تهدید بمب‌گذاری در سراسر کشور و از جمله ایالت واشنگتن را تایید کرد. او گفت: «تمامی تهدیدات از طریق ایمیل دریافت شده و به صورت بیت‌کوین باج خواهی می‌کند، اما اطلاعی در زمینه‌ی پرداخت احتمالی باج توسط قربانیان در دست نیست.»

وی افزود:

MPD به همراه دیگر نهاد‌های قانونی، این تهدیدات را پیگیری می‌کنند. این موضوع در شهر‌های دیگر ایالت‌های آمریکا گزارش شده است و در حال حاظر جدی و معتبر تلقی نمی‌شود. در صورتی که تهدید مشابهی را دریافت کرده و یا فعالیت‌های مشکوکی را مشاهده نمودید، با 911 تماس بگیرید. Muriel Bowser

براساس گزارش رویترز، مقامات کشور‌های استرالیا و نیوزلند نیز از بررسی ایمیل‌های تهدید به بمب‌گذاری که توسط برخی از شهروندان این کشور‌ها دریافت شده است، خبر دادند.

نظر شما در مورد ایمیل‌های منتشر شده توسط اسکمر‌ها چیست؟ آیا مقامات آمریکایی رویکرد مشابه باج افزار سم‌سم را در مقابل این تهدید اتخاذ خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk
دکمه بازگشت به بالا