اخبار و مقالات

Bitmain مرکز توسعه‌ی بلاک‌چین خود در اسرائیل را تعطیل کرد

دلیل این تعطیلی، سقوط اخیر بازار رمزارزی اعلام شده که بیت‌مین را واداشته است تا در فعالیت‌های جهانی خود تجدید نظر کند

نکات برگزیده مطلب
  • خبرگزاری‌های محلی روز گذشته گزارش داده‌اند که کمپانی بزرگ Bitmain در حال تعطیل کردن مرکز توسعه‌ی بلاک‌چین شعبه‌ی اسرائیل خود با نام Bitmaintech Israel است و تمام کارمندان آن نیز تا آخر هفته‌ی جاری اخراج خواهند شد. مدیر این مرکز اعلام کرد دلیل تعطیلی این مرکز سقوط اخیر بازار رمزارزی و کاهش شدید قیمت‌ها بوده که باعث شد Bitmain در فعالیت‌های جهانی خود تجدید نظر کند.

خبرگزاری‌های محلی روز گذشته ۱۰ام دسامبر اعلام کردند که شرکت Bitmain غول ماینینگ چینی، در حال تعطیل کردن مرکز توسعه‌ی خود در اسرائیل و اخراج کارمندان آن است. این مرکز توسعه با نام Bitmaintech Israel در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده تا برای فعالیت‌هایی از جمله کشف کاربرد‌های تکنولوژی بلاک‌چین، کار بر روی اتصال استخر پول بیت‌کوین(BTC) و توسعه‌ی زیرساخت‌های پروژه‌ی هوش مصنوعی کمپانی Bitmain با نام Sophon را برعهده بگیرد. حال به نظر می‌رسد که قرار است در این هفته‌ این مرکز تعطیل شده و تمام ۲۳ کارمند فعال در آن نیز اخراج شوند.

حتی گادی گیلکبرگ(Gadi Glikberg) مدیر شعبه‌ی اسراعیل و همچنین معاون فروش و بازاریابی بین‌المللی کمپانی Bitmain نیز در حال ترک کردن این مرکز می‌باشد. گزارشات حاکی از آن است که آقای گیلکبرگ تعطیلی این مرکز را به سقوط اخیر بازار رمزارزی مرتبط دانسته و اعلام نموده:

بازار رمزارزی طی چند ماه گذشته شاهد ریزش بوده است، که به واسطه‌‌ی آن Bitmain مجبور شده است تا یک بازنگری بر روی فعالیت‌های مختلف خود در سراسر جهان داشته باشد، و با وضعیت کنونی، تغییری در ادامه‌ی فعالیت‌های خود ایجاد کند. Gadi Glikberg

مرکز توسعه‌ی Bitmaintech Israel برای روشن شدن هرچه بیشتر این موضوع، هنوز هیچ بیانیه‌ای و جوابی به درخواست مطبوعات ارائه نکرده است.

لازم به یاد‌آوری است که شرکت Bitmain در حال حاضر با دو پرونده‌ی قضائي دست و پنجه نرم می‌کند. پرونده‌ی اول در رابطه با یک ماینینگ بدون اجازه توسط این کمپانی است که طی آن درخواست پرداخت غرامت ۵ میلیون دلاری شده است. این پرونده در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا به ثبت رسیده است.

پرونده‌ی دوم اخیرا به ثبت رسیده و طی آن از Bitmain، وب‌سایت Bitcoin.com، آقای راجر ور و صرافی رمزارزی Kraken شکایت شده است. در این پرونده شاکی مدعی شده که متهمان مذکور با همکاری یکدیگر و استفاده از روش‌های ناعادلانه، شبکه‌ی بیت‌کوین کش(BCH) را به نفع خودشان دستکاری کرده‌اند.

در اوایل ماه دسامبر، اسرائیل شاهد سرکوب گزارش نشده در میزان درآمد‌های رمزارزی بود. براساس گزارشات روزنامه‌های تجاری محلی، مقامات مالیاتی اسرائیل برای صدها نفر از افرادی که ادعا شده درآمد‌های مرتبط با صنعت رمزارزی دارند و آن را گزارش نداده‌اند، پرونده‌ی مالیاتی ایجاد کرده‌اند. از آنجایی که در اسرائیل رمزارزها به عنوان دارایی‌های مالی شناخته می‌شوند، برای سرمایه‌گذاری شخصی فعال در این زمینه پرداخت ۲۵ درصد مالیات اجباری است.

نظر شما در رابطه با تعطیلی این مرکز چیست؟ آیا واقعا دلیل آن بازار نزولی رمزارزها است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا