اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کسب ۱۰ سال تجربه‌ی استخراج بیت‌کوین در یک بازی شبیه‌ساز

در بازی Crypto Crisis می‌توانید «ماینینگ بیت‌کوین» را در طول تاریخچه‌ی ده ساله‌ی آن به صورت شبیه‌سازی شده تجربه کنید

نکات برگزیده مطلب
  • در اکتبر ۲۰۱۸، نسخه‌ی اولیه‌ی بازی Crypto Crisis در پلتفرم استیم(Steam) منتشر گردید. بازیکنان می‌توانند با بازگشت به سال ۲۰۰۹؛ یعنی زمانی که بیت‌کوین(Bitcoin) به تازگی متولد شده است، این رمزارز را با استفاده از داده‌های ده سال گذشته بر روی شبیه‌ساز شبکه‌ی بیت‌کوین استخراج نمایند.

شبیه‌سازی ماینینگ بیت‌کوین در بازی Crypto Crisis

بازی جدید شبیه‌سازی Crypto Crisis که توسط استودیوی بازی‌سازی Armoured Beans طراحی شده است، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا نسخه‌ی «بسیار مشابه» شبکه‌ی بیت‌کوین را شبیه‌سازی نمایند. در ابتدا بازیکنان در این بازی به سال 2009 بازگشته و عملیات ماینینگ را آغاز می‌کنند در حالی که در طول بازی تجهیزات ماینینگ را ارتقاء داده و بیت‌کوین خود را می‌فروشند. Crypto Crisis به عنوان نسخه‌ی اولیه‌ی این بازی منتشر شده است، این بدین معناست که این بازی هم اکنون تکمیل نشده و در فاز توسعه قرار دارد.

اما علاقه‌مندان می‌توانند همگام با توسعه‌ی بازی، آن را تجربه کنند. استودیو Armoured Beans در 16 و 28 نوامبر با انتشار دو بروزرسانی اصلی، سیستم نقشه بازی را بهبود بخشیده و تجهیزات جدیدی را به محیط بازی اضافه کرد.

توسعه‌دهندگان در توصیف بازی گفتند:

در این بازی، شما گرفتار بدهی و بی‌پولی می‌شوید و تصمیم می‌گیرید برای تغییر زندگی خود ماینینگ بیت‌کوین را آغاز نمایید و در حالی که منابعتان را به دقت مدیریت می‌کنید با ساخت و به‌روز‌رسانی ریگ‌های ماینینگ سهم‌خود را از پاداش ماینینگ افزایش می‌دهید. Crypto Crisis Developer’s

این بازی بسیار مشابه دیگر بازی‌های سبک شبیه‌ساز‌ی همانند بازی «Civilization» ساخته‌ی سید مِیِر(Sid Meier) و بازی Sims ساخته‌ی ویل رایت(Will Wright) است. اما بازیکنان Crypto Crisis به‌جای تسخیر جهان و یا مراقبت از کودکان در بازی Sims، مصرف انرژی، ارتقاء تجهیزات ماینینگ و گرمای تجهیزات ماینینگ را مدیریت می‌کنند. با پیشرفت بازی گیمر‌ها با باز کردن قفل نقشه‌های جدید و به‌دست آوردن فضای اضافی برای قرار دادن تجهیزات ماینینگ بیت‌کوین بیشتر، عملیات ماینینگ خود را به آرامی توسعه می‌دهند.

گیمر در این بازی دقیقا همانند اولین روزهای تولد بیت‌کوین و زمانی که هر کسی می‌توانست عملیات ماینینگ را انجام دهد، با یک پردازشگر مرکزی کامپیوتر‌های شخصی(CPU) عملیات ماینینگ را آغاز می‌کند. مدت کمی پس از آن بازیکنان می‌توانند تجهیزات خود را به پردازشگر گرافیکی(GPU) به‌روز‌رسانی کنند و در نهایت از نسل بعدی مدارهای مجتمع مختص ماینینگ(دستگاه‌های ASIC) استفاده خواهند کرد.

جزئیات فنی بازی Crypto Crisis

در نسخه‌ی کنونی چهار نقشه‌ی سه‌بعدی و بیش از 20 اسکلت تجهیزات ماینینگ مختلف برای بازی در دسترس است. در این بازی تنوع گسترده‌ای از CPU، GPU و GPUها (بیش از 170) در دسترس گیمر قرار دارد. در کنار معامله، خرید و بروزرسانی تجهیزات ماینینگ، بازیکنان مجبور به معامله‌ی رمزارزها در بازار هستند. آن‌ها باید انتخاب کنند که چه زمانی رمزارزها را به منظور کسب سود بیشتر نگهداری کنند و یا آن‌ها را برای به‌دست آوردن پول مورد نیاز به فروش برسانند.

بازیکنان Crypto Crisis همچنین می‌توانند با بازی شبیه‌ساز ماینینگ، رتبه‌ی خود را در لیدربرد(Leaderboard) پلتفرم Steam ثبت نمایند. سازندگان بازی 1 گیگی فضای ذخیره‌سازی (هارد دیسک) و حداقل 768 مگابایت الی 1 گیگابایت حافظه‌ی رم را برای اجرای روان بازی توصیه می‌کنند. بر اساس نقد‌های منتشر شده از این بازی، به نظر می‌رسد گیمر‌ها در پلتفرم Steam از نسخه‌ی کنونی بازی لذت می‌برند.

یکی از بازیکنان می‌گوید این بازی یک سرگرمی است، اما او بیش از 17 دفعه بازی را ری‌ست کرده تا به سال 2009 بازگردد چراکه «چگونگی مدیریت منابع برای ادامه‌ی روند بازی را درک نکرده بود.» بازیکن دیگری که تلاش می‌کرد دنیای ماینینگ مجازی را در دست بگیرد، با رویارویی با باگ‌های این بازی، به این نتیجه رسیده بود که این بازی ناپایدار است.

این گیمر می‌نویسد:

در واقع از این بازی کاملا لذت بردم، من در ابتدا این بازی را برای مشخص کردن بهترین روش با سناریو‌های مختلفی بازی کردم، سپس روشی که در به‌دست آوردن پول بسیار موفق بود را انتخاب کردم. متاسفانه، پس از این که در بازی دومین ژنراتور 6 کیلوواتی و یک واحد A/C قدرتمندی را خریداری کردم، و هنگامی که سومین شاسی ماینینگ درون بازی را انتخاب کردم، سیستم به‌طور کامل متوقف شد. Crypto Crisis User

در زندگی واقعی، بازگشت به سال 2009 به منظور ماین بیت‌کوین ساده نیست، مگر اینکه به یک ماشین زمان دسترسی داشته باشید. با این وجود، طرفدارن رمزارزها به کمک شبیه‌ساز تاریخچه‌ی بیت‌کوین می‌توانند شرایط موجود در زمان تولد یکی از بزرگترین نوآوری‌های مالی جهان را تجربه نمایند. برخلاف دنیای واقعی، در صورتی که بازیکنان در مدیریت عملیات ماینینگ خود موفق عمل نکرده‌اند، می‌توانند بازی را ری‌ست کرده و از نو شروع به انجام بازی نمایند.

نظر شما در مورد بازی «Crypto Crisis» چیست؟ آیا علاقه دارید شرایط ماینینگ در اولین روزهای تولد بیت‌کوین را تجربه نمایید؟  نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا