اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

فیلیپین در ازای پاکسازی سواحل این کشور به شما اتریوم هدیه می‌دهد

این طرح با همکاری Bounties Network و ConsenSys در سواحل مالینا راه‌اندازی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا به واسطه‌ی همکاری کمپانی ConsenSys و Bounties Network یک طرح پاکسازی سواحل مالینا(در کشور فیلیپین) راه‌اندازی شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند در مقابل جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی از این ساحل، رمزارز اتریوم دریافت کنند. این طرح زمانی معرفی شده است که یکی از محبوب‌ترین سواحل گردشگری فیلیپین با نام Borclay در حال حاضر از حجم زیاد زباله‌ی انباشته شده رنج می‌برد.

اخیرا گزارش شده است که یک نرم‌افزار غیرمتمرکز(dApp) مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم(ETH) به ساکنین شهر مانیلا در کشور فیلیپین که در پاکسازی یکی از سواحل پایتخت این کشور کمک کنند، اتریوم اهدا خواهد کرد.

جوزف لوبین(Joseph Lubin) یکی از بنیانگذاران اتریوم و مدیرعامل بزرگ‌ترین کمپانی توسعه‌ی نرم‌افزار‌های بلاک‌چین جهان با نام ConsenSys در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

در مانیلا شرکت‌کنندگان می‌توانند با کمک به پاکسازی یکی از آلوده‌ترین سواحل جهان، اتریوم جایزه دریافت کنند. Bounties Network و ConsenSys Impact در حال بوجود آوردن مدل جدیدی هستند که بدون نیاز به هرگونه واسطه، به مردم دارایی اهدا می‌کند. Joseph Lubin

چرا فیلیپین بهترین مکان برای شروع این کار است؟

شاید بتوان گفت که اهدای جایزه یکی از بهترین و قابل قبول‌ترین بخش‌های کاربری تکنولوژی بلاک‌چین محسوب می‌شود، زیرا کاربران و افراد شرکت‌کننده در این طرح‌ها با استفاده از دفاتر عمومی یک شبکه‌ی بلاک‌چین به شکلی شفاف جوایز خود را دریافت می‌کنند.

شبکه‌ی جوایز یا Bounties Network یک نرم‌افزار غیرمتمرکز بر روی شبکه‌ی اتریوم است که به همه اجازه می‌دهد تا به وسیله‌ی اتریوم یک طرح جایزه و پاداش برای شرکت‌‌کنندگان ایجاد کنند. این نرم‌افزار از عوامل و ابتکارات مختلفی نیز پشتیبانی می‌کند.

ConsenSys Impact که یک زیرمجموعه از ConsenSys محسوب می‌شود و مقر آن در شهر نیویورک واقع شده است، اخیرا یک طرح غیردولتی به نام «جایزه برای اقیانوس‌ها: جمع‌آوری و بازیافت قطعات پلاستیکی» راه‌اندازی کرده است تا میزان استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در کشور فیلیپن را افزایش داده و آن را فراگیر کند.

در توضیح این طرح گفته شده است:

آلودگی‌های پلاستیکی هر ساله باعث مرگ بیش از ۱ میلیون پرنده‌ی دریایی و ۱۰۰ هزار گونه‌ی آبزی دیگر می‌شود. ماهی‌ها درون دریا و اقیانوس پلاستیک‌های رها شده را می‌خورند و ما هم ماهی‌ها را می‌خوریم. پلاسیک سالانه ۸ میلیارد دلار خسارت به اکوسیستم دریایی وارد می‌کند. با ارائه‌ی طرح «جایره برای اقیانو‌س‌‌ها» به عنوان راهی برای تقویت تغییرات رفتاری گسترده و بلند مدت، سهمی در این طرح پاکسازی مستقیم پلاستیک داشته باشند. این طرح به هیچ ارگان متمرکزی وابسطه نیست، خودتان به آنجا بروید و کار را انجام دهید. The Program Read

این طرح هم زمان با بازگشایی دوباره‌ی Boracay(که یک مقصد توریستی محبوب در فیلیپین است که به دلیل آب‌های شفاف و کریستالی خود مشهور شده)، که از حجم زباله‌های انباشته رنج می‌برد، راه‌اندازی شده است.

مدتی است که فیلیپین به عنوان یک منطقه‌ی ایده‌آل برای استات‌آپ‌های غیردولتی مبتنی بر بلاک‌چین در نظر گرفته شده است؛ زیرا این کشور رمزارزهایی همچون بیت‌کوین را به عنوان یک روش قانونی پرداخت معرفی کرده و بانک مرکزی نیز به صورت رسمی بیت‌کوین را به عنوان یک روش انتقال بین‌المللی پول می‌شناسد.

در نتیجه، با تلاش‌های پلت‌فرم‌های محلی همچون Coins.ph که نقدینگی قابل توجهی برای کاربران خود ارائه می‌کند، میزان استفاده از بیت‌کوین و دیگر رمزارزهای بزرگی همچون اتریوم به سرعت در حال افزایش است.

پلت‌فرم Coins.ph از طریق مشارکت با بانک‌های بزرگ تجاری، نقاط انتقال پول‌ بین‌المللی، کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی کارت اعتباری، اوپراتور‌های شبکه‌ی برق و بنگاه‌های ارائه دهنده‌ی تسهیلات به کاربران صنعت رمزارزی اجازه می‌دهد تا از طریق ده‌ها هزار مکان فیزیکی موجود، عملیات سپرده‌گذاری و برداشت دارایی‌های دیجیتال را انجام دهند. این پلت‌فرم که به عنوان بزرگ‌ترین برنامه‌ی رمزارزی جنوب شرقی آسیا از آن یاد می‌شود، در حال حاضر بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد.

ConsenSys و Union Bank

علاوه بر موارد فوق، ConsenSys در ماه می یک همکاری استراتژیک با Union Bank(یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری در فیلیپین) برقرار کرد تا آزمایشاتی بر روی یک سیستم پرداخت خرد داخلی با پنج بانک کوچک‌تر انجام دهد.

هنری آگودا(Henry Aguda) مدیر بخش فناوری و عملیات بانک Union Bank در آن زمان گفت:

با حضور این پلت‌فرم بلاک‌چینی، دیگر نیازی نیست که چیزی پرداخت کنند. تنها باید نرم‌افزار i2i را در رایانه‌های شخصی، تبلت یا گوشی هوشمند خود اجرا کرده و سپس می‌توانند تراکنش‌های بین بانکی خود را از طریق بلاک‌چین انجام دهند. Henry Agunda

تعداد زیادی از شرکت‌های مختلف، از جمله ConsenSys و چند متخصص برجسته در کره‌ی جنوبی نیز در حال کار با افراد، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی فیلیپین هستند تا برای افزایش نرخ رشد اقتصاد محلی به بازار‌های کوچک داخلی کمک کنند.

نظر شما در رابطه با این طرح چیست؟ آیا می‌تواند به فراگیر شدن استفاده از بلاک‌چین و رمزارزها در این منطقه کمک کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا