اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فروش بیت‌کوین توسط فروشگاهای تنباکو در فرانسه

این فروشگاه‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۹ فروش کوپن‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۵۰ یورویی بیت‌کوین را آغاز خواهند کرد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، مقامات فرانسه به فروشگاه‌های توتون و تنباکو در این کشور اجازه داده‌اند که از ابتدای سال ۲۰۱۹ فروش کوپن‌های قابل تبدیل به بیت‌کوین را در بسته‌های قیمتی ۵۰، ۱۰۰ و ۲۵۰ یورویی آغاز نمایند.

 

سال ۲۰۱۸ در کتاب‌های تاریخی برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزی به عنوان سال ترس و سقوط بیت‌کوین(BTC) نامگذاری خواهد شد. سال ۲۰۱۸ همان سالی است که این رمزارز از ۲۰۰۰۰ دلار به ۴۰۶۰ دلار سقوط کرده است.

 

خبر خوب این است که سال ۲۰۱۹ به سرعت در حال نزدیک شدن است و به همراه خودش تغییرات مثبتی برای صنعت رمزارزی به ارمغان می‌آورد. در واقع، همراه با شروع سال ۲۰۱۹ در سراسر کشور فرانسته فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش بیت‌کوین خواهند کرد.

تحت اختیارات اعطا شده توسط بانک مرکزی، موسسه‌ی فرانسوی نظارت و تحلیل(Autorité de contrôle prudentiel et de résolution  یا ACPR) مسئولیت نظارت بر تراکنش‌های انجام شده توسط بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ی کشور فرانسته را بر عهده دارد.

ACPR به طور رسمی به صنف توتون و تنباکو اجازه داده است که از ابتدای سال ۲۰۱۹، فروش بیت‌کوین را آغاز نمایند.

در مرحله‌ی اول، حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ فروشگاه تنباکو به نرم‌افزاری جهت پردازش خرید مستقیم «کوپن» بیت‌کوین مجهز خواهند شد.

مقدار بیت‌کوینی که می‌توان در این فروشگاه‌ها خریداری کرد به کوپن‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۵۰ یورویی تقسیم شده است. پس از مدتی، تمام این فروشگاه‌ها قادر خواهند بود که مبادله‌ی رمزارزها را انجام دهند و به نوعی هرکدام به یک صرافی رمزارز کوچک تبدیل شوند.

یکی از خبرگزاری‌های داخلی فرانسه گزارش داده است که اخیرا یک توافق‌نامه بین کمپانی Bimedia و پلت‌فرم KeplerK که ارائه دهنده‌ی رمزارز می‌باشد، به امضا رسیده است. کمپانی Bimedia پایانه‌های جمع‌آوری را در فروشگاه‌های تنباکو فراهم می‌کند و طی این توافق‌نامه اجازه می‌دهد تا در این فروشگاه‌ها محصولات «غیر فیزیکی» به فروش برسند.

با تشکر از این توافق‌نامه، فروشگاه‌های تنباکو در سال آینده قادر خواهند بود تا در وب‌سایت KeplerK اقدام به فروش کوپن‌ها بیت‌کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها با قیمت ۵۰، ۱۰۰ یا ۲۵۰ یورویی بکنند.

صنف تنباکو فرانسه به خبرگزاری مذکور توضیح داد:

به طور خاص، افرادی که می‌خواهند بیت‌کوین بدست آورند، می‌توانند این کار را در فروشگاه‌های توتون و تنباکو انجام دهند. خریداران در این فروشگاه‌ها کوپن‌هایی را دریافت می‌کنند که می‌توان آن را در سایت KeplerK به بیت‌کوین تبدیل نمایند. The Federation tobacconists

وب‌سایت KeplerK دارای بیش از ۲۷ هزار اوپراتور و تعداد زیادی فروشگاه در سراسر جهان است.

تنباکو اولین خط تجاری بیت‌کوین خواهد بود

فیلیپ کوی(Phillipe Coy) رئیس اداره‌ي‌ اصناف تنباکو در فرانسه، به خبرگزاری‌های داخلی اعلام نموده که اهدای اختیارات جدیدی به صاحبان فروشگاه‌های تنباکو راهی برای مدرن‌سازی این حرفه می‌باشد. وی در ادامه افزود که «این کار ما را به دوره‌ی مدرن استفاده و مصرف نزدیک می‌کند».

اداره‌ی اصناف تنباکو(یا Fédération des Buralistes) شامل بیش از ۲۵ هزار فروشگاه و امتیاز فروش تنباکو در داخل فرانسه است. این فروشگاه‌ها معمولا ۱۳ ساعت در روز و هفت روز هفته را باز هستند. براساس وب‌سایت اداره‌ی اصناف تنباکو:

این شبکه‌ی بی‌نظیر و در دسترس باعث شده که فروشگاه‌های تنباکو به اولین شبکه‌ی محلی فروش در فرانسه تبدیل شوند. the Federation’s website

نظر شما در رابطه با فروش بیت‌کوین در مغازه‌های تنباکو چیست؟ آیا این روند نشان دهنده‌ی فراگیر شدن رمزارزها در جوامع مختلف می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا