اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

10 اکتبر 2018، پس از 30 سال انتظار فرا رسید!

امروز تاریخ پیش‌بینی شده توسط مجله The Economist در سال ۱۹۸۸ برای به قدرت رسیدن ارز جهانی است

نکات برگزیده مطلب
  • سی سال پیش مجله‌ی اقتصادی The Economist ادعا کرده بود که در ۱۰اکتبر ۲۰۱۸ جهان برای پذیرش یک ارز مشترک آماده شده است و این اتفاق رخ می‌دهد؛ حال با رسیدن به تاریخ مذکور به نظر می‌رسد که جهان آنگونه که پیش‌بینی شده بود، جایگاه اقتصادی خود را نیافته است.

ارز جهانی، تا سال 2018

بر اساس ادعای مجله‌ی اکونومیست در 30 سال پیش، امروز چهارشنبه یک روز بسیار مهم در تاریخ اقتصاد جهان و رمزارز بیت‌کوین محسوب می‌شود، اما تا اینجای کار رویداد خاصی رخ نداده است.

طبق نوشته‌های روی جلد مجله‌ی The Economist که سی سال پیش و در سال ۱۹۸۸ منتشر شده بود، امروزه، ۱۰ام اکتبر ۲۰۱۸، تجار سراسر جهان باید از یک ارز جهانی واحد برای مبادلات خود استفاده کنند. در بخش‌هایی از این مقاله‌ی قدیمی آمده است:

سی سال دیگر، در چنین روزی آمریکایی‌ها، ژاپنی‌ها، اروپایی‌ها و مردم بسیاری از دیگر کشور‌های ثروتمند، و برخی از فقیرترین کشورها، احتمالا برای خرید‌های خود از یک ارز مشترک استفاده می‌کنند. The Economist

روی جلد این مقاله تصویری از یک ققنوس به عنوان استعاره‌ای برای این ارز جهانی نمایش داده شده، که یک سکه با عدد ده و سال ۲۰۱۸ روی آن حکاکی شده است. در پایین تصویر نیز زیر پاهای این ققنوس، دلار آمریکا در حال سوختن است.

متخصصین سال‌ها صبر کردند که ببینند در پایان این تاریخ ۳۰ ساله، و در تاریخ ۱۰ام اکتبر ۲۰۱۸(امروز) چه تغییری رخ خواهد داد، و همیشه اشاره کرده‌اند که ممکن است تغییرات بزرگی در اقتصاد جهان ایجاد شود.

این تاریخ فرا رسید و جهان اکنون یک ارز با نام بیت‌کوین را برای داد و ستد خود انتخاب کرده است، اما تعداد کمی از آن برای مبادلات خود استفاده می‌کنند.

رمزارزها: بدرد بخور یا بی‌مصرف؟

از دیدگاه مجله‌ی The Economist، انتظار می‌رفت که پیشرفت‌های بیشتری نسبت به واقعیت حال حاضر، در این تاریخ رخ داده باشد. در بخش‌هایی از این مجله نوشته شده بود:

قیمت‌ها دیگر به دلار، ین و دیگر ارزهای رایج نخواهد بود، بلکه از ارز دیگری استفاده خواهد شد. بیایید نام این ارز را ققنوس(phoenix) بگذاریم. خریداران و کمپانی‌ها استفاده از ارز phoenix را ترجیه می‌دهند زیرا استفاده از آن نسبت به ارزهای ملی کنونی راحت‌تر خواهد بود، به این دلیل که در آن زمان احتمالا مشکلات عجیبی برای زندگی اقتصادی قرن بیستم رخ داده است. The Economist

به نظر می‌رسد بخش‌هایی از پیش‌بینی‌های این مقاله به واقعیت پیوسته باشد، اما امروز که به ۱۰ام اکتبر رسیده‌ایم، بازار جهانی بیت‌کوین بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند همانند پیش‌بینی‌های صورت گرفته یک جهش و تغییر بزرگ ایجاد کند.

طبق گزارشات خبرگزاری Micky در هفته‌ی جاری، کاربران توییتر از هفته‌ی گذشته پیش‌بینی کرده بودند که یک رویداد حیرت‌آور امروز رخ خواهد داد.

یک کاربر با انتشار پست زیر پیش‌بینی کرده بود که شاید بازار سهام جهان در این روز سقوط خواهد کرد و یا بیت‌کوین یک جهش قیمت خواهد داشت.

همانطور که خبرگزاری‌های مختلف گزارش داده‌اند، شاخص‌ها و نمودار‌های بیت‌کوین حداقل برای هفت ماه گذشته در یک روند نزولی بسیار آهسته حرکت کرده‌اند و نشانه‌ای برای جهش قیمت و رسیدن به پیش‌بینی‌های مجله‌ی The Economist وجود ندارد.

در حقیقت، با اینکه مجله‌ی مذکور ارزش خود را در دنیای رمزارزی از دست داده، در ماه آگوست همه‌ی رمزارزهای موجود را «بی‌مصرف» خطاب کرده است.

نظر شما در رابطه با این پیش‌بینی‌ها چیست؟ چه نشانه‌هایی در ۳۰ سال گذشته وجود داشته که امروز به عنوان جهش اقتصادی جهان انتخاب شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا