اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ولادیسلاو گینکو: روسیه به دنبال حذف دلار و استفاده از بیت‌کوین است

آقای ولادیسلاو گینکو با حکومت روسیه همکاری نزدیک داشته و عقیده دارد که این کار در کمتر از چند هفته‌ی آینده انجام خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از اساتید دانشگاه‌های روسیه که سابقه‌ی فعالیت طولانی مدت در دولت روسیه را دارد، اخیرا اعلام نموده که کاخ کرملین(واقع در پایتخت روسیه) به زودی در جهت دور زدن تحریم‌های ایالات متحده، سرمایه‌گذاری گسترده در رمزارز بیت‌کوین(BTC) را شروع خواهد کرد. وی اعلام کرده که این حرکت طی چند هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد.

روسیه و طلای دیجیتال

ولادیسلاو گینکو(Vladislav Ginko) از آکادمی ریاست جمهوری روسیه از سازمان اقتصاد ملی و ادارات دولتی، معتقد است که تحریم‌های جدید ایالات متحده باعث فشار بر روی روسیه در جهت تنوع بخشیدن به ذخایر پولی و حرکت به سمت بیت‌کوین شده است.

آقای گینکو که بیش از ۲۰ سال در فعالیت‌های حکومتی روسیه حضور داشته است، می‌گوید که در عرض کمتر از چند هفته این اتفاق رخ خواهد داد. وی اخیرا در رسانه‌های مختلف حاضر شده و در گفته‌های خود خواهان پذیرش بیت‌کوین از طرف دولت روسیه به عنوان یک دارایی‌ امن شده است. آقای گینکو در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

تحریم‌های ایالات متحده را تنها می‌توان با استفاده از بیت‌کوین دور زد. به دلیل وجود این تحریم‌ها، روسیه مجبور به کنار گذاشتن دارایی‌های ایالات متحده و دلار این کشور شده است و قصد دارد به شدت در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند. بانک مرکزی روسیه در حال حاضر بیش از ۴۶۶ میلیارد دلار ذخیره‌ی ارزی دارد و درصورتی که فرصت محدودی برای تبدیل آن پیدا کند، باید از آن استفاده نماید. Vladislav Ginko

حذف دلار به تحریم‌های جدید ایالات متحده بستگی دارد

روسیه در کنار کشور‌های دیگری همچون ایران، چین و ونزوئلا، به دنبال راه‌هایی در جهت کاهش وابستگی به دلار آمریکا هستند. در نوامبر ۲۰۱۸، ولادیمیر پوتین(Vladimir Putin) رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که به دنبال تحریم‌های جدید ایالات متحده، این کشور راهی جز حذف دلار از مبادلات بین‌المللی خود ندارد. در آن زمان رئیس جمهور پوتین اظهار داشت:

Vladimir Putinهدف ما کنار گذاشتن دلار نیست؛ بلکه دلار درحال دور شدن از ماست. کسانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند(تحریم‌های جدید) تنها در حال شلیک به پای خودشان هستند، بلکه جای حساس‌تری از بدن خود را نشانه گرفته‌اند. Vladimir Putin

براساس گفته‌های آقای گینکو، کرملین از فوریه‌ی ۲۰۱۸ به دنبال‌ راهی برای ایجاد تنوع در ذخایر مالی خود بوده است. آقای گینکو اخیرا در چندین رسانه‌ی مختلف حاضر شده و در گفته‌های خود خواهان پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک دارایی امن بوده است.

اگر دولت روسیه و طبقه‌ی نخبگان به طور گسترده‌ای در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، قیمت این دارایی رمزارزی احتمالا به شکل ناگهانی افزایش خواهد یافت. چنین وضعیتی در سال ۲۰۱۸ یکبار رخ داده است؛ زمانی که شهروندان ثروتمند چینی پس از کاهش ارزش ارز توسط پکن، به سمت سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود در صنعت رمزارزی شدند تا بتوانند از تورم و کاهش ارزش دارایی‌های خود جلوگیری کنند، به شکل چشم‌گیری قیمت رمزارز بیت‌کوین و رمزارزهای ثانویه، افزایش یافت.

در عین حال، کرملین نیز در حال افزایش ذخایر طلای غیر دیجیتال خود به عنوان یک سپر حفاظتی علیه تحریم‌های اقتصادی بوده است. گزارشات نشان می‌دهد که دولت روسیه در حال فروش اوراق قرضه‌ی ایالات متحده در قبال دریافت فلزات گران‌بها می‌باشد. کشور روسیه توانسته تا آگوست ۲۰۱۸ و همزمان با درگیری‌های جدید اقتصادی با آمریکا، توانسته ذخایر طلای ملی خود را سه برابر کند.

این میزان خرید طلا توسط روسیه باعث شد که در ماه نوامبر ۲۰۱۸ قیمت این دارایی به بالاترین حد خود طی ۳ سال گذشته برسد. لازم به ذکر است که کرملین به دنبال برقراری روابط اقتصادی نزدیک با کشور چین است تا در نهایت بتواند یک سیستم پرداخت مستقل از دلار ایالات متحده ایجاد کند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای گینکو چیست؟ آیا روسیه می‌تواند در طی تنها چند هفته دلار آمریکا را کنار گذاشته و بخشی از ذخایر دارایی خود را به بیت‌کوین تبدیل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا