اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

قتل مرد نروژی پس از انجام معامله‌ی حضوری بیت‌کوین

جسد مرد 24 ساله‌ای، پس از انجام یک معامله‌ی بزرگ بیت‌کوین در یکی از شهر‌های نروژ پیدا شده است

نکات برگزیده مطلب
  • گزارش شده است که یک مرد 24 ساله نروژی، پس از انجام یک معامله‌ی بزرگ بیت‌کوین به صورت نفر به نفر(P2P)، به قتل رسیده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیکر بی‌جان او در آپارتمانش در شهر Majorstuen که در نزدیکی اسلو(Oslo) قرار دارد، کشف شده است.

به گفته منابع خبری، این قتل به شکل بی‌رحمانه‌ای با اصابت چندین ضربه‌ به بدن قربانی انجام شده است. پلیس به رسانه‌ی خبری نروژ TV 2 گفت که احتمالا پول زیادی در این آپارتمان نگهداری می‌شده و برخی از افرادی که با مقتول ارتباط داشتند، از این موضوع مطلع بودند.

کارشناسان جنایی که از 17 اکتبر بر روی صحنه‌ی جرم کار می‌کنند، گزارش کردند که تاکنون هیچ مظنونی شناسایی و دستگیر نشده است.

ناشناس ماندن بیت‌کوین حقیقت دارد؟

گرت لین مت‌لید(Grete Lien Metlid)، رئیس واحد اطلاعات و تحقیقات پلیس اسلو، اشاره کرد که تحقیقات با توجه به سرنخی از یک تراکنش بیت‌کوین انجام می‌شود اما از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر خودداری کرد، او اعلام کرد که این واحد تمامی سرنخ‌های موجود را بررسی می‌کند. او در بیان انگیزه‌های قتل گفت که انگیزه‌های اقتصادی یکی از دلایل آن در نظر گرفته می‌شود.

ماموران تحقیقات منطقه‌ای انجام دادند اما از انتشار هرگونه اطلاعات جمع‌آوری شده خودداری کردند. آن‌ها همچنین سیستم زباله و دیگر مناطق آپارتمان را جستجو و فیلم‌ها را مورد تحلیل قرار می‌دهند.

معاملاتی که با بیت‌کوین انجام می‌شوند، سطح بالایی از ناشناس بودن را دارا است، ردیابی هویت کاربران تنها زمانی میسر است که بیت‌کوین از طریق صرافی متمرکز رمزارزی که اصول احراز هویت مشتریان(KYC) را اجرا می‌کند، تبدیل گردد.

تحقیقات پلیس اسلو در حالی که در جستجوی شناسایی افراد درگیر در این موضوع هستند، می‌تواند سطح ناشناس بودن تراکنش‌ها در بلاکچین را نیز به طور واقعی مشخص کند.

جنایت رمزارزی

مقتول آخرین بار در روز دوشنبه 15 اکتبر مشاهده شده است. دو پسری که در ساختمان زندگی می‌کردند به پلیس گفتند که آپارتمان را ساعت 7:50 دقیقه برای رفتن به مدرسه و محل کار ترک کردند و قرار بوده مقتول آن‌ها را ساعت 9 ملاقات نماید.

جسد او توسط یکی از ساکنان کشف و در ساعت 12:05 دقیقه به اوژانس اطلاع داده شده بود. پس از تایید مرگ مرد جوان سرویس خدمات سلامت به پلیس اطلاع داد و پلیس از ساعت 12:15 تا 07:50 (4 ساعت) به جستجوی صحنه‌ی جرم و انجام تحقیقات پرداخت.

با وجود شواهد مختلف زمان دقیق قتل هنوز مشخص نشده است و همچنین نحوه‌ی ورود مجرم یا مجرمان به آپارتمان نامشخص است. پلیس در روز 16 اکتبر، گزارش اولیه‌ی کالبد شکافی را دریافت کرده است.

این نخستین باری نیست که حوادث جنایی مرتبط با بیت‌کوین را شاهد هستیم. تقریبا 1 ماه پیش، کوینیت خبر اولین قتل مرتبط با بیت‌کوین را در ایران منتشر کرد. در این حادثه مردی که برای فروش بیت‌کوین به شکنجه‌گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد. در گذشته نیز خبر به دام افتادن دو برادر آسیایی، که قصد خرید بیت‌کوین در دوبی را داشتند منتشر شد.

آیا می‌توان با رعایت اصول ایمنی و ایجاد شرایط مناسب و قانونی برای معاملات رمزارزی از حوادث مشابه جلوگیری کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا