اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فیس‌بوک تبلیغات Coinbase را منتشر می‌کند

کوین‌بیس اولین صرافی رمزارزی آمریکایی که از فیس‌بوک چراغ سبز دریافت کرد

نکات برگزیده مطلب
  • پس از گذشت چندین ماه از ممنوعیت تبلیغات مرتبط با صنعت رمزارزی توسط شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و فیس‌بوک، حال به نظر می‌رسد که پلت‌فرم رسانه‌ی اجتماعی فیس‌بوک تبلیغات مربوط به صرافی Coinbase را از سر گرفته است و ممکن از در آینده به صورت کلی تمامی ممنوعیت‌های مرتبط با این مورد را لغو کند.

فیس‌بوک پس از بررسی دقیق سیاست‌های خود تصمیم گرفته است که نمایش تبلیغات رمزارزی را دوباره انجام داده و ممنوعیت آن‌ها را از این پس لغو کند. صرافی Coinbase به عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی ایالات متحده توانست اولین چراغ سبز این رسانه‌ی اجتماعی را برای ارائه‌ی تبلیغات رمزارزی، از آن خود کند.

بریان آرمسترانگ(Brian Armstrong) مدیرعامل صرافی رمزارزی Coinbase این تصمیم را ساعاتی قبل در طی یک پست توییتری اعلام کرد و در ادامه اظهار داشت که شرکت کردن در آنچه که او با نام “سیستم مالی باز” توصیف کرده است، براش شور و شوق زیادی به همراه داشته است. وی در ادامه اعلام کرد:

فیس‌بوک در اوایل سال جاری اقدام به ممنوعیت تبلیغات مرتبط با صنعت رمزنگاری کرد. افتخار دارم که بگویم که این روند لغو شده است و دوباره می‌توانیم افراد بیشتری را به این سیستم مالی باز، معرفی کنیم.

Brian Armstrong

یک فرصت عالی برای صرافی Coinbase

با این حرکت صرافی Coinbase توانسته نسب به رقبای خود یک برتری قابل توجه بدست آورد. امکان دستیابی به بیش از ۲ میلیون کاربر فعال ماهیانه که تحت فعالیت‌های فیس‌بوک مدیریت می‌شوند، می‌تواند یک پتانسیل باورنکردنی برای گسترش کسب و کار این صرافی تلقی شود.

همچنین باید یادآور شویم که این تصمیم فیس‌بوک دقیقا زمانی رخ داده که صرافی Coinbase نیز به دنبال گسترش فعالیت‌ها خود بوده است. چندی قبل تیم توسعه‌ی این صرافی اعلام کرده بود که آن‌ها در حال بررسی روند اضافه کردن تعداد بیشتری کریپتو به پایگاه داده‌های خود هستند.

تیم صرافی Coinbase همچنین سخت در حال تلاش است تا تصویری که از آن در فضای مجازی وجود دارد را تغییر دهد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که تغییراتی در هیئت مدیره‌ی خود ایجاد خواهند کرد و پلت‌فرم مبادله‌ی Gdax را به Coinbase Pro تغییر نام خواهند داد.

علاوه بر اعلانات قبلی، صرافی Coinbase به طور فعالانه در حال ترویج و کار بر روی شاخص صندوق Coinbase و همچنین پلت‌فرم نگهداری سرمایه‌ی خود است تا  میزان سرمایه‌گذاری‌های دولتی را بر روی این صرافی افزایش دهد.

یک حرکت خوب

این تصمیم فیس‌بوک از جهتی مهم تلقی می‌‌شود که این امر باعث به رسمیت شناخته شدن و مشروعیت رمزارزها به عنوان نوعی ابزار واقعی واسطه‌ی مالی است، اگرچه در این بین مواردی از اسکم و کلاهبرداری نیز وجود دارد اما باید در نظر داشته باشید که مزیت اجتماعی آن به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از اقدامات غیرقانونی فرضی خواهد بود.

احتمالا صرافی Coinbase شروع به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در بخش تبلیغات فیس‌بوکی خود خواهد کرد و تلاش می‌کند تا موقعیت و جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارد را بدون وجود هرگونه رقابتی حفظ کند.

تصمیم به ممنوعیت تبلیغات مرتبط با صنعت رمزنگاری چند ماه قبل به عنوان بخشی از یک تلاش مشرکت بین شرکت‌های بزرگ فن‌آوری مانند فیس‌بوک، گوگل و توییتر، برای جلوگیری از کلاه‌برداری و اقدامات غیرقانونی از طریق سیستم‌های تبلیغاتی این شرکت‌ها گرفته شد.

هنوز معلوم نیس که آیا فیس‌بوک امکان پرداخت‌ هزینه‌ی تبلیغاتی مربوط به رمزارزها را باز می‌کند یا خیر، اما در کل باید این تصمیم گرفته شده در رابطه با Coinbase را عملی در جهت درست محسوب کرد. احتمالا در صورت تجدید نظر، کنترل و بازرسی‌هایی که از سمت فیس‌بوک اعمال می‌شود بسیار سخت‌گیرانه خواهد بود تا از هرگونه پروژه‌ی اسکم که باعث گمراهی کاربران شود، جلوگیری به عمل آید.

نظر شما در رابطه با انتشار این تبلیغات چیست؟ آیا فیس‌بوک به این نتیجه رسیده که دیگر نادیده گرفتن صنعت رمزارزی امری غیر ممکن است و باید با آن سازگار شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumorldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا