اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صنعت رمزارزی یک خطر در حال توسعه است!

بررسی جدید‌‌ترین گزارش سازمان FSB به عنوان مشاور مالی گروه G20 اروپا

نکات برگزیده مطلب
  • شورای ثبات مالی یا FSB که به عنوان مشاور مالی گروه G20 فعالیت می‌کند، در جدید‌ترین گزارشات خود اعلام نموده که صنعت رمزارزی یک خطر در حال توسعه برای اقتصاد و بازارهای جهانی است و باید برای کنترل آن اقداماتی انجام داد.

پس از اینکه صندوق بین‌المللی پول صنعت رمزارزی را به ایجاد مخاطرات برای اقتصاد جهانی متهم کرد، شورای ثبات مالی(FSB) به عنوان مشاور مالی کارگروه G20 ارزیابی‌های پیشین خود را که در رابطه با صنعت رمزارزی بود، طی انتشار یک گزارش جدید دوباره اعلام نمود. این شورا ادعا می‌کند در حال حاضر صنعت رمزارزی توانایی ایجاد خطر مادی برای بازار‌های جهانی ندارد، اما در صورت ادامه‌ی تکامل و توسعه، می‌تواند برای اقتصاد جهان خطرناک باشد.

 از جمله مشکلات بالقوه‌ی ذکر شده‌ در این بین تاثیر اعتبار و اعتماد به موسسات مالی و قانون‌گذاران، خطرات ارائه‌ی مستقیم و غیرمستقیم به موسسات مالی، خطرات ناشی از افزایش نقش صنعت رمزارزی در پرداخت‌ها، شفاف‌سازی، داد و ستد و همچنین مخاطرات بازار سرمایه‌ مورد بحث بود.

FSB توضیح داد که در برابر تحولات احتمالی بازار تنها راه حل افزایش هوشیاری و سطح آگاهی است. مواردی همچون نگرانی‌های مربوط به اقدامات پروتکل‌های یکپارچه‌سازی مستحکم بازار، حمایت از فعالیت‌های ضد پولشویی و ضد حمایت مالی تروریسم، اقدامات قانون‌گذاری برای اطمینان از پرداخت مالیات و حمایت از کاهش میزان کنترل سرمایه‌ی در حال گردش توسط FSB مورد بحث قرار گرفت.

شورای FSB در بیانیه‌ی خود نوشت:

این اقدامات باعث ایجاد یک توازن بین حفظ مزایای نوآوری و خطرات مختلف این صنعت می‌شود، به ویژه برای مواردی مثل حفاظت از مصرف کننده و سرمایه‌گذاران و همچنین یکپارچگی بازار، این اقدامات ضروری است. FSB

شورای ثبات مالی یا FSB در واقع یک سازمان بین‌المللی است که شامل ۶۸ نهاد عضو از جمله بانک‌های مرکزی، سازمان‌های بین‌المللی و وزارت امور مالی کشور‌های مختلف می‌شود. با توجه به ناچیز بودن سرمایه‌ی کلی بازار رمزارزی نسبت به بازار کالاهایی همچون طلا، FSB قبلا ادعا می‌کرد که صنعت رمزارزی تاثیر چشم‌گیری بر روی بازار‌ جهانی ندارد، حال به نظر می‌رسد که این سازمان دچار یک تغییر دیدگاه اساسی شده است.

نظر شما در رابطه با گفته‌های FSB چیست؟ آیا صنعت رمزارزی یک خطر برای اقتصاد جهان محسوب می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ETHnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا