اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

یوبی‌سافت به یکی از بزرگ‌ترین حامیان فناوری بلاک‌چین تبدیل شده است

شرکت بزرگ یوبی‌سافت(UbiSoft) اخیراً اعلام نموده که به عنوان یکی از اعتبارسنج‌های زنجیره‌ی جانبی بازی آکسی اینفینیتی(Axie Infinity) قرار است در جمع حامیان بزرگ این بازی از جمله بایننس، حضور به عمل آورد

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان بازی رایانه‌ای آکسی اینفینیتی(Axie Infinity) که در حال حاضر محبوب‌ترین بازی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین می‌باشد، روز گذشته اعلام کردند که شرکت بزرگ یوبی‌سافت(UbiSoft) قرار است به عنوان یکاعتبارسنج‌ در زنجیره‌ی جانبی جدید آن‌ها حضور به عمل آورد. شرکت یوبی‌سافت که نام‌های بزرگی همچون اساسین‌کرید و جاست دنس را در کارنامه‌ی فعالیت‌های خود دارد، قرار است در زنجیره‌ی جانبی جدید رونین(Ronin) به عنوان اعتبارسنج تراکنش‌ها به مقیاس‌پذیری زنجیره‌ی جانبی آزمایشی کمک کرده و باعث افزایش تعداد کاربران فعال و گستردگی هرچه بیشتر بازی آکسی گردد. ❕ کاربران بازی بلاک‌چینی آکسی اینفینیتی یک حیوان خانگی دیجیتال به نام آکسی(Axie) را آموزش داده و پس از تجهیز آن، به مبارزه با آکسی کاربران دیگر می‌پردازند. هر آکسی دارای یک نشان ژنتیکی منحصر به فرد(توکن NFT) است که باعث تعیین ارزش آن در این بازی می‌شود.

یوبی‌سافت در بلاک‌چین

بازی رایانه‌ای آکسی اینفینیتی(Axie Infinity) که یک بازی بلاک‌چینی مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم می‌باشد، روز گذشته از راه‌اندازی یک شبکه‌ی آزمایشی جدید به عنوان زنجیره‌ی جانبی خبر داد که در آینده قرار است به مقیاس‌پذیری و افزایش ظرفیت این بازی برای جذب کاربران بیشتر کمک کند. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان این بازی، شرکت بزرگ یوبی‌سافت(Ubisoft) نیز قرار است در این پروژه حضور خواهد داشت.

شرکت توسعه و ناشر بازی‌های رایانه‌ای یوبی‌سافت که نام‌های بزرگ همچون اساسین‌کرید(Assassin’s Creed) و جاست دنس(Just Dance) را در کارنامه‌ی فعالیتی خود دارد، قرار است به عنوان اعتبار سنج اولیه در شبکه‌ی جانبی رونین(Ronin) حضور به عمل آورد.

این زنجیره‌ی جانبی که به سرورهای بازی اجازه می‌دهد بخش قابل توجهی از بار و فعالیت‌های سنگین را به یک بلاک‌چین ثانویه انتقال دهند، برای کمک به گسترش بازی آکسی اینفینیتی و سرعت بخشیدن به تراکنش‌های آن در شبکه‌ی اتریوم و بهبود تجربه‌ی کاربری طراحی شده است. شایان ذکر است که بخش‌هایی از این زنجیره‌ی جانبی پیش از این توسط آزمایشگاه‌های خصوصی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. براساس یک پست وبلاگی معتبر، انتظار می‌رود که دوره‌ی آزمایش عمومی این زنجیره‌ی جانبی چند ماه به طول بیانجامد.

Ubisoft یوبی‌سافت آکسی اینفینیتی
لوگوی شرکت یوبی‌سافت

شرکت‌های بزرگی حامی این بازی هستند

لازم به ذکر است که شرکت بزرگ یوبی سافت تنها یکی از حامیان و اعتبارسنج‌های اولیه‌ی این بازی رایانه‌ای بامزه خواهد بود. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان آکسی اینفینیتی، شرکت‌های بزرگی دیگری همچون صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس، شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات مربوط به توکن‌های غیرقابل به انتقال به غیر نان‌فانگیبل(NonFungible)، شرکت سرمایه‌گذاری و ناشر بازی‌های بلاک‌چینی آنیموکا(Animoca Brands) و شرکت تامین کننده‌ی فناوری‌های بلاک‌چینی زیرساخت اسپارک(SPARQ) نیز در این پروژه حضور به عمل آورده‌اند.

اعتبارسنج‌های بازی آکسی اینفینیتی قرار است وظیفه‌ی بررسی اعتبار تراکنش‌های آکسی در زنجیره‌ی جانبی رونین را در کنار مواردی دیگری مانند بروزرسانی قیمت اوراکل‌ها(oracles) و سایر بخش‌های کلیدی اکوسیستم این بازی، بر عهده بگیرند.

پلت‌فرم دپ‌رادار(DappRadar) از بازی بلاک‌چینی آکسی اینفینیتی به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین یاد کرده و آن‌ها پیشرو در این زمینه توصیف می‌کند. طبق آمار منتشر شده توسط دپ‌رادار، تنها در ۳۰ روز گذشته تعداد بازیکنان و کاربران فعال این بازی حدود ۱۸۵۹۰ نفر تخمین زده شده است؛ این رقم ۹ برابر بیشتر از بازی بلاک‌چینی دوم در لیست بازی‌های برتر یعنی سرزمین تکامل(EvolutionLand) می‌باشد.

درآمد بالا از یک بازی ساده

شرکت اسکای مارویس(Sky Mavis) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی آکسی اینفینیتی در ماه نوامبر توانست نزدیک به ۸۶۰ هزار دلار درآمد مستقیم از طریق فروش توکن‌های AXS این بازی بدست آورد. بخش قابل توجهی از این درآمد به دلیل افزایش ناگهانی تعداد بازیکنان و همچنین قیمت بالای برخی توکن‌های نادر در این بازی می‌باشد. به عنوان مثال یکی از توکن‌های بسیار کم‌یاب این بازی در ماه گذشته با قیمتی معادل ۳۰۰ واحد اتریوم به فروش رسید، رقمی که در آن زمان حدود ۱۳۰ هزار دلار قیمت داشت.

آکسی اینفینیتی یوبی‌سافت UbiSoft
چند نمونه آکسی

طبق گزارشاتی که امروز منتشر شده است، زنجیره‌ی جانبی رونین قرار است در آینده عناصر مربوط به پروتکل اثبات سهام و راه‌حل‌های لایه‌ی دوم اتریوم را برای افزایش هرچه بیشتر مقیاس‌پذیری بدست آورد.

شرکت یوبی‌سافت در حال حاضر یکی از فعالیت‌ترین شرکت‌های ناشر بازی‌های رایانی در فضای بلاک‌چین است. این ناشر بازی‌های رایانه‌ای به عنوان بخشی از فعالیت‌های بلاک‌چینی خود تحت نام «برنامه‌ی شرکت‌های نوپا»‌با توسعه‌دهندگان بلاک‌چینی متعددی همکاری کرده است. شرکت اسکای مارویس به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی آکسی اوایل سال جاری به برنامه‌ی شرکت‌های نوپا اضافه شد.

نظر شما در رابطه با حضور شرکت یوبی‌سافت در صنعت بلاک‌چین و حمایت از یک بازی ساده توسط این شرکت بزرگ چیست؟ آیا شرکت‌های توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های رایانه‌ای به دنبال حضور در فضای بلاک‌چین و استفاده از مزایای بی‌شمار این صنعت نوپا هستند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا