اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بلاک وان از نسخه‌ی دوم پروتکل EOSIO رونمایی کرد

ابزار EOSIO 2.0 با هدف بهبود سطح امنیت و میزان مقیاس‌پذیری رمزارز ایاس توسعه یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • تنها پس از گذشت دو هفته از انتشار EOS v.1.8، حال به نظر می‌رسد که Block.one(ناشر نرم‌افزار‌های منبع باز و کمپانی مادر رمزارز EOS) با انتشار یک پست وبلاگی رسمی از نسخه‌ی دوم پروتکل EOSIO رونمایی کرده است. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان EOSIO، این نسخه‌ی جدید با هدف افزایش سطح امنیت و مقیاس‌پذیری ساخته شده است.

از نسخه‌ی دوم EOSIO رونمایی شد

پلت‌فرم Block.one که به عنوان یک ناشر نرم‌افزار‌های منبع باز و کمپانی مادر رمزارز EOS فعالیت دارد، به تازگی از پروتکل EOSIO 2.0 رونمایی کرده است. طبق اعلام Block.one، این پروتکل جدید با هدف ارتقاء سطح عملکرد، بهبود میزان امنیت و ساخت ابزار‌های توسعه‌ی بیشتر ایجاد شده است. لازم به یاد‌آوری است که این اعلامیه تنها دو هفته پس از انتشار EOS v.1.8 منتشر شده است.

پست منتشر شده در وبلاگ رسمی Block.one حاکی از آن است که EOSIO در واقع اولین نرم‌افزار بلاک‌چینی است که برای بهبود سطح عملکرد از موتور وب اسمبلی(WebAssembly یا WASM) استفاده می‌کند. در ادامه نیز گفته شده:

راه حل ما عبارت است از: ساختن چیزی توسط خودمان که طراحی آن از ابتدا با در نظر گرفتن فناوری بلاک‌چین انجام شده باشد. ماشین مجازی EOS که یک بلاک‌چین هدفمند و اختصاصی برای موتور WASM می‌باشد، باعث می‌شود که در مقایسه با روش‌های باینری و صفر و یک، معیار‌های پردازنده‌ی WASM در مکانیزم EOS بیش از ۱۶ برابر سریع‌تر عمل کنند؛ که همراه با نسخه‌ی اول EOSIO منتشر شده بود. Block.one

پس از انتشار این بیانیه، آقای دنیل لاریمر(Daniel Larimer) مدیر ارشد بخش مالی Block.one نیز اعلام کرد:

اولین نسخه‌ی EOSIO 2 به طور رسمی در دسترس است تا جامعه‌ی رمزارزی آن را دانلود کرده و از شبکه‌های آزمایشی(Testnet) و حتی گره‌های غیر حیاتی آن استفاده کنند. بر فرض اینکه هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، این نسخه در واقع نسخه‌ی نهایی EOSIO 2.0 خواهد بود، نسخه‌ای که بسیار سریع است. Daniel Larimer

در ادامه‌ی این پست وبلاگی به برنامه‌های آتی پرداخته شده و گفته شده که تیم توسعه‌دهنده به دنبال حل موانع ورود توسعه‌دهندگان جدید به این فضا، به ویژه افرادی که برای اولین بار در EOSIO به ساخت نرم‌افزار پرداخته‌اند، بوده است.

هدف تیم Block.one از انتشار EOSIO

در ادامه گفته شده که با هدف بهبود سطح امنیت و میزان مقیاس‌پذیری تولید بلاک، «پشتیبانی از بلاک چند امضاء آستانه‌ی وزنی» نیز یک لایه‌ی مجوز یا Permission Layer ارائه می‌کند. این رویه اساسا امکان استفاده از کلید‌های امضاء بلاک‌های متعدد در یک طرح انعطاف‌پذیر را امکان‌پذیر می‌کند، از این رو امکان ایجاد «زیرساخت‌ امضای بلاک افزوده شده را بدون اشتراک‌گذاری داده‌های حساس» فراهم می‌کند.

تیم Block.one با درک این واقعیت که ایجاد یک محیط توسعه‌ی بلاک‌چینی فرایندی چند مرحله‌ای است که به اتمام رسیدن آن زمان زیادی نیاز دارد، در حال ساخت درایو الکترونیکی یکپارچه با شروع سریع مبتنی بر وب یا Quickstart Web IDE برای EOSIO است. Quickstart Web IDE در واقع یک ابزار توسعه است که به توسعه‌دهندگان تازه‌کار اجازه می‌دهد «تنها در عرض چند دقیقه روند شروع ساخت را آغاز کنند». جدا از Quickstart Web IDE، سایل مولفه‌های اصلی موجود در EOSIO 2.0 قابلیت پشتیبانی از ماشین مجازی EOS یا WebAuthn را در کنار پشتیبانی از تولید کننده‌ی بلاک چند امضاء آستانه‌ی وزنی را خواهند داشت. تمام این موارد با در نظر گرفتن توسعه‌دهندگان ساخته شده‌اند.

نظر شما در رابطه با نسخه‌ی دوم پروتکل EOSIO چیست؟ انتشار این پروتکل چه تاثیری بر بلاک‌چین رمزارز EOS خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ambcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا