اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

پشتیبانی رسمی G20 از دستورالعمل تنظیم قوانین رمزارزی FATF

سران کشورهای عضو گروه G20 در بیانیه‌ی پایانی نشست خود اعلام کردند که خواستار پیاده‌سازی کامل، موثر و سریع استاندارد‌های FATF هستند

نکات برگزیده مطلب
  • دولت‌مردان گروه کشور‌های ۲۰(G20) که اتحادیه اروپا را شامل می‌شود، در نشست این هفته‌ی خود رسما از قوانین رمزارزی گروه ویژه‌ی اقدام مالی(FATF) پشتیبانی کردند. FATF یک سازمان بین‌المللی است که مبارزه با جرائم مالی همانند پولشویی و تامین مالی تروریسم را هدف قرار داده است. در نشست این هفته‌ی G20 که در اوساکا(Osaka) برگزار شد، قوانین FATF مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قوانین Travel Rule

قوانین پیشنهاد شده توسط FATF «قوانین سفر(Travel Rule)» را شامل می‌شود که صرافی‌های دارایی‌های دیجیتالی را به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات مشتریان در زمان انجام معاملات ملزم می‌کند. منتقدان Travel Rule می‌گویند که پایبندی به این قوانین به سطح بالایی از همکاری نیاز داشته و پیاده‌سازی آن پرهزینه خواهد بود.

نگرانی از نقض حریم خصوصی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. جوزف وینبرگ(Joseph Weinberg)، مشاور بلاکچین در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در ماه گذشته اظهار داشت که اجرای Travel Rule می‌تواند به یک «مشکل بزرگ امنیتی تبدیل شود». وی پرسید (در صورت اجرای این قوانین) چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد جزئیات تراکنش‌ها و داده‌های هویتی امن باقی می‌مانند.

اطلاعیه G20

سران G20 در بیانیه‌ی پایانی خود اعلام کردند که نوآوری تکنولوژی می‌توانند منافع قابل توجهی را برای اقتصاد به ارمغان آورند. به ویژه نسبت به رمزارزها محتاطانه برخورد کرد:

در حالی که هم‌اکنون دارایی‌های رمزارزی تهدیدی برای ثبات مالی جهان محسوب نمی‌شوند، به دقت بر تحولات و ریسک‌های ظاهر شده نظارت می‌کنیم. ما از فعالیت‌های هیئت پایداری اقتصادی(FSB) و دیگر نهاد‌های ارائه کننده‌ی استاندارد استقبال می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم در صورت نیاز پیشنهاد‌های خود را ارائه کنند. G20

این بیانیه در پذیرش دستورالعمل FATF در رابطه با پولشویی و دیگر جرائم مالی می‌افزاید:

ما تعهد خود را به منظور مقابله با این تهدید‌ها و تقویت اعضای شبکه‌ی جهانی FATF افزایش می‌دهیم. ما خواهان پیاده‌سازی کامل، موثر و سریع استاندارد‌های FATF هستیم. G20

برخی منتقدان در شبکه‌های اجتماعی نظرات خود را نسبت به این قوانین اعلام کردند، دنیل کلمن(Daniel Kelman) در توئیتر خود گفت:

«بحث دو روزه با FATF پیرامون قوانین ضد پولشویی برای صرافی‌ها به پایان رسید. به وضوح مشخص است که FATF صنعت ما را درک نکرده و تنها قوانین ناسازگاری از صنعت بانکی را بر این حوزه اعمال می‌کنند. FATF می‌گوید این قوانین تغییر نخواهند کرد اما در آینده صحت این مطلب مشخص خواهد شد.»

نظر شما نسبت به رویکرد FATF در مقابل صنعت رمزارزی چیست؟ آیا پشتیبانی گروه کشور‌های 20 از قوانین FATF اثرات نامطلوبی بر صنعت رمزارزی خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا