اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صنعت رمزارزها، جای سانسور نیست!

پس از انتقاد‌های شدید و عدم حمایت کاربران از رویکرد شرکت استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال برای استخراج بلاک‌های «پاک»، حال مدیرعامل این شرکت از توقف سانسور تراکنش‌های بیت کوین خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل شرکت استخراج بیت کوین ماراتون دیجیتال(Marathon Digital Holdings) اعلام کرد که در راستای مطابقت با دستورالعمل‌ها و استانداردهای نظارتی دفتر OFAC(دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده) از این پس قرار است تراکنش‌های مربوط به آدرس‌های تحت تحریم دولت ایالات متحده را از بلاک‌های خود حذف کرده و آن‌ها پردازش نکند. گرچه این رویکرد از نظر مقامات شرکت ماراتن به دلیل ایجاد یک فضای سرمایه‌گذاری مطابق با قوانین می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذاران و کاربران شود، اما از طرف سرمایه‌گذاران و کاربران صنعت رمزارز مورد انتقاد شدید قرار گرفت زیرا با اساس و اصول پایه بیت کوین یعنی «عدم سانسور» در تضاد کامل است. برهمین اساس مدیرعامل جدید شرکت فرد تیئل(Fred Thiel) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود از پایان هرگونه سانسور در تراکنش‌های بیت کوین خبر داده است.

سانسور تمام شد!

فرد تیئل(Fred Thiel) مدیرعامل شرکت استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال(Marathon Digital Holdings) به تازگی اعلام نموده که این شرکت دیگر تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین را سانسور نمی‌کند. به گفته‌ی وی این شرکت اخیراً سیستم‌های خود را به نسخه‌ی ۰.۲۱.۱ هسته‌ی بیت کوین ارتقاء داده و تراکنش‌های بلاک‌چینی را از این پس «مانند سایر ماینرها که از گره‌های استاندارد استفاده می‌کنند» تایید خواهد کرد.

استخر استخراج رمزارز ماراپول(MaraPool) که تحت مدیریت شرکت ماراتن فعالیت دارد، تا پیش از این خود را یک استخر استخراج رمزارز سازگار با دستورالعمل‌های OFAC(دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده) توصیف می‌کرد. این استخر استخراج رمزارز در راستای تطابق با دستورالعمل‌های این نهاد نظارتی و استانداردهای آن، متعهد شده بود که هرگونه تراکنش مرتبط با نهاد‌ها و افراد تحریم شده را از بلاک‌های خود حذف کند.

ماراتن Marathon Digital Holdings استخراج بیت کوین سانسور

در تاریخ ۷ام می و زمانی که این شرکت اعلام کرد که اولین بلاک بیت کوین منطبق با قوانین دفتر OFAC را استخراج کرده است، شدیداً از طرف کاربران صنعت رمزارز و انجمن‌های بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفت.

رویکرد که مورد استقبال قرار نگرفت

در آن زمان، شرکت ماراتن اعلام کرده بود که با «ایجاد اطمینان از این که بیت کوین تولید شده کاملاً پاک است»، سرمایه‌گذاران و ماینرها می‌توانند تحت نظارت نهاد‌های قانونی و مطابق با استانداردهای نظارتی فعالیت کنند.

 حال به نظر می‌رسد آقای فرد تیئل که حدود یک ماه قبل به سمت مدیریت شرکت ماراتن رسیده است، اکنون مسیر جدیدی را پیش روی این شرکت بزرگ قرار داده است.

وی در بخشی از سخنان خود اخیراً اعلام نموده که «ما مشتاقانه به دنبال آن هستیم که به عنوان یک عضو همکار و پشتیبانی از جامعه‌ی بیت کوین شناخته شویم و تحقق چشم‌انداز شبکه‌ی بیت کوین به عنوان یک شبکه‌ی غیرمتمرکز، شخص به شخص را ممکن سازیم، شبکه‌ای که در آن به جای یک مرجع متمرکز یا واسطه، کاربران همه‌چیز را اداره می‌کنند».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود تاکید کرد که «ماراتن به اصول اساسی و اصلی جامعه‌ی بیت کوین متعهد است، از جمله غیرمتمرکزسازی، شمول و عدم سانسور».

فرد تیئل همچنین حمایت خود را از بروزرسانی Taproot اعلام کرد؛ این بروزرسانی باعث بهبود وضعیت شبکه‌ی بیت کوین از لحاظ مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی نرم‌افزار نگهداری خواهد شد.

نظر شما در رابطه با تغییر رویکرد شرکت ماراتن نسبت به سانسور تراکنش‌های بیت کوین چیست؟ چه عواملی باعث شد تا سرمایه‌گذاران آمریکایی هم از این سیستم تراکنش‌های پاک حمایت نکنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا