اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

سرکوب بیت کوین توسط دولت چین به نفع این رمزارز تمام خواهد شد!

به گفته‌ی برخی کارشناسان و تحلیلگران این رویکرد سختگیرانه‌ی دولت چین باعث شده تا شاهد افزایش سطح تمرکززدایی شبکه‌ی بیت کوین باشیم، زیرا ماینرها چینی به سمت کشورهای اروپایی و کانادا در حال حرکت هستند

نکات برگزیده مطلب
  • طی چند هفته‌ی گذشته به دلیل سرکوب ناگهانی دولت چین و رویکرد سختگیرانه‌ی مقامات بانکی این کشور نسبت به صنعت رمزارزها به ویژه بیت کوین، یک روند نزولی قدرتمند در بازار شکل گرفت و هش‌ریت BTC شدیداً سقوط کرد. حال تحلیلگران اعلام کرده‌اند که این تغییر موضع دولت چین می‌تواند در نهایت به نفع شبکه‌ی بیت کوین باشد، زیرا منجر به عدم تمرکز قدرت خواهد شد. به گفته‌ی آن‌ها گرچه با توقف فعالیت ماینرهای بزرگ چینی هش‌ریت سقوط کرد و بازار روند نزولی به خود گرفت، اما با جابجایی آن‌ها و شروع فعالیت در کشورهای دیگر، وضعیت به حال قبل باز خواهد گشت.

سرکوب یا پیشرفت

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، بازار رمزارزها به ویژه رمزارز بیت کوین طی هفته‌های گذشته با رویکرد سختگیرانه‌ی دولت چین مواجه شده و ماینرهای این کشور اکنون به دنبال انتقال کسب و کار خود به کشورهای غربی به ویژه کانادا هستند. این تغییرات ناگهانی در اکوسیستم بیت کوین باعث ایجاد یک روند نزولی قدرتمند در بازار شد و بخش قابل توجهی از ارزش BTC از دست رفت.

گرچه طی چند روز گذشته بازار رمزارز با اندکی بهبود وضعیت مواجه شده است، اما همچنان نوسان قیمت‌ها بالاست و پیش‌بینی زمان به ثبات رسیدن بازار بسیار سخت است.

بیت کوین Bitcoin BTC جک دورسی
بیت کوین

با این حال، برخی کارشناسان و تحلیلگران صنعت رمزارز براین باوراند که پس از استقرار مجدد ماینرهای چینی در کشورهای دیگر، قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها دوباره حالت صعودی گرفته و به ارقام پیش از این روند باز خواهند گشت.

نظر یک تحلیلگر

اولریک لایکی(Ulrik Lykke) مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز آرک(ARK36)، یکی از کسانی است که فکر می‌کند سرکوب صنعت رمزارزها و بیت کوین توسط دولت چین می‌تواند در بلند مدت به نفع این بازار تمام شود.

وی در حین مصاحبه با خبرگزاری CNBC توضیح داد که از نظر او رویکرد دولت چین می‌تواند به تمرکززدایی شبکه‌ی بیت کوین کمک کند.

CNBC

طبق صحبت‌های آقای لایکی، گرچه این رویکرد باعث سقوط چشم‌گیر هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین شد، اما پس از جابجایی ماینرها به کشورهای دیگر و شروع مجدد فعالیت آن‌ها دوباره شاهد افزایش هش‌ریت خواهیم بود. از نظر وی این سرکوب باعث متفرق شدن ماینرها در کشورهای مختلف شده و استقرار آن‌ها در خارج از کشور چین به نوعی عدم تمرکز توصیف می‌شود.

اولریک لایکی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود «درحالیکه تا پیش از این کشور چین اغلب ماینرهای بزرگ بیت کوین را در خود جای داده بود، اکنون می‌توانید ببینید که چطور ماینرها در سراسر جهان متفرق شده و به غیرمتمرکزسازی شبکه‌ی بیت کوین کمک شده است. ما در آینده دیگر شاهد تسلط ماینرهای یک مکان خاص بر روی شبکه‌ی بیت کوین نخواهیم بود».

بیت کوین و رمزارزهای بانکی در کنار یکدیگر

اولریک لایکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود همچنین در رابطه با توسعه‌ی رمزارزهای بانکی(CBDC) توسط دولت چین و تاثیرگذاری احتمالی این پروژه بر روی بیت کوین صحبت کرد.

بسیاری از منتقدان و تحلیلگران صنعت رمزارز فکر می‌کنند که رویکرد سختگیرانه‌ی دولت چین نسبت به این صنعت رو به رشد بیشتر به دلیل حمایت از رمزارز بانکی ملی و تلاش در راستای پذیرش گسترده‌ی این پروژه در میان مردم بوده است.

به گفته‌ی مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز آرک، تاریخ مشخصی برای راه‌اندازی کامل این پروژه‌ی رمزارز مشخص نشده است، با این حال بیت کوین و رمزارزهای بانکی می‌توانند در کنار هم حضور داشته و «هیچ دلیلی وجود ندارد که یک پروژه به دنبال نابودی پروژه‌ی دیگر باشد».

به گفته‌ی وی فناوری بلاک‌چین بکار رفته برای ساخت بیت کوین و رمزارز بانکی کشور چین در نهایت می‌تواند به یک پل ارتباطی و راهی برای علاقه‌ی بیشتر مردم به رمزارز BTC تبدیل شود.

نوسان بیت کوین موقتی است

در ادامه‌ی این مصاحبه از اولریک لایکی این سوال پرسیده شد که سرکوب دولت چین در نهایت چه تاثیری بر بازار بیت کوین و سایر رمزارزهای بزرگ خواهد بود و آینده‌ی این صنعت رو به رشد چگونه تغییر خواهد کرد. وی در پاسخ اظهار داشت که در کوتاه مدت بازار بیت کوین نوسانی و پرتلاطم خواهد بود، با این حال در بلند مدت همه‌چیز به حالت عادی بازگشته و شاهد ثبات نسبی خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های این تحلیلگر صنعت رمزارز و پیشرفت بیت کوین پس از سرکوب‌های دولت چین و مقامات بانکی این کشور چیست؟ آیا به زودی پس از استقرار مجدد ماینرهای بزرگ شاهد بهبود وضعیت شبکه‌ی بیت کوین خواهیم بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا