اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شبکه‌ی اتریوم در طول چند ساعت آتی بروزرسانی خواهد شد

بروزرسانی برلین(Berlin) با هدف بهبود ساختار شبکه‌ی اتریوم و به صورت هاردفورک در بلاک شماره‌ی ۱۲,۲۴۴,۰۰۰ اجراء خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • بروزرسانی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که فعالیت تیم توسعه‌دهنده‌ی یک پروژه‌ی رمزارزی را بازتاب می‌کند. در طول چند ساعت آتی بروزرسانی جدیدی با نام برلین در شبکه‌ی اتریوم اجراء خواهد شد. این بروزرسانی مکانیسم ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم و روش محاسبه‌ی هزینه‌ی ارسال تراکنش را تغییر خواهد داد‌.

اجرای بروزرسانی برلین

کاربران شبکه‌ی اتریوم در روز جاری اجرای بروزرسانی مهمی را شاهد خواهند بود. این بروزرسانی که با عنوان برلین(Berlin) نام‌گذاری شده است، به‌صورت هارد فورک در بلاک شماره‌ی ۱۲,۲۴۴,۰۰۰ در شبکه‌ی اتریوم اعمال خواهد شد. شمارشگر اجرای این بروزرسانی نشان می‌دهد که برلین تقریباً در ساعت 14:42 در شبکه‌ی اتریوم اعمال خواهد شد.

بر اساس پیش‌نویس منتشر شده، هاردفورک برلین پنج ویژگی کلیدی را شامل می‌گردد و با بهینه‌سازی هزینه‌ی گَس(کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم) به رفع مشکل انباشتگی تراکنش‌ها و دفع حملات احتمالی انکار سرویس(DoS) از سوی مهاجمان کمک خواهد کرد.

بروزرسانی برلین تغییرات ملموسی را در فعالیت جامعه‌ی کاربران شبکه‌ی اتریوم ایجاد نخواهد کرد اما مسیر اجرای بروزرسانی بعدی شبکه‌ی اتریوم یعنی بروزرسانی لندن(London) را هموار می‌سازد که چهار تغییر اساسی را شامل می‌گردد. توسعه‌دهند اتریوم از گره‌های شبکه درخواست کرده‌اند تا برای همراهی با این بروزرسانی نسخه‌ی جدید نرم‌افزار کلاینت اتریوم را دریافت و راه‌اندازی کنند.

این بروزرسانی دو پیشنهاد بروزرسانی ای.آی.پی 2929(EIP-2929) و ای.آی.پی 2930(EIP-2930) را شامل می‌شود که روش محاسبه‌ی هزینه‌ی ارسال تراکنش‌ها را تغییر می‌دهند. توسعه‌دهنده‌ی ارشد اتریوم در رابطه با تغییرات حاصل از اجرای این دو پیشنهاد اظهار داشت: «اعمال پیشنهاد ای.آی.پی 2929  و ای.آی.پی 2718 مسیر را برای اعمال پیشنهاد بروزرسانی بحث برانگیز ای.آی.پی 1559 در تابستان پیش‌رو هموار می‌سازد.»

توقف فرآیند واریز و یا برداشت توکن‌های اتر در صرافی‌ها

این بروزرسانی کیف‌پول کاربران شبکه‌ی اتریوم را تحت تاثیر قرار نخواهد داد اما صرافی‌ها معمولاً در محدوده‌ی زمانی پیش از اجرای بروزرسانی و برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته در زمان اجرای بروزرسانی، فرآیند واریز و یا اتر(ETH) و توکن‌های مبتنی بر استاندارد ای.آر.سی 20(ERC-20) را متوقف می‌کنند.

برلین با هدف کاهش هزینه‌ی ارسال تراکنش‌های مشخص در شبکه‌ی اتریوم تغییرات مهمی را ایجاد خواهد کرد و بر همین اساس امکان ارسال چند تراکنش در قالب یک بسته(Envelope)‌ فرآهم خواهد شد.

داده‌ها نشان می‌دهند که در زمان نگارش این مقاله 73/8 درصد از گره‌های شبکه‌ی اتریوم فایل بروزرسانی را دریافت و نصب کرده‌اند.

نظر شما نسبت به اجرای بروزرسانی برلین در شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا فورک برلین با موفقیت در این شبکه اجرا خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا