اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جک دورسی اولین توییت خود را به شکل توکن بفروش رساند!

مدیرعامل پلت‌فرم توییتر اخیراً یکی از پست‌های توییتری خود را در غالب یک توکن غیرقابل انتقال به غیر(NFT) به حراج گذاشته است

نکات برگزیده مطلب
  • NFT یا توکن غیر قابل انتقال به غیر(Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن‌های رمزگذاری شده است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین و به شکل دارایی‌های رمزارزی غیرقابل تکرار و منحصر به فرد ایجاد می‌شوند. از این توکن‌ها اغلب به عنوان حق مالکیت یک اثر در حوزه‌ی گیمینگ و کلکسیون دیجیتال استفاده می‌شوند، با این حال شما می‌توانید مالکیت هرچیزی را به صورت دیجیتال به توکن NFT تبدیل کنید. حال گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد آقای جک دورسی(Jack Dorsey) مدیرعامل پلت‌فرم توییتر اولین پست خودش در این پلت‌فرم که در تاریخ ۲۱ام مارس ۲۰۰۶ منتشر شده را در غالب یک توکن NFT به حراج گذاشته است.

اولین توییت یک توکن شد

آقای جک دورسی(Jack Dorsey) مدیرعامل پلت‌فرم توییتر که اولین پست این شبکه‌ی اجتماعی را هم خودش منتشر کرده است، اخیراً این پست را به عنوان یک توکن غیرقابل انتقال به غیر(NFT) به حراج گذاشته است.

آقای دورسی از طریق سیستم ارزشگذاری پلت‌فرم ولیوایبلز(Valuables) توییت اولین پست خودش که در تاریخ ۲۱ام مارس ۲۰۰۶ با متن «در حال تنظیم توییتر شخصی خودم» منتشر کرده است را در این حراجی برای فروش عرضه کرده است.

تا به این لحظه بالاترین پیشنهاد برای خرید این پست به صورت توکن مبلغ ۸۸۸۸۸ دلار به صورت رمزارز اتریوم بوده است و این حراجی تا زمانی که آقای دورسی یک پیشنهاد را قبول کند، ادامه خواهد یافت.

جک دورسی توییتر غیرمتمرکز

یک پست جاودان

طبق آنچه در وب‌سایت ولیوایبلز آمده است «این پست توییتری به زندگی خود در این پلت‌فرم رسانه‌ی اجتماعی ادامه خواهد داد. آنچه شما خریداری می‌کنید یک گواهی دیجیتال در رابطه با این پست است، یک محصول بی‌نظیر و منحصر به فرد که توسط سازنده‌ی آن امضاء و تایید شده است».

NFT یا توکن غیر قابل انتقال به غیر(Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن‌های رمزگذاری شده است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین و به شکل دارایی‌های رمزارزی غیرقابل تکرار و منحصر به فرد ایجاد شده‌اند.

توکن NFT با رمزارزهای شناخته‌شده‌ی قابل تعویض مانند بیت‌کوین، اتر یا مونرو(XMR) تفاوت دارند، برای مثال شما می‌توانید بیت‌کوین را در مقابل رمزارزهای دیگر معاوضه کنید. اگرچه استفاده از NFT-ها در صنایع مختلف وجود دارد، اما این دارایی‌های دیجیتال تکرار نشدنی اغلب در حوزه‌ی گیمینگ و کلکسیون دیجیتال استفاده می‌شوند و بیشتر با استاندارد ERC-721 و روی بستر اتریوم ساخته می‌شوند؛ هرچند که در ۲۰۲۱ استفاده از توکن‌های غیر قابل انتقال روی سایر بلاک‌چین‌ها مانند پروتکل BEP-721 بایننس اسمارت چین نیز شروع به توسعه کرد.

اتریوم ارز مورد استفاده

کاربران توییتر می‌توانند با استفاده از رمزارز اتریوم پیشنهادات خرید خود را وارد کرده و در انتظار تایید و یا رد آن توسط مالک اثر قرار بگیرند.

در حال حاضر شاهد آن هستیم که توکن‌های NFT در صنعت رمزارزها بسیار محبوب شده و احتمالاً عامل جهش بعدی و انفجار قیمت‌ها خواهند بود. تنها در ماه فوریه، سه توکن NFT برتر بازار یعنی ان‌بی‌ای تاپ شات(NBA Top shot)، اوپ‌سی(OpenSea) و بیپل(Beeple) در مجموع چیزی بالغ بر ۳۴۲ میلیون دلار حجم مبادله داشته‌اند.

نظر شما در رابطه با تبدیل دارایی‌های مجازی به توکن‌های NFT و امکان فروش و به حراج گذاشتن آن‌ها چیست؟ آیا چنین سیستمی می‌تواند علاوه بر درآمدزایی برای خالص آثار، به ثبت و حفظ حق مالکیت آن‌ها کمک کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا