اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

آیا سال نو چینی‌ها باز هم کاهش قیمت بیت‌کوین را رقم خواهد زد؟

در این مقطع زمانی شاهد افزایش فشار فروش بیت‌کوین از سوی ماینرها هستیم و انتظار می‌رود که این شرایط تا زمان آغاز سال نوی چینی‌ها در روز دوازدهم فوریه استمرار یابد

نکات برگزیده مطلب
  • داده‌ها نشان می‌دهند که با وجود افزایش اخیر فشار فروش بیت کوین از سوی ماینرها، برخلاف گذشته روند قیمت این دارایی تحت تاثیر قرار نگرفته است. در حقیقت سرمایه‌گذاران حقوقی هم‌اکنون مشتاقانه بیت کوین‌های فروشندگان را خریداری می‌کنند. با این وجود، تحلیلگران معتقدند که تا زمان آغاز سال نوی چینی‌ها شاهد فشار فروش از سوی ماینرها خواهیم بود.

عطش سرمایه‌گذاران حقوقی برای خرید بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز بیست و نهم ژانویه در پی اقدام اخیر ایلان ماسک سطح 38,500 دلاری را تجربه کرده است اما ارزش این دارایی به سرعت در یک روند اصلاحی به محدوده‌ی 33 هزار دلار رسید. با وجود نوسانات اخیر قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاران حقوقی همچنان مشتاقانه به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند و حاظر هستند قرارداد‌های آتی بیت کوین را در بازار مبادلات قرارداد‌های آتی سی.ام.ای(CME) به‌طور پرمیوم(بالاتر از ارزش مبادلات بیت کوین در بازار نقدی) خریداری کنند.

با این وجود، افزایش فشار فروش از سوی ماینرهای بیت کوین که از زمان دست‌یابی بیت کوین به سطح 14 هزار دلار در سال 2019 تاکنون تجربه نشده بود نیز تقاضای روزافزون خرید این دارایی را سرکوب نکرده است. داده‌های منتشر شده توسط کریپتوکوانت(CryptoQuant) نشان می‌دهد که برخلاف سال‌های گذشته، فروش گسترده‌ی بیت کوین توسط ماینرها قیمت این دارایی در بلند مدت را تحت تاثیر قرار نداده است.

فروش ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین
جریان خروج دارایی‌ها از کیف‌پول ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین

افزایش فروش بیت کوین در آستانه‌ی سال نوی چینی‌ها

لنارد نئو(Lennard Neo)؛ رئیس بخش تحقیقات استک فاندز(Stack Funds) معتقد است که فروش بیت کوین توسط ماینرها به دلیل نزدیکی به تعطیلات سال نوی چینی‌ها در کوتاه مدت نیز ادامه خواهد یافت. وی اظهار داشت:

در حالی که به زمان تعطیلات سال نوی چینی نزدیک می‌شویم، ماینرها به‌ فروش بیت کوین‌های خود ادامه می‌دهند. این پدیده نشان می‌دهد که کف قیمتی برای بیت کوین که در آن سطح ماینرها تصمیم به نگه‌داری از دارایی‌های خود خواهند گرفت، هنوز مشخص نشده است و ما انتظار داریم که این نوسانات در طول هفته‌های آتی نیز استمرار یابد. Lennard Neo

افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران حقوقی برای حضور در بازار بیت کوین، بزرگترین محرک برای افزایش قیمت این دارایی محسوب می‌شوند. در حالی که به سال نوی چینی‌ها نزدیک می‌شویم سطح 34 هزار دلاری، اصلی‌ترین ناحیه‌ی حمایتی از قیمت بیت کوین محسوب می‌شود و بیت کوین در روند صعودی خود با ناحیه‌ی مقاومتی 38 هزار دلاری مواجه خواهد بود.

نظر شما نسبت به تاثیر تعطیلات سال نوی چینی‌ها بر تغییرات قیمت بیت کوین چیست؟ آیا ماینرهای چینی تا زمان آغاز سال نو در دوازدهم فوریه به فروش بیت کوین ادامه خواهند داد؟ آیا سرمایه‌گذاران حقوقی همچنان بیت کوین‌های ماینرها را خریداری کرده و به‌طور بلند مدت نگهداری خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا