اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی‌های متمرکز علاوه بر قانون‌گذاری در برابر هجوم کاربران نیز آسیب‌پذیر هستند

عبور بیت کوین از مقاومت تاریخی ۲۰ هزار دلاری خود هجوم کاربران به پلتفرم‌های مبادلاتی را موجب شده است و در نتیجه کاربران صرافی‌های بایننس(Binance) و کوین‌بیس(Coinbase) مشکلات فنی را تجربه کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • بیت کوین در روز شانزدهم دسامبر با موفقیت مقاومت خود در سطح بیشینه‌ی تاریخی این رمزارز را پشت سر گذاشت. با این وجود، تعدادی از پلتفرم‌های مبادلات متمرکز به دلیل هجوم کاربران با مشکلات فنی مواجه شده‌اند. کاربران صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس اختلال در فعالیت این پلتفرم‌های مبادلاتی متمرکز را تجربه کرده‌اند.

مشکلات فنی در صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس

بیت کوین در روز چهارشنبه شانزدهم دسامبر و برای نخستین مرتبه مقاومت تاریخی خود را در محدوده‌ی 20 هزار دلار پشت سرگذاشت، همزمان با تجربه‌ی این پدیده صرافی‌های بایننس(Binance) و کوین‌بیس(Coinbase) با مشکلات فنی مواجه شده و برای  مدتی از دسترس کاربران خارج شدند. صرافی بایننس دلیل این اتفاق را هجوم کاربران به پلتفرم مبادلاتی این صرافی عنوان کرده است.

چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao)؛ مدیرعامل صرافی بایننس در روز چهارشنبه توییت کرد:

چانگ‌پنگ ژائو
همزمان با جهش قیمت بیت کوین (کاربران صرافی بایننس) مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری را تجربه کرده‌اند که هم‌اکنون مرتفع شده است. این اتفاق به دلیل برآورد نادرست میزان تقاضا از سوی کاربران اتفاق افتاده است و برای پاسخگویی به نیاز کاربران تعداد زیادی سرور به صرافی بایننس افزوده شده است.

توییت مدیرعامل صرافی بایننس که نیم ساعت پس از تجربه‌ی این اتفاق ارسال کرده است، ارتقاء صرافی بایننس برای پاسخ‌گویی به هجوم کاربران را نشان می‌دهد. وی همچنین اعلام کرد که این پلتفرم مبادلاتی همچنان با مشکل تاخیر دست و پنجه نرم می‌کند و کارکنان صرافی برای رفع این مشکل تلاش می‌کنند. وی افزود:

افزایش 5 درصدی قیمت بیت کوین موجب افزایش 30 درصدی ترافیک پلتفرم بایننس شده است. Changpeng Zhao

بیت کوین برای نخستین مرتبه در طول تاریخچه‌ی خود مقاومت 20 هزار دلاری را پشت سرگذاشته و به محدوده‌ی قیمتی 20,800 دلار رسیده است.

اختلال در فعالیت صرافی کوین‌بیس

صرافی کوین‌بیس نیز در روز چهارشنبه و در ساعت 2.45 به وقت ساعت جهانی مشکل اتصال کاربران را گزارش کرده است. با این وجود، در ساعت 4:27 گزارش کرد که این مشکل مرتفع شده است.

در تاریخچه‌ی فعالیت صرافی کوین‌بیس موارد متعددی از وقوع مشکلات فنی در زمان افزایش ترافیک این پلتفرم ثبت شده است. برایان آرمسترانگ(Brian Armstrong)؛ مدیرعامل صرافی کوین‌بیس اخیراً توییت کرده است که این صرافی تلاش می‌کند روش‌های کاربری را برای رفع مشکلات فنی در زمان افزایش ترافیک این پلتفرم مورد استفاده قرار دهد.

با توجه به وجود مشکلات فنی و آسیب‌پذیری این پلتفرم‌ها در برابر قانون‌گذاری به‌نظر می‌رسد که زمان به‌کارگیری فن‌آوری بلاکچین برای رفع مشکل پلتفرم‌های بزرگ مبادلات رمزارز و ایجاد یک پلتفرم جامع و غیرمتمرکز فرا رسیده است.

بر اساس گزارش کوینیت، عملکرد عادی صرافی بیت‌مکس(Bitmex) در ماه مارس و در زمان سقوط بازارهای مالی دچار اختلال شده است. این حادثه موجب شده است که فعالان صنعت رمزارزی این صرافی را به دستکاری در بازار متهم کنند.

نظر شما نسبت به تجربه‌ی مشکلات فنی در صرافی‌های متمرکز و در زمان شکسته شدن مقاومت 20 هزار دلاری بیت کوین چیست؟ آیا فعالان صنعت رمزارزی باید فرآیند توسعه‌ی پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز را  با سرعت بیشتری پیگیری کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا