اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

قانون‌گذاران اوکراین: «صنعت استخراج رمزارزها به قانون‌گذاری نیاز ندارد»

وزارت «تحول دیجیتالی اوکراین» معتقد است که استخراج رمزارزها توسط پروتکل‌های درون شبکه‌‌ی رمزارزها و نظر اعضای شبکه به صورت صحیح قانون‌گذاری شده است

نکات برگزیده مطلب
  • مقامات وزارت تحول دیجیتالی اوکراین اظهار داشتند ضرورتی برای نظارت بر صنعت استخراج رمزارزها از سوی نهاد‌های نظارتی دولتی و یا دیگر بخش‌های قانون‌گذاری وجود ندارد. این سازمان همچنین اعلام کرده است که به توسعه، آزمایش و پیاده‌سازی محصولات مرتبط با تکنولوژی‌های غیر متمرکز ادامه خواهد داد.

وزارت تحول دیجیتالی اوکراین(The Ministry Of Digital Transformation Of Ukraine) اعلام کرده است که صنعت استخراج رمزارزها(ماینینگ) به قانون‌گذاری و نظارت از سوی دولت نیاز ندارد، چراکه این فعالیت توسط پروتکل‌های درون شبکه‌ی رمزارزها و (رای) اعضای شبکه قانون‌گذاری شده است.

نظارت دولت بر صنعت استخراج رمزارزها ضرورت ندارد

وزارت تحول دیجیتالی اوکراین همچنین اعلام کرده است که به توسعه و پیاده‌سازی فن‌آوری‌های مرتبط با تکنولوژی‌‌های غیرمتمرکز همانند تاسیس مراکز آزمایش فن‌آوری(Sandbox) برای ارزیابی، بررسی ریسک‌ها و تایید نوآوری‌ها ادامه خواهد داد.

وزارت تحول دیجیتالی اوکراین

این آژانس بر ترویج تعامل میان بازار مالی و بازار دارایی‌های مجازی، توسعه‌ی کارآمد حوزه‌ی رمزارزها، اجرای بهترین روش‌های جهانی برای اخذ مالیات از رمزارزها و همچنین پیاده‌سازی مکانیسم موثر برای جلوگیری از سوء استفاده و حمله از سوی کسب و کارها و سازمان‌های مجری قانون متعهد شده است.

اوکراین به‌طور فعال رمزارزها را بررسی می‌کند

کشور اوکراین در ماه‌های اخیر به‌طور فعال رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین را بررسی می‌کند. وزیر اقتصاد اوکراین در پایان ماه ژانویه اظهار داشته است که سرویس نظارت بر فعالیت مالی اوکراین(SFMS) مسئولیت ردیابی منابع دارایی‌ها از کیف پول رمزارزی شهروندان این کشور را بر عهده خواهد داشت. بنابراین، سرویس نظارت بر فعالیت مالی اوکراین علاوه بر تشخیص منبع رمزارزها قادر خواهد بود گیرنده‌ی دارایی‌ها را نیز مشخص کند.

دولت اوکراین در دسامبر سال گذشته‌ی میلادی و بر اساس دستور العمل گروه ویژه‌ی اقدام مالی(FATF) نسخه‌ی نهایی از قانون پولشویی را تصویب کرده است.

قانون جدید چند دستور العمل برای نظارت و قانون‌گذاری مبادلات رمزارزها را شامل می‌شود. از این میان، یک دستورالعمل مشخص می‌کند که در مبادلات رمزارزها با ارزش کمتر از 30,000 گریونا(1,300 دلار آمریکا)، دولت تنها کلید عمومی فرستنده را با هدف نظارت مالی جمع‌آوری خواهد کرد.

همزمان با گسترش بیت کوین و تکنولوژی بلاکچین، بسیاری از نهاد‌های قانون‌گذاری و دولت‌های سراسر جهان که پیش‌تر این تکنولوژی را جدی ارزیابی نمی‌کردند، تصمیم به قانون‌گذاری این صنعت گرفتند. اما با توجه به ماهیت غیر متمرکز و نو‌آورانه‌ی رمزارزها و لزوم درک صحیح این تکنولوژی، سردرگمی و اختلاف در میان قانون‌گذاران مشاهده می‌گردد. بر اساس گزارش کوینیت، نخست وزیر روسیه اعتراف کرده است که قانون‌گذاری رمزارزها امری پیچیده و دشوار است.

نظر شما نسبت به اظهارات وزارت تحول دیجیتالی اوکراین چیست؟ آیا یک سیستم مالی غیر متمرکز که توسط جامعه‌ی کاربران نظارت و مدیریت می‌شود به نظارت و قانون‌گذاری از سوی یک سازمان متمرکز نیاز دارد؟ اتخاذ رویکرد صحیح در مقابل سیستم‌های نظارت و مدیریت غیرمتمرکز چه زمانی امکان‌پذیر خواهد بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا