اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

وزیر خزانه‌داری آمریکا: از پول نقد برای پولشویی استفاده نمی‌شود!

به گفته‌ی استیون منوچین هیچ وقت از پول نقد برای پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده نشده است، بلکه بیت کوین ارز مورد استفاده در اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • استیون منوچین(Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که از پول نقد برای فعالیت‌های غیرقانونی نظیر پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده نمی‌شود، بلکه بیت کوین ارز استفاده شده در اینگونه فعالیت‌ها می‌باشد. این صحبت‌های عجیب استیون منوچین باعث شده تا کاربران صنعت رمزارزی و برخی فعالان حوزه‌ی اقتصادی واکنش نشان دهند.

پول نقد بی‌گناه

استیون منوچین(Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اظهار نظر جالبی را ارائه کرده است. وی در بخش‌هایی از مصاحبه‌ی خود عنوان کرد که پول نقد در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده نمی‌شود، بلکه خلافکاران تمایل دارند از رمزارزهایی همچون بیت کوین استفاده کنند.

استیون منوچین در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از بیت کوین هم مانند پول نقد به سادگی برای کارهای غیرقانونی و پولشویی استفاده کرد یا خیر، پاسخ جالبی ارائه کرد که باعث تعجب میزبان این مصاحبه‌ی تلویزیونی شد. وی در پاسخ به این سوال اعلام کرد که «از پول نقد برای پولشویی استفاده نمی‌شود».

این گفته‌های آقای منوچین زمانی ارائه شده که بحث به سمت بیت کوین و قانون‌گذاری صنعت رمزارزی کشیده شد. به گفته‌ی او «از آنجا که از رمزارز بیت کوین تنها برای مقاصد نامشروع و فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود، می‌توان از این رمزارز چشم‌پوشی کرد و آن را کنار گذاشت». زمانی که جویی اسکواک(Joe Squawk) به عنوان میزبان این مصاحبه به این واقعیت اشاره کرد که از پول نقد نیز برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی در مبالغ هنگفت استفاده می‌شود، منوچین پاسخ داد که «به هیچ عنوان از پول نقد در اینگونه فعالیت‌ها استفاده نمی‌شود، و آن‌ها[مقامات قانونی] مقررات سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با استفاده از پول دارند».

استیون منوچین

پس از انتشار گزارشات مربوط به این مصاحبه‌ی منوچین کاربران صنعت رمزارزی و برخی تحلیل‌گران اقتصادی سریعا واکنش نشان دادند. به عنوان مثال یکی از کاربران توییتر با انتشار پست جدیدی اظهار داشت:

وزیر خزانه‌داری اخیرا بیان نموده که از پول نقد در پولشویی استفاده نمی‌شود و تابحال فعالیت ناشایستی با استفاده از پول نقد به موفقیت نرسیده است. این حرف‌ها دیوانه کننده است. Rhythm 

پول نقد پادشاه بازار سیاه و تامین مالی تروریسم

گرچه طی یک دهه‌ی گذشته روند استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزها به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است، اما طبق چندین گزارش و مطالعات انجام گرفته در رابطه با این موضوع، پول نقد همچنان بهترین گزینه‌ و روش پرداخت برای تامین مالی تروریسم به شمار می‌آید.

صحبت‌های وزیر خزانه‌داری ایالات متحده که ادعا می‌کند از پول نقد در پولشویی و فعالیت‌های غیر قانونی استفاده نمی‌شود به شدت عجیب است، زیرا بیت کوین به عنوان اولین رمزارز معرفی شده در تاریخ چیزی حدود ۱۰ سال قبل عرضه شده است، درحالیکه که مفاهیم پولشویی و تامین مالی تروریسم قدمت بسیار زیادی دارند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های استیون منوچین چیست؟ چطور می‌توان در یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی به ارائه‌ی چنین حرفت‌های خنده‌داری پرداخت؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Coinnounce

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا