اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک جی پی مورگان از توسعه و راه‌اندازی یک کیف‌پول الکترونیکی خبر داد

آیا این کیف‌پول الکترونیکی اولین قدم برای ورود جدی این موسسه‌ی مالی بزرگ به صنعت رمزارزها و فراگیری رمزارز پایدار JPM Coin خواهد بود؟

نکات برگزیده مطلب
  • جی پی مورگان که بزرگترین بانک آمریکا و ششمین بانک بزرگ جهان به شمار می‌آید به تازگی اعلام نموده که قصد توسعه و انتشار یک کیف‌پول الکترونیکی(e-wallet) را دارد. با توجه به پیشینه‌ی این بانک و عرضه‌ی رمزارز پایدار JPM Coin در ماه‌های ابتدایی سال جاری، آیا می‌توان گفت که ساخت این محصول جدید اولین قدم برای ورود جدی این بانک به صنعت رمزارزها خواهد بود؟

کیف‌پول الکترونیکی JPMorgan

بانک سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) به تازگی اعلام نموده که قصد دارد خدمات بانکی خود را دیجیتالی کرده و به دنیای تجارت الکترونیکی وارد شود. در همین راستا بانک مذکور از ساخت یک کیف‌پول الکترونیکی(e-wallet) برای رسیدن به این هدف خبر داد.

JPMorgan Chase

از آنجا که هزینه و کارمزد پردازش تراکنش‌ها در کیف‌پول الکترونیکی بسیار ناچیز است، استفاده از آن‌ها برای افرادی که با اقتصاد کلان و تجارت الکترونیکی سروکار دارند بسیار چشم‌گیر و جذاب است. البته برنامه‌ی JPMorgan Chase این است که کیف‌پول مذکور را به گونه‌ای توسعه دهد که به راحتی در دسترس مشتریان خرد و معمولی قرار بگیرد.

سال گذشته حدود یک دهم درآمد ۱۰۹ میلیارد دلاری بانک JPMorgan Chase توسط بخش «پرداخت‌ها» کسب شد، و آن‌ها معتقد‌اند که این شبکه‌ی پرداخت در سال آینده بخش بیشتری از درآمد‌های خالص بانک را به خود اختصاص خواهد داد.

طبق اعلام JPMorgan Chase، این بانک قصد دارد به یکی از «۱۰ بازیکن برتر در اقتصاد کلان و تجارت الکترونیکی» تبدیل شود. در همین راستا آقای تاکیس جورجاکپولوس(Takis Georgakopoulos) مدیر بخش پرداخت‌های عمده در بانک مذکور اعلام نموده «ما در حال مذاکره با همه‌ی شرکای احتمالی هستیم. ما می‌خواهیم که کل صنعت از آن(کیف‌پول الکترونیکی جدید) استفاده کنند».

 

آزمایش برای ورود به صنعت رمزارزی؟

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، بانک JPMorgan Chase اوایل سال جاری از رمزارز خود تحت نام JPM Coin رونمایی کرد. طبق گزارشاتی که در ماه فوریه منتشر شد، این رمزارز اولین رمزارز پایدار منتشر شده توسط یک بانک بزرگ جهانی می‌باشد؛ همچنین گفته شده که هر واحد رمزارز JPM Coin برابر با یک دلار قیمت‌گذاری شده است. این درحالیست که JPMorgan عمدتا تمایل دارد تا در زمینه‌ی پذیرش و بکارگیری ایده‌های جدید مربوط به پرداخت‌های بین‌المللی فعالیت داشته باشد.

با تمام این تفاسیر، آیا می‌توان گفت که توسعه‌ی این کیف‌پول الکترونیکی جدید اولین قدم JPMorgan در راستای ارائه‌ی خدمات پرداخت برای مشتریان روزمره است؟ با توجه به رویکرد و تمرکز این بانک بر روی اقتصاد کلان می‌توان گفت که چنین خواهد بود.

گرچه جیمی دیمون(Jamie Dimon) مدیرعامل این بانک به دلیل رویکرد و موضع‌گیری‌های نسبتا خصمانه نسبت بیت کوین(BTC) شهرت دارد، اما بانک تحت مدیریت وی همیشه یکی از بانک‌های پیشرو در زمینه‌ی بررسی و بکارگیری فناوری بلاک‌چین بوده است؛ بنابراین، این امکان وجود دارد که کیف‌پول الکترونیکی جدید JPMorgan  تنها یک نقطه‌ی شروع جهت ایجاد یک کانال پرداخت الکترونیکی برای کاربران روزمره بوده و ما قطعا باید انتظار آن را داشته باشیم که رمزارز JPM Coin و مابقی رمزارزها نیز قطعه‌ای از این پازل در حال شکل‌گیری باشند.

نظر شما در رابطه با این محصول جدید چیست؟ آیا عرضه‌ی کیف‌پول الکترونیکی بانک مذکور تنها برای بررسی خدمات الکترونیکی و شروع روند بکارگیری رمزارزها در صنعت بانکداری خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Beincrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا