اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

همکاری بنیاد آیوتا و Parascom Games در ساخت یک پلتفرم برای توسعه‌ی بازی‌های کامپیوتری

پلت‌فرم Caer Sidi با هدف ایجاد بستری غیرمتمرکز جهت تولید و راه‌اندازی بازی‌های شخص ثالث از روز ۱۱ام سپتامبر کار خود را آغاز می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای Paracosm Games اخیرا توانسته با همکاری بنیاد آیوتا(IOTA Foundation) یک پلت‌فرم توسعه‌ی بازی مبتنی بر Tangle با نام Caer Sidi راه‌اندازی کند که با استفاده از ماهیت توزیع شده‌ی شبکه آیوتا می‌تواند به توسعه‌دهندگان شخص ثالث در راستای راه‌اندازی بازی‌های جدید کمک کند. هدف از راه‌اندازی Caer Sidi در واقع ساخت جهانی از بازی‌های رایانه‌ای به هم پیوسته است که شیوه‌ای غیرمتمرکز راه‌اندازی و اجرا می‌شوند.

گیمینگ و فناوری DLT

یکی از برترین کاربرد‌های احتمالی برای فناوری دفاترکل توزیع شده و رمزارزها، در واقع صنعت گیمینگ و بازی است. در این راستا جدید‌ترین پیشرفت‌ها توسط پروژه‌ی Waves و مشارکت آن‌ها با یک پلت‌فرم توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای با نام Abyss صورت گرفته است. یکی دیگر از پیشرفت‌ها و رویداد‌هایی که تقریبا بی‌سروصدا آغاز شده، راه‌اندازی پلت‌فرم Cart Sidi است، پلت‌فرمی که می‌تواند یک تجربه‌ی گیمینگ منحضر به فرد و بی‌نظیر را به همراه داشته باشد.

آیوتا

پلت‌فرم مذکور قصد دارد تا با همکاری بنیاد آیوتا و استفاده از Tangle، یک بستر غیرمتمرکز برای توسعه و راه‌اندازی بازی‌های شخص ثالث[بازی‌هایی که اغلب توسط تیم‌های توسعه‌دهنده‌ی شخصی ساخته شده و شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنا در آن‌ها دخالت ندارند] ایجاد کند. Cart Sidi توسط شرکت Parcosm Games که مقر اصلی آن در کشور استونی قرار دارد، راه‌اندازی شده است. Parcosm Games چندی قبل اولین بازی خود را تحت نام Post Scriptum معرفی کرد که با نقد‌های تند و تیزی روبرو شد و امتیاز ۶ از ۱۰ را کسب کرد.

اولین بازی پلت‌فرم Caer Sidi در دوره‌ی قرون وسطی و پس از آخرالزمان مسیح جریان دارد که در آن علاوه بر انسان‌ها، شیاطین و ارواح پلید نیز توانسته‌اند جان سالم به در برده و در بازی حضور یابند. با یک قیاس منطقی می‌توان گفت که این ایده ممکن است به سادگی به یک اثر به یاد ماندنی و یا یک اشتباه بزرگ تبدیل شود.

به هرحال، ایده‌ی شرکت سازنده این بوده است که ابتدا یک لایه‌ی توزیع شده ایجاد کرده و سپس بازی‌های مختلف را بر روی این بستر پیاده‌سازی کنند تا در نهایت بتوان از مزایای مختلف آن استفاده کرد. تراکنش‌ها و داده‌های منتقل شده از طریق Tangle تقریبا رایگان هستند، زیرا شبکه‌ی آیوتا(IOTA) هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. این مورد می‌تواند به میزان قابل توجهی هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و تداول حضور بازی‌های رایانه‌ای را کاهش دهد اما برای ادامه‌ی کار به حجم زیادی قدرت ماینینگ هم نیاز خواهد بود.

پایداری روند پذیرش آیوتا

علاقه‌مندان صنعت رمزارزی و کریپتو نسبت به آیوتا موضع‌گیری‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند و احتمالا دلیل این امر استفاده از یک الگوریتم رمزنگاری بومی در بنیاد آیوتا و مباحث داغ پیرامون آن بوده است.

زیست‌پذیری و حضور بلند مدت آیوتا با میزان پذیرش شبکه‌ی آن رابطه‌ی مستقیم دارد؛ از طرف دیگر مدل امنیتی آیوتا نیز به تعداد تراکنش‌های صورت گرفته بر روی شبکه‌ی آن متکی است تا انجام حملات ۳۴ درصد بر روی این شبکه دشوارتر شود.

حال اگر از این زاویه به این موضوع نگاه کنید، متوجه خواهید شد که حضور یک پلت‌فرم گیمینگ  که تعداد تراکنش‌های آن بسیار زیاد است می‌تواند یک امتیاز عالی و مزیت برای سلامت شبکه‌ی آیوتا محسوب شود.

تداوم روند پذیرش آیوتا و گسترش فعالیت‌های این بنیاد، از جمله راه‌اندازی یک نرم‌افزار پیدا کردن جای پارک در آلمان، نشان دهنده‌ی تعهد این تیم برای افزایش مشارکت‌ و زیاد شدن حجم مبادلات و کمک به رشد شبکه است.

با توجه به برنامه‌های آتی این بنیاد، بی‌شک می‌توان گفت که افزایش حجم تراکنش‌ها یکی از اولویت‌های توسعه‌ی تجارت آن‌ها می‌باشد.

نظر شما در رابطه با راه‌اندازی پلت‌فرم Caer Sidi و تاثیر احتمالی آن بر روی آینده‌ی صنعت گیمینگ و بازی‌سازی چیست؟ آیا چنین پروژه‌هایی می‌تواند در نهایت باعث افزایش میزان پذیرش آیوتا شده و یا تنها در بلند مدت ضرر مالی و مشکلاتی از این دست را به همراه خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Btcmanager

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا