اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

IOTA مسابقه‌ی کشف باگ برای کیف‌پول Trinity برگزار می‌کند

این مسابقه بسته به نوع باگ یافته‌ شده توسط کاربر، دارای جوایزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • طی روز‌های گذشته IOTA با انتشار بیانیه‌ای بر روی وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که از این پس مسابقه‌ی کشف باگ‌های کیف‌پول رمزارزی Trinity به حالت عمومی درآمده و تمامی توسعه‌دهندگان می‌توانند با پیدا کردن مشکلات احتمالی، جوایزی را دریافت کنند.

 از زمان راه‌اندازی اولیه کیف‌پول رمزارزی Trinity، کمپانی IOTA یک مسابقه‌ی شکار باگ و اشکالات احتمالی برای این کیف‌پول ایجاد کرده است و طی ماه‌های گذشته، برخی توسعه‌دهندگان تمام تمرکز خود را معطوف پیدا کردن مشکلات این کیف‌پول رمزارزی کرده‌اند. طی بیانیه‌ای که توسط وبلاگ رسمی آیوتا در روز ۲۴ام اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده، اعلام شد که از حالا به بعد تمامی توسعه‌دهندگان می‌توانند در مقابل پیدا کردن باگ‌های این محصول جایزه دریافت کنند، موردی که قبلا برای برخی اعضای غیرفنی انجمن آیوتا در نظر گرفته شده بود.

چهارچوب فعالیت کیف‌پول Trinity

لازم به ذکر است که کیف‌پول رمزارزی Trinity در حال حاضر در مرحله‌ی بتا(BETA) و آزمایشی خود قرار دارد. توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که این کیف‌پول در آینده یک محصول بین‌پلتفرمی(Cross Platform) خواهد بود که برای اعضای جامعه‌ی IOTA و افرادی که در توسعه‌ و طراحی آن نقشی نداشته‌اند، طراحی و ساخته شده است. از زمان انتشار تا کنون، این کیف پول رمزارزی در بین اعضای انجمن آیوتا محبوبیت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است، چونکه این کیف‌پول جدید علاوه بر بروز رسانی‌های مداوم، امنیت و سازگاری با پلت‌فرم‌های مختلف را به کاربران ارائه کرده است.

کیف‌پول رمزارزی Trinity هم برای رایانه‌های شخصی و هم برای تلفن‌های همراه عرضه شده است. باید یاد‌آور شد که این کیف‌پول از طریق React Native برای سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده، در حالی که نسخه‌ی لینوکس و ویندوزی آن توسط Electron ساخته شده است. هدف اصلی این کیف‌پول افزایش امنیت در کنار ارائه‌ی تجربه‌ای پاسخگو، کاربر پسند و تعاملی برای کاربران است.

در راستای اقدامات معمول برای توسعه، یک دوره‌ی بلند مدت در حال Beta در نظر گرفته شد تا بررسی و آزمایشات کافی بر روی امینیت کیفی و چهارچوب عملیاتی این محصول انجام شود، پس از آن نیز مسابقه‌ی پیدا کردن باگ در پلت‌فرم Bugcrowd ایجاد شد تا تلاش‌های تیم توسعه‌دهنده با انجام آزمایشات عمومی بر روی نسخه‌ی بتای ارائه شده، تکمیل شود. IOTA در ادامه توضیح داد که چرا این امر ضروری بوده است:

تیم توسعه‌ی ما یک محصول عالی را عرضه کرده است. با این حال، حتی پس از چندین مرحله بازرسی و بررسی کیف‌پول رمزارزی Trinity توسط ارگان‌های خارجی، ما به این نتیجه رسیدیم که امنیت یک فرایند پایان‌پذیر نیست، بلکه یک روند کاملا مداوم است. IOTA Team

مسابقه‌ی شکار باگ

پس از گذشت پنج ماه از اجرای مسابقه‌ی شکار باگ خصوصی کیف‌پول رمزارزی Trinity در پلت‌فرم Bugcrowd، آیوتا اکنون این برنامه را برای عموم مردم عرضه کرده است. طبق اعلام IOTA، هدف از این کار جذب تمامی مخاطبان جهانی به سمت کیف‌پول رمزارزی Trinity جهت سرگرمی است، و امیداروند که در این فرایند اطلاعات مفیدی از جمله باگ‌های احتمالی را جمع‌آوری کنند. کاربرانی که بتوانند اشکالات این کیف‌پول را پیدا کنند، به همان میزان که قبلا در پلت‌فرم Bugcrowd برای مرحله‌ی خصوصی اعلام شده بود، جایزه دریافت خواهند کرد.

میزان جایزه‌ی پرداختی در مقابل پیدا کردن اشکالات کیف‌پول Trinity بر اساس طبقه‌بندی میزان آسیب‌پذیری و اهمیت باگ یافته شده در پلت‌فرم Bugcrowd اهدا خواهد شد، که ممکن است باگ یافته شده به دلخواه محققان امینیتی مورد ارتقاء یا کاهش درجه‌ی اولویت قرار بگیرد. طبق اعلام پلت‌فرم Bugcrowd جایزه‌ی مربوط به پیدا کردن باگ‌های این کیف‌پول رمزارزی بین ۱۰۰ دلار برای باگ‌های کم اهمیت و تا ۱۵۰۰ دلار برای اشکالات بحرانی متغیر است.

یک مقیاس‌بندی فنی با چهار سطح مختلف برای باگ‌های احتمالی در نظر گرفته شده که آن‌ها را به صورت اولویت پایین، اولیت متوسط، اولویت شدید و اولویت بحرانی طبقه‌بندی می‌کند.

این تحرکات به نوعی آخرین تلاش‌های IOTA در راستای کمک به فراگیر شدن کیف‌پول رمزارزی Trinity پس از راه‌اندازی در ماه ژوئن ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

نظر شما در رابطه با این مسابقه چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BTCmanager

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا