اخبار داخلیاخبار و مقالات

به زودی تعرفه‌ی جدید برق برای ماینر‌های ایرانی اعلام خواهد شد

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه تعرفه‌های جدید «شاید تا پایان تیر ماه اعلام شود» گفت استخراج رمزارز کاری انرژی‌بر است و ماینرها باید بر اساس استاندارهای جهانی به شبکه وصل شده و مصرف کنند!

نکات برگزیده مطلب
  • مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ایران طی جدید‌ترین صحبت‌های خود اظهار نموده که «به زودی برای فعالان صنعت استخراج رمزارز تعرفه‌های مشخصی از سوی دولت ارائه و اعلام خواهد شد». وی در ادامه توضیح داد که پس از مشخص شدن این تعرفه‌ها، فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال باید به صورت رسمی میزان برق مورد نیاز خود را اعلام کرده تا برای آنها تأمین شود.

آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ایران به تازگی اعلام نموده که «تعرفه‌های برق برای فعالان استخراج رمزارز به زودی (و شاید تا پایان تیرماه سال جاری) از سوی دولت مشخص و اعلام می‌شود. مصطفی رجبی مشهدی امروز شنبه در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اظهار داشت که «پس از مشخص شدن این تعرفه‌ها، فعالان صنعت استخراج رمزارز می‌توانند به صورت رسمی برق مورد نیاز خود را اعلام کرده تا برای آنها تأمین شود».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

استخراج رمزارز کاری انرژی‌بر است و انرژی زیادی در دو بخش استخراج ارز و سیستم‌های سرمایشی مصرف می‌شود. مصطفی رجبی مشهدی

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای تولید رمزارزها و برای تولید هر بیت‌کوین نیاز به ۷۲ کیلوات ساعت برق است، توضیح که این میزان معادل مصرف ۲۴ سال یک واحد مسکونی که مصرفی متعارف (حدود ۳۰۰ کیلوات ساعت) در تهران است.

وی  با بیان اینکه اعلام افزایش و یا کاهش میزان مصرف برق امری مقایسه‌ای است، گفت «با به روز شدن فناوری‌ها و استفاده از تکنولویی‌های جدیدتر، مصرف این استخراج‌کنندگان به حدود نصف رسیده است؛ این رقم در گذشته ۲.۲ کیلووات بود که اکنون این رقم به ۱.۱ کیلووات کاهش یافته است.

وزارت نیرو مخالف استفاده استخراج کنندگان رمزارز از برق نیست

مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه‌ی جدید خود اظهار داشت «موضعی که وزارت نیرو در برابر این استخراج‌کنندگان رمزارز دارد این نیست که نباید متصل به شبکه برق شوند و یا این مساله در مأموریت وزارت نیرو تعریف نشده است».

رجبی مشهدی با اشاره به تاییدیه‌ای که از سوی مرکز ملی فضای مجازی برای فعالیت استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی داده شده، گفت:

 بر این اساس آنها برای دریافت پروانه‌ی فعالیت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام خواهند کرد و پس از آن می‌توانند نسبت به دریافت برق مورد نیاز خود درخواست ارائه دهند. وزارت نیرو هم برق مورد نیاز آنها را بر اساس تعرفه‌ای که از سوی دولت به احتمال زیاد در همین ماه تعیین خواهد شد اختصاصا تأمین خواهد کرد. مصطفی رجبی مشهدی

به گفته وی، اکنون و به دلیل مشخص نشدن تعرفه‌ی استخراج رمزارز برای ماینرها آن‌ها برق مورد نیاز خود را از بخش‌هایی مانند بخش کشاورزی و یا صنعتی دریافت می‌کنند که این امر خلاف است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در برخی شهرک‌های صنعتی ماینر‌ها از برق صنعتی و از انشعاب غیر مجاز استفاده می‌کنند(که سبب ایجاد مشکلاتی برای دیگر صنایع شده است) توضیح داد که «ماینر‌ها و استخراج کنندگان رمزارزها باید به صورت رسمی مراجعه کرده و براساس پروانه‌ای که برای آنها صادر خواهد شد برق مورد نیاز خود را اعلام کنند.

وی در نهایت افزود:

مصطفی رجبی مشهدیبرق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید تعرفه‌ای مشخص داشته باشد و براساس استانداردهای جهانی به شبکه وصل شده و مصرف کنند.

مصطفی رجبی مشهدی

صحبت‌های مصطفی رجبی مشهدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا به زودی شاهد تعرفه‌ی برق جدید برای ماینر‌های داخلی خواهیم بود؟ این تعرفه‌ها چه تاثیری بر صنعت ماینینگ ایران خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا