اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

دفتر کپی‌رایت آمریکا در رابطه با ادعای کریگ رایت توضیحاتی ارائه کرد

این دفتر اعلام کرده است که مسئولیتی در قبال بررسی صحت ادعاهای ثبت شده ندارد ولی در صورت ثابت شدن خلاف ادعای کریگ رایت مبنی بر ساتوشی ناکاموتو بودن وی، مجازات در انتظارش خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • دفتر حق چاپ و نشر ایالات متحده اخیرا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ادعای برخی اشخاص مبنی بر اعطای حق کپی‌رایت نقشه‌ی راه بیت‌کوین به آقای کریگ رایت(Craig Wright که مدعی نام ساتوشی ناکاموتو می‌باشد) واکنش نشان داده است. این دفتر حقوقی در ادامه توضیح داده است که هیچ مسئولیتی در قبال بررسی صحت ادعاهای ثبت شده ندارد.

دفتر حق چاپ و نشر ایالات متحده(US Copyright Office) نسبت به ادعای برخی اشخاص مبنی بر اعطای حق کپی‌رایت نقشه‌ی راه بیت‌کوین به شخصی که به دروغ خودش را همان ساتوشی معرفی کرده است، واکنش نشان داد.

آقای کریگ استیون رایت(Craig Wright) اخیرا برای نقشه‌ی راه بیت‌کوین به دقتر کپی‌رایت ایالات متحده درخواست حفاظت از حق چاپ و نشر ارائه نموده و ادعا کرده است که او همان ساتوشی ناکاموتو معروف(Satoshi Nakamoto) خالق بیت‌کوین است.

گرچه هویت اصلی خالق مقاله‌ی «بیت‌کوین: سیستم پول الکترونیک نقطه به نقطه» همچنان نامشخص است، اما آقا رایت صریحا تاکید دارد که او همان ساتوشی مرموز است.

آقای رن نیونر(Ran Neu-Ner) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزی و مشاوره برای کسب و کار‌های بزرگ با نام Onchain Capital، اخیرا اعلام نموده فکر کردن به این ایده ‌که آقای رایت برای نقشه‌ی‌ر‌اه بیت‌کوین درخواست حفاظت از حقوق چاپ و نشر کرده، برای او «بسیار ترسناک است».

وی با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت:

من فکر می‌کنم که جهان رمزارزی به شدت نسبت به معنی و مفهوم آخرین حرکت کریگ رایت بی‌توجه است. اگر او بتواند حقوق مربوط به کد و نقشه‌ی راه را بدست آورد، می‌تواند بدون هرگونه توافق، دیگر به مردم اجازه ندهد که از آن(بیت‌کوین) استفاده کنند. Ran Neu-Ner

دفتر حق چاپ و نشر ایالات متحده در پاسخ به حجم بالای ادعای مردمی نسبت به اینکه آقای رایت ساتوشی ناکاموتو نیست، با انتشار بیانیه‌ای اظهار نمود:

به عنوان یک قاعده‌ی کلی، زمانی که دفتر حق چاپ و نشر یک درخواست برای ثبت اثر دریافت می‌کند، مطالبه کننده اظهارات مندرج در مواد ارائه شده را تصدیق می‌کند. اداره‌ی حق چاپ و نشر مسئولیت تحقیقات در رابطه صحت و درستی اظهارنامه‌ها را بر عهده ندارد. US Copyright Office

در ادامه توضیح داده شده است که «ثبت یک درخواست به منزله‌ی علاقه به حفاظت از یک اثر توسط قوانین کپی‌رایت(حق چاپ و نشر) است، نه تعیین حقیقت آن ادعا. امکان ثبت چندین ادعای ناعادلانه در اداره‌ی حق چاپ و نشر، وجود دارد».

سازمان مذکور در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود به توضیح هرچه بیشتر در رابطه با این مورد پرداخته است:

دفتر حق چاپ و نشر، همانند روش‌های موجود در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده، در روند ثبت حقوق مربوط به یک اثر هیچ مقاومت و مخالفتی از خود نشان نمی‌دهد. بررسی اختلافات در رابطه با ثبت حق چاپ و نشر یک اثر، از جمله اختلافات مربوط به نویسندگی ممکن است قبل از برگزاری دادگاه‌های فدرال مورد قبول قرار گیرند. کسانی که به صورت کاملا عمدی اطلاعات غلط در درخواست‌های خود ارائه می‌کنند، ممکن است مجازات شوند. US Copyright Office

دفتر حق چاپ و نشر ایالات متحده اعلام نموده که از آقای رایت خواسته تا به نحوی تایید کند که او نویسنده‌ی این نقشه‌ی راه و خواستار ثبت آن به نام خودش است، کاری که به نظر می‌رسد او انجام داده است.

دفتر کپی‌رایت ایالات متحده در نهایت اعلام کرد در مواردی که یک اثر تحت نام مستعار به ثبت رسیده، «این دفتر در رابطه با وجود ارتباط بین متقاضی ثبت و نام مستعار، هیچ بررسی و تحقیقاتی انجام نخواهد داد».

آیا کریگ رایت به راحتی می‌تواند نقشه‌ی راه بیت‌کوین را به نام خودش ثبت کند؟ اگر او موفق به انجام این کار شود چه سرنوشتی در انتظار شرکت‌هایی است که از بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ippromagazine

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا