اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مقامات دولتی تگزاس به دنبال ممنوعیت رمزارزهای پیگیرگریز

یکی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نماینده‌گان آمریکا به تازگی لایحه‌ای برای ممنوعیت استفاده از این نوع رمزارزها را ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا فیل استیفنسون(Phil Stephenson) یکی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان تگزاس یک لایحه‌ی جدید برای ممنوعیت استفاده از رمزارزها به صورت ناشناس و استفاده از رمزارزهای پیگیرگریز در این ایالات، ارائه کرده‌اند. در صورت تصویب این لایحه، موارد پیشنهادی آن از تاریخ ۱ام سپتامبر ۲۰۱۹ اجرایی خواهند شد.

 

پس از شکست قانون‌گذاران در ارائه‌ی قوانین و مقررات نظارتی مناسب، آن‌ها در حال حاضر بر روی محدود‌سازی ناشناس بودن و پیگیرگریزی دارایی‌های دیجیتال متمرکز شده‌اند. اخیرا تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان تگزاس یک لایحه‌ی جدید برای ممنوعیت استفاده از رمزارزها به صورت ناشناس در این ایالات، ارائه کرده‌اند.

در لایحه‌ی شماره‌ی 4371، فیل استیفنسون(Phil Stephenson) یکی از اعضای جمهوری‌خواه، خواستار شناسایی و تطبیق هویت مناسب حداقل یکی از طرفین مبادلات رمزارزی یعنی فرستنده یا گیرنده شده است. با این حال، این لایحه تصریح می‌کند در صورتی که یک کاربر در حال حاضر از «یک ارز دیجیتال مجهز به روند تایید هویت» استفاده می‌کند، دیگر نیازی به ارسال اطلاعات هویتی و تایید آن توسط دولت نیست.

در بخش‌هایی از این لایحه آمده است:

در صورتی که روند پرداخت توسط یک ارز دیجیتال مجهز به روند تایید هویت انجام شده باشد، دیگر نیازی به تایید هویت شخص پرداخت کننده وجود ندارد. ایالت تگزاس نباید از یک ارز دیجیتال استفاده کند که تایید هویت در آن جایی ندارد. باید برای تشویق استفاده از ارزهای دیجیتال مجهز به سیستم‌های تایید هویت ارگان‌های مختلفی از جمله دپارتمان بانکداری تگزاس، کمیسیون اتحادیه‌ی اعتبارات مالی، اداره‌ی کل امنیت تگزاس و هیات اوراق بهادار دولتی با یکدیگر همکاری کنند. Bill #4371

جامعه از این لایحه حمایت نکرده است

با تمام این تفاسیر، این حرکت آقای استفنسون توسط طرفداران صنعت رمزارزی در ایالت تگزاس و مابقی بخش‌های کشور مورد نکوهش و انتقاد قرار گرفت.

در صورت تصویب این لایحه، موارد پیشنهادی آن از تاریخ ۱ام سپتامبر ۲۰۱۹ اجرایی خواهند شد.

اندرو هنکیس(Andrew Hinkes) یکی از بنیانگذاران و مشاوران پلت‌فرم Athena Blockchain با اشاره به این لایحه، این سوالاتی را مطرح کرده است: چرا یک رمزارز یا ارز دیجیتال موجود در بازار باید به عنوان «ارز دیجیتال مجهز به سیستم تایید هویت» توصیف شود و تعریف این ارزها چیست؟ چه سطحی از «هویت» برای تایید شدن لازم است؟ آیا باید این ارزها توسط دولت صادر شده باشند؟ آیا این چهار نهاد اداری دولتی توانایی ارتقاء و ترویج یک ارز دیجیتال را دارند؟

پیگیرگریزی خوب است یا بد؟

از آنجایی که اخیرا کمیته‌ی مالی مجمع ملی فرانسه نیز در گزارشاتی که در رابطه با استفاده از دارایی‌ها رمزارزی و بلاک‌چین به تازگی منتشر کرده، خواستار ممنوعیت کامل رمزارزهای پیگیرگریز و مرتبط با حریم خصوصی همچون مونرو(Monero با نماد XMR) و زی‌کش(Zcash با نماد ZEC) شده است، می‌توان گفت که ایالت تگزاس در تعرض و حمله‌ی قدرت‌های دولتی به رمزارزهای پیگیرگریز، تنها نیست.

اوایل ماه ژانویه، گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد مقامات تگزاس به دنبال بررسی حکم دریافت مجوز برای صدور رمزارز پایدار مرتبط با دلار هستند.

نظر شما در رابطه با این لایجه چیست؟ پیگیرگریز بودن رمزارزها خوب است یا بد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Financemagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا