اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تراکنش 3 تریلیون دلاری در بلاکچین EOS!

در حالی که ارزش کل بازار رمزارزها ۳/۲ میلیارد دلار است، یک تراکنش ۳.۶۱ تریلیون دلاری ناموفق در شبکه‌ی رمزارز EOS انجام شده است

نکات برگزیده مطلب
  • پروتکل بلاکچینی EOS اجرای موفق تراکنش اخیری که ارزش آن بیش از ۳ تریلیون دلار اعلام شده است را رد کرد. Whale Alert در حساب کاربری توئیتر خود انتقال ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن EOS را به یک کیف پول نامشخص اعلام کرده بود.

Whale Alert که یک حساب کاربری مانیتورینگ بر تراکنش‌های بزرگ در بلاکچین رمزارزها در توئیتر است، موفقیت نام کاربری «f***hacker.x» در ایجاد تراکنش شامل 1 تریلیون توکن EOS با ارزش 3.61 تریلیون دلار را اعلام کرد.

۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن EOS معادل ۳,۶۶۱,۷۲۹,۹۵۲,۷۱۴ دلار از یک کیف پول ناشناس منتقل شده است

این تراکنش که در دریافت تاییدیه شبکه موفق نبوده است، به علت اندازه‌ی بسیار بزرگ آن نسبت به کل EOSهای عرضه شده موجب افزایش نگرانی کاربران‌ شده است. بر اساس داده‌های وب سایت CoinMarketCap، رمزارز EOS در زمان نگارش این مقاله با قیمت 3.61 دلار معامله می‌گردد، بنابراین کل ارزش بازار این رمزارز 3.2 میلیارد دلار است.

شرکت EOS New York با پاسخ در حساب کاربری توئیتر Whale Alert اعلام کرد که این تراکنش با استفاده از یکی از ویژگی‌های پروتکل با نام Deferred Transaction ایجاد شده است و امکان نمایش تراکنش‌های بزرگتر از حد ممکن را فراهم می‌کند.

تراکنشی که یک تراکنش معوق(Deferred Transaction) را ایجاد می‌کند تنها مشخص می‌کند چه زمانی درخواست ایجاد تراکنش به‌طور موفقیت آمیز ارائه شده است و چه زمانی موفق نبوده است. EOS New York  اعلام کرد، هنگامی که این موضوع به‌طور عادی بررسی‌ گردید، مشخص شد که Whale Alert «خبر مشوش کننده‌ای» را منتشر کرده است.

در حالی که انگیزه‌ی خالق این تراکنش به صورت ناشناخته باقی مانده است، وضعیت تراکنش اشاره شده مشخص می‌کند که نتوانسته در شبکه تاییدیه دریافت کند.

EOS New York افزود:

عدم موفقیت این تراکنش کاملا منطقی است، چرا که انجام آن به وضوح غیر ممکن است. EOS New York

بر اساس گزارش رسانه‌ها EOS در ماه‌های اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده است. در ماه فوریه، اجماع ناموفق میان 21 تولید کنندگان بلاک(Block Producers یا BPها) به هکر‌ها اجازه داد تا 2.9 میلیون توکن را که باید در فهرست سیاه وارد می‌شدند، منتقل کنند.

منتقدان همچنین از سیستم مدیریتی EOS انتقاد کردند. صاحب‌نظران ادعا می‌کنند که رسوایی بازگرداندن تراکنش‌ها در ماه نوامبر نشان می‌دهد که تمرکز زدایی کافی در سیستم این رمزارز وجود ندارد.

آیا اکوسیستم رمزارز EOS نیازمند بازنگری اساسی است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا