اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

۱۰ اشتباه رایج افراد تازه‌وارد به دنیای رمزارزها

معرفی اشتباهات رایجی که افراد تازه‌وارد و ناآشنا به صنعت رمزارزی مرتکب می‌شوند

محیط صنعت رمزارزی یک دنیای بسیار پیچیده است که باعث می‌شود افراد تازه وارد به آن دچار اشتباهات رایج و فراوانی شوند. در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از اشتباهات رایج و معرفی راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار آن‌ها می‌پردازیم.

ورود به دنیای رمزارزی

تازه‌کار بودن و ناآشنا بودن با محیط هر صنعتی بدان معناست که شما اشتباهات زیادی انجام خواهید داد. با این حال، اشتباه کردن باعث می‌شود که در برخی مراحل حتی شروع فعالیت‌های شما را تا جایی سخت‌تر کرده که فکر کنید هرگز از مراحل اولیه و تازه‌کار بودن در این کار خارج نخواهید شد.

cryptocurrency

صنعت رمزارز‌ی هم از این قاعده مستثنی نیست. افراد زیادی به این صنعت نوظهور وارد می‌شوند و ما می‌توانیم شاهد آن باشیم که اشتباهات ما را تکرار می‌کنند. اما چه راهکاری برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و رفع آن‌ها وجود دارد؟

در ادامه‌ی مقاله به برخی از رایج‌ترین اشتباهات کاربران تازه‌کار صنعت رمزارزی پرداخته شده و برای جلوگیری از تکرار آن‌ها نکاتی نیز ارائه شده است.


تحقیق نکردن

قبل از شروع هرکاری باید در رابطه با آن تحقیق کرد. به هرحال شما قرار است از پولی استفاده کنید که برای آن سخت زحمت کشیده‌اید، بنابراین در رابطه با صنعت رمزارزی نیز باید تحقیقات میدانی انجام دهید و درک درستی از ماهیت و ارزش این کار پیدا کنید. تنها گوش کردن به حرف دوستان و یا مشاهده‌ی گفته‌های برخی کارشناسان به صورت آنلاین کافی نبوده و در نهایت منجر به از دست رفتن دارایی و سرمایه‌ی شما خواهد شد.

قبل ورود به صنعت رمزارزی مدت زمانی را به تحقیق بگذرانید. ابتدا یک درک درست از این صنعت پیدا کرده و سپس اقدام به شروع خرید و فروش رمزارز نمایید.


کار را با یک سرمایه‌ی اولیه‌ی هنگفت شروع نکنید

money

اولین ماینر‌هایی که به این صنعت وارد شده بودند اکنون به افراد میلیاردر سرمایه‌دار تبدیل شده‌اند، و این امر باعث شده که کاربران زیادی برای رسیدن به به آن مرحله وسوسه شده و اقدام به خرید تجهیزات ماینینگ و شروع کار استخراج رمزارز‌ها کنند. با این حال، شما نباید در مرحله‌ی اول سریعا به عمق صنعت ماینینگ وارد شده و سرمایه‌ی اولیه‌ی هنگفتی را برای آن خرج کنید. فرایند ماینینگ و استخراج رمزارز بسیار پر مصرف است و نهایتا قبوض برق بسیار بلند بالایی را به همراه خواهد داشت که در برخی موارد حتی از درآمد کسب شده توسط دستگاه ماینینگ، بیشتر خواهد بود.


بی‌حوصله نباشید

این مورد یکی از سخت‌ترین کار‌های لیست است، اما کاربران صنعت رمزارزی همیشه باید آرامش خود را حفظ کرده و صبور باشند. شرکت‌ها و واسطه‌های شخص ثالث همیشه سعی می‌کنند که شما دارایی‌های رمزارزی خریداری کرده و یا رمزارز‌های تحت مالکیت خود را بفروشید، اما در صورتی که صبور باشید، در نهایت با پاداش بزرگی روبرو خواهید شد. مبادلات کوتاه مدت خوب هستند، اما شما باید یک برنامه‌ی بلند مدت داشته باشید و آن را دنبال کنید.


فروش در زمانی که «فکر می‌کنید» به بالاترین حد قیمت رسیده‌اید

شما هرگز نمی‌دانید که قیمت یک توکن تا چه حدی بالا خواهد رفت. ممکن است قیمت‌ها به شدت بالا برود و شما از فروش دارایی‌های خود در زمان افزایش قیمت‌ها، پشیمان شوید. بنابراین، در رابطه با این موضوع نیز باید صبور بوده و یک برنامه‌ریزی و نقشه داشته باشید. همچنین باید به یاد داشته باشید که با دیدن کاهش قیمت‌ها و شروع یک روند نزولی نباید دارایی‌ها خود را بفروش برسانید، یک هدف تعیین کرده و به سمت آن حرکت کنید.


نداشتن کلید خصوصی

این مورد بیشتر مربوط به امنیت و حریم خصوصی دارایی‌های شما می‌باشد. همیشه باید کلید‌های خصوصی داشته باشید، زیرا ممکن است کیف‌پول‌های رمزارزی دچار مشکل شده و یا صرافی‌های آنلاین با خطراتی روبرو شوند؛ از این رو احتمال آن وجود دارد که با مواردی همچون ضرر‌های مالی چند هزار دلاری و از دست دادن دارایی‌های رمزارزی خودتان روبرو شوید.


پیدا نکردن یک جامعه‌ی مناسب

ده‌ها جامعه‌ی رمزارزی مختلف و مفید در فضای اینترنت وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که یک کاربر صنعت رمزارزی می‌تواند انجام دهد، حضور نداشتن در یکی از این انجمن‌ها و جوامع رمزارز‌ی است. شما می‌توانید با استفاده از این جوامع به دانش و پشتیبانی بسیاری دست یابید. تنها بودن در این راه بسیار دشوار است، بخصوص زمانی که می‌توانید چیز‌های بسیار مفیدی در مسیر پیش روی خود کسب کنید.


ارسال دارایی رمزارزی به یک کیف‌پول اشتباه

این مورد یکی از اشتباهات رایجی است که اغلب کاربران انجام می‌دهند. برای پیشگیری از این مورد، باید آدرس کیف‌پول مقصد و مقدار توکن‌هایی که برای آن ارسال می‌کنید را چندین مرتبه بررسی کنید. باید قبل از ارسال دارایی از مطابقت و درستی همه‌ی موارد اطمینان کامل حاصل نمایید. عجله نکنید و با آرامش کار کنید چون در صورتی که رمزارز خود را به آدرس اشتباه ارسال کنید، راه بازگشتی وجود ندارد!


کپی نداشتن

برای حفظ امنیت کامل دارایی‌هایتان، باید یک کپی و یک نسخه‌ی آفلاین از تمام رمزارزهای عبور، کلید‌های خصوصی و دیگر داده‌های مهم خود داشته باشید. این مورد بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتی که برای رایانه‌ی شما مشکلاتی از قبیل دزدیده شدن و یا مشکلات نرم‌افزاری پیش آید، با استفاده از این داده‌های مهم می‌توانید دارایی‌های رمزارزی خود را بازیابی کنید. به یاد داشته باشید که در صورت مفقود شدن کلید‌ها خصوصی و رمزارز‌ها عبور، بازگردانی دارایی‌های رمزارزی تقریبا غیرممکن خواهد بود.


استفاده نکردن از احراز هویت دو مرحله‌ای(Two factor authentication)

گرچه این مورد در برخی صرافی‌های رمزارزی کاملا اجباری است، اما همیشه به یاد داشته باشید که باید از آن استفاده کنید. استفاده از فرایند «احراز هویت دو مرحله‌ای» یکی از مهم‌ترین بخش‌های حفظ امنیت حساب‌ کاربری و دارایی‌های رمزارزی شما محسوب می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که رمز عبور این فرایند را به صورت آفلاین ذخیره کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل، بتوانید حساب‌ کاربری خود را باز کرده و مجددا به رمزارز‌هایتان دسترسی پیدا کنید.


ترس از دست دادن فرصت‌ها

این مورد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دنیای رمزارزی به حساب می‌آید. داستان‌های زیادی در رابطه با موفقیت‌های غیرمنتظره‌ی افراد وجود دارد و شما هیچوقت نمی‌دانید که چه‌چیزی به وقوع خواهد پیوست. ترس از دست دادن فرصت‌ها ممکن است باعث شود که شما تصمیمات عجولانه‌ای بگیرید؛ اما در نظر داشته باشید شاید برخی از چیز‌ها را از دست داده باشید، اما مطمئنا موارد دیگر نیز پیش روی شما وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شوید.

موارد گفته شده در این مقاله برخی از رایج‌ترین اشتباهات افراد تازه‌کار در فضای رمزارز‌ی هستند. درصورتی که به تازگی با این صنعت نوبنیاد آشنا شده‌اید، موارد فوق را به ذهن بسپارید و سعی کنید که از انجام آن‌ها خودداری نمایید.

امیدواریم که این مقاله بتواند در رسیدن به یک تجربه‌ی رمزارزی بهتر به شما کاربران عزیز کمک کرده باشد.

آیا موارد ذکر شده در این مقاله تاکنون برای شما پیش آمده است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

منبع
Nulltx

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا