اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

۹۳ درصد از آدرس‌های بیت‌کوین یکبار مصرف هستند

نتیجه‌ی مطالعات Chainalysis نشان می‌دهد که بسیاری از کیف‌پول‌های بیت‌کوین «غیر فعال» بوده و تنها یک بار تراکنش انجام داده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • بررسی‌های اخیر Chainalysis نشان می‌دهند که بسیاری از آدرس‌های بیت‌کوین به منظور انجام معاملات تنها یک‌ بار مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعداد زیادی از آدرس‌های ایجاد شده، دارایی بیت‌کوین ندارند. همچنین در این مطالعه مشخص گردید که تنها 20 درصد از تراکنش‌های شبکه‌ی بیت‌کوین دارای ارزش اقتصادی هستند.

 

به‌ سادگی می‌توان گفت نگرش‌های مختلفی در زمینه‌ی رمزارزها و بلاکچین وجود دارد. افرادی وجود دارند در استفاده از بیت‌کوین و دیگر رمزارزها به عنوان وسیله‌ی سرمایه‌گذاری به منظور معامله و یا نگه‌داری دارایی، احساس تردید دارند. گروه دیگری نیز وجود دارند که به اصولی همانند تمرکز زدایی و شفافیت اعتقاد دارند، همچنین معتقدند که تکنولوژی بلاکچین جهانی عادلانه‌تر و بهتری را ایجاد می‌کند. در این میان گروه دیگری نیز وجود دارند که به ایجاد تغییرات بلاکچین در بخش‌های مشخصی همانند خرده ‌فروشی، زیرساخت، تولید و لجستیک علاقه‌مند هستند.

مطالعه‌ی اخیر نشان می‌دهد که یقینا بخش قابل توجهی از جمعیت، در نگه‌داری از رمزارز بیت‌کوین(BTC) جدی هستند. مطالعه‌ی Chainalysis نشان می‌دهد که با وجود 460 میلیون آدرس بیت‌کوین، دارایی‌های بسیاری از این آدرس‌ها ارزش اقتصادی نداشته و یا حتی موجودی بیت‌کوین ندارند.

جزئیات مطالعه

بررسی‌های Chainalysis نشان می‌دهد که از 288 آدرس بیت‌کوین که به‌طور رندوم انتخاب شدند، 93 درصد از آن‌ها تنها یکبار مورد استفاده قرار گرفته‌اند و این آدرس‌ها در حال حاظر دارایی را نگه‌داری نمی‌کنند.

در حقیقت، به نظر می‌رسد که این کیف پول‌ها برای انجام پرداخت‌های مشخصی در زمان مشخص و بین دو فرد و یا برای سرویس مشخصی ایجاد شده‌اند و به‌طور پیوسته مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

با توجه به وقوع شرایط نزولی در بازار رمزارزی، این موضوع یقینا نابودی حوزه‌ی رمزارزی را نشان نمی‌دهد. محققان به‌سادگی اطلاعات مشخصی را در زمینه‌ی چگونگی و زمان خرید و نگه‌داری رمزارزها توسط افراد را به‌دست آورده‌اند. برای مثال، آن‌ها اعلام کردند:

ما تخمین می‌زنیم که به‌طور متوسط 20 درصد از تراکنش‌های بیت‌کوین دارای ارزش اقتصادی هستند که در این حالت انتقال مالی بین اشخاص مختلف از طریق آدرس‌های فعال مربوطه صورت می‌گیرد. 80 درصد از تراکنش‌های بیت‌کوین به عنوان تغییرات دسته بندی می‌شوند. Chainalysis

Chainalysis یک شرکت تحقیقاتی، نظارت و کنترل در حوزه‌ی بلاکچین است که در این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته است. این شرکت در ابتدای سال جاری میلیون‌ها دلار سرمایه جذب کرده و اخیرا از مشارکت نزدیکش با صرافی بایننس(Binance) بزرگترین صرافی رمزارزی جهان از نظر حجم معاملات، خبر داد.

نظر شما در رابطه با نتیجه‌ی تحقیقات Chainalysis و وجود حجم بالایی از آدرس‌های غیرفعال بیت‌کوین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptocoinspy
دکمه بازگشت به بالا