اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کمک مالی شهروند آمریکایی به داعش از طریق رمزارزها

خانم شهناز با استفاده از رمزارزها بیش از ۱۵۰ هزار دلار به داعش کمک مالی انجام داده است

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا یک خانم ۲۷ ساله‌ی آمریکایی-پاکستانی اعتراف کرده است که با استفاده از رمزارز بیت‌کوین اقدام به پولشویی و کمک مالی به داعش کرده است. حکم او از طرف دادگاه هنوز اعلام نشده است اما آنچه مشخص است این است که وی به حداقل ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

 

گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اخیرا یک خانم پاکستانی-آمریکایی به استفاده از بیت‌کوین(BTC) برای پولشویی و کمک‌ مالی به داعش(ISIS) اعتراف کرده است.

زوبیا شهناز(Zoobia Shahnaz) یک خانم ۲۷ ساله‌ی ساکن نیویورک، روز گذشته مقابل دادگاه فدرال ایالتی نیویورک به این کار خود اعتراف کرد. وی هنوز توسط داد‌گاه محکوم نشده است اما به احتمال زیاد با حکم حداقل ۲۰ سال زندان مواجه خواهد شد.

فعالیت‌های خلافکارانه‌ی او به ماه مارس ۲۰۱۷ باز می‌گردد، زمانی که او برای جمع‌آوری سرمایه شروع به کلاهبرداری از بانک‌های Chase Bank، TD Bank، American Express و Discover کرده است. در نهایت از این سرمایه برای خرید بیت‌کوین و دیگر رمزارزها استفاده شده است.

براساس گزارشات مذکور، خانم شهناز با استفاده از کارت‌های اعتباری خود و از طریق صرافی‌های رمزارزی بیش از ۶۲ هزار دلار بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را خریداری کرده است. سپس این دارایی‌ها را به پول فیات تبدیل کرده و در یک حساب بانکی معمولی نگهداری کرده است.

او همچنین در دادگاه اعتراف کرد که برای مخفی کردن منبع این پول‌ها، بیش از ۱۵۰ هزار دلار به افراد و شرکت‌های مختلف در چین، پاکستان و ترکیه پرداخت کرده است. تمام این شرکت‌ها به عنوان زیرمجموعه یا کمک‌رسان داعش شناخته می‌شوند.

به نظر می‌رسد زمانی که خانم شهناز در حال ترک ایالات متحده به مقصد سوریه بوده است، به عنوان یک تهدید شناخته شده و دستگیر شده است. همچنین گفته می‌شود که او به صورت مداوم در حال تحقیق در رابطه با مواردی همچون کارکنان، سرمایه‌داران و افراد داعشی بوده است. او همچنین به دنبال نقشه‌‌ی مناطق تحت کنترل داعش در مرز‌های ترکیه- سوریه نیز بوده است.

zcash-logo

تحقیقات Europol طی سال جاری نشان داد که جنایتکاران به رمزارز بیت‌کوین علاقه‌مند هستند، اما داعش به طور خاص به سمت رمزارز زی‌کش(ZEC) تمایل دارد.

با اینکه رمزارزها به علت ذات ناشناس خود توسط افراد خلافکار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، اما به اندازه‌ی کافی ناشناس نیستند که از آن‌ها در برابر دستگیری جلوگیری کند.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ چطور می‌توان از صنعت رمزارزی در مقابل انجام اعمال خلاف قانون و پولشویی محافظت کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Thenextweb

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا