اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

وضع تحریم علیه مالکین یک ICO توسط SEC

SEC به دنبال تحریم تمامی مالکین و شرکای ICO معروف به PlexCoin است

نکات برگزیده مطلب
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تمامی افراد مالک و شریک در ICO معروف به PlexCoin را تحریم کرده و تقاضای بازپرداخت دارایی سرمایه‌گذاران را دارد.

در روز ۲۶سپتامبر گزارش شده که کمیسون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در حال بررسی ایجاد تحریم علیه ICO کلاهبرداری معروف به PlexCoin است.

این کمیسیون از ماه دسامبر ۲۰۱۷ در اقدامات علیه مالکین و شرکای کمپانی PlexCorps، یعنی آقای دومنیک لاکروس(Dominic Lacroix) و خانم سابرینا پارادایس(Sabrina Paradis-Royer) در دادگاه منطقه‌ی شرقی، حضور فعال داشته است. شکایت اولیه‌ی SEC در ماه آگوست ۲۰۱۷، کمپانی PlexCorps و ICO تحت مالکیت آن‌ها را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم کرده است.

این شکایت آقای لاکروس را به عنوان «شخصی که قوانین اوراق بهادار کانادا را مکررا زیر پا گذاشته است» معرفی و همکار او را به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری «جعلی» که به صورت «غیرقانونی» راه‌اندازی شده، متهم کرده است. گزارش شده که ICO مربوط به PlexCoin توانسته بیش از ۱۵ میلیون دلار از «هزاران سرمایه‌گذار» جمع‌آوری کند و در عوض به آن‌ها وعده‌ی افزایش ۱۳۵۴ درصدی دارایی، طی تنها ۲۹ روز را داده است.

در ماه‌های بعدی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان یک قانون‌گذار، بار دیگر تقاضای تعقیب قانونی آقای لاکروس را به اتهام کلاهبرداری در اوراق بهادار ارائه کرد و دو دستورالعمل مسدود‌سازی سریع اموال(emergency asset freeze) برای او صادر نمود.

بر اساس گزارشات SEC،‌ این دو فرد متهم به صورت مداوم اقدام به نادیده گرفتن یک سری از دستورات دادگاه مبنی بر مشخص کردن، حسابداری و بازپرداخت دارایی‌های مردم کرده‌اند. به این ترتیب، کمیسیون مذکور برای مجبور کردن این دو به ارائه‌ی موارد خواسته شده، طی روز‌های گذشته اقدام به وضع تحریم‌های مالی و دارایی علیه آن‌ها نموده است.

گفته می‌شود که در میان این دستورات نادیده گرفته شده یک حکم دادگاه مربوط به دسامبر سال گذشته است که طی آن دستور داده شده تنها ظرف سه روز کاری، باید یک حسابرسی تایید شده ارائه کنند که نشان دهنده‌ی مبلغ و مکان دارایی‌های سرمایه‌گذاران در ICO مربوط به  PlexCoin است، و پس از آن سریعا تمامی دارایی‌های مذکور را که تحت نام PlexCoin، PlexCorps و یا توکن‌های PlexCoin می‌باشند، به یکی از حساب‌های رسمی دادگاه منتقل کنند.

با وجود اینکه SEC برای اینکه بتواند لیست کاملی از حساب‌های بانکی و حساب‌های کارگزاری و همچنین آدرس‌های بلاک‌چینی مربوط به مکان ذخیره‌ی دارایی سرمایه‌گذاران را تهیه کند، اقدام به تمدید مهلت دستورالعمل‌ها و به تعویق انداختن دستورات کرده است، اما باز هم گزارش شده که آقای لاکروس و خانم پارادایس در انجام تمامی این دستورات ناموفق بوده‌اند. در ادامه گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد که آن‌ها یک حکم دادگاهی دیگر که طی آن مستلزم ارائه‌ی اسناد حسابداری مربوط به دارایی سرمایه‌گذاران و همچنین دارایی‌های متهمان بوده‌اند را از ماه آگوست امسال نادیده گرفته‌اند.

 SEC طی هفته‌ی جاری استدلال کرد که متهمان به هیچ عنوان قصد مشارکت عمدی در دادرسی‌های جاری را ندارند و با این کار می‌تواند به طور بالقوه باعث صدور یک حکم بازپرداخت «با شرایط نامحدود، پس از ارائه‌ی اولین پیش‌نویس باشد». گزارش شده که SEC اعلام نموده چنین نابسامانی در رعایت و انجام دستورات دادگاهی می‌تواند موجب از دست رفتن و پراکندگی دارایی‌های سرمایه‌گذاران، توسط این دو فرد شود.

در یکی از جدید‌ترین مراحل توسعه‌ی قانون‌گذاری سطح بالا برای صنعت رمزارزی در ایالات متحده، یکی از قضات فدارل نیویورک طی ماه جاری اعلام کرد که برای مقابله با کلاهبرداری‌های مرتبط با صنعت رمزارزی، قوانین مربوط به اوراق بهادار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نظر شما در رابطه با اقدامات مالکین این ICO کلاهبرداری چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا