اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

منطقه آزاد رمزارزی در کره جنوبی

این کشور در حال بررسی مراحل توسعه‌ی منطقه‌ی مخصوص رمزنگاری و اجرای ICOها است

نکات برگزیده مطلب
  • مقامات عالی رتبه‌ی کره‌ی جنوبی به تازگی پیشنهاد توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی رمزنگاری و یا منطقه‌ای برای انجام آزمایشات مرتبط با این صنعت را ارائه کرده‌اند. دولت این کشور همچنین به دنبال بررسی راهکارهایی در رابطه با قانون‌گذاری ICOها می‌باشد.

پیشنهاد برای یک منطقه‌ی رمزنگاری ویژه

جونگ بیونگ‌گوک(Jung Byung-guk) رهبر حزب Bareunmirae در کره‌ی جنوبی روز چهارشنبه در یک نشست مربوط به مجلس ملی از پیشنهاد خودش مبنی بر ایجاد یک منطقه‌ی ویژه برای ارائه‌ی سکه‌های اولیه(ICOها) رونمایی کرد.

وی پیشنهاد کرد که با توجه به سیستم مالی پیشرفته‌ی جبل‌الطارق(Gibraltar) و فعالیت بالای ICOهای منتشر شده در آن‌جا، کره‌ی جنوبی می‌تواند از آن به عنوان یک معیار مناسب استفاده کند. وی سپس پیشنهاد داد:

ما باید یک منطقه‌ی ویژه‌ی بدون قانونگذاری مرتبط با بلاک‌چین و رمزارزها و یک منطقه‌ی آزمایشی برای آزمایش مداوم مرتبط با این صنعت بوجود آوریم.

Jung Byung-guk

با توجه به اینکه وی اغلب هردفعه پس از ارائه‌ی پیشنهادات خود، دوباره آن‌ را مطالعه کرده و بهبود می‌بخشد، این قانونگذار تاکید کرد که به یک منطقه‌ی ویژه برای آزمایشان مرتبط با این موارد نیاز است.

خبرگزاری Dtoday گزارش داد که در این نشست پیشنهاد داده شده که «منطقه‌ی ویژه‌ی رمزنگاری(Crypto Special Zone) باید در یک محل مشخص و دائمی ساخته شود، تا بتواند در سراسر کشور به عنوان یک نمونه‌ی کامل از مدیریت و قانون‌گذاری محسوب شود. امید است که شرکت‌های مرتبط با صنعت بلاک‌چین طی این پروژه قادر به افزایش همکاری و بهبود کارایی قانونی باشند».

مون جونگ‌جین(Moon Jong-jin) استاد دانشکده‌ی بازرگانی در دانشگاه Myongji در این نشریه اظهار داشت:

پس از تامین مالی از طریق ارائه‌ی ICO، ما باید میزان موفقیت پروژه‌های خاص را بررسی کنیم. زمانی که سیاست‌های خاص قانون‌گذاری مرتبط با این منطقه باید با رعایت احتیاط اتخاذ شود.

Moon Jong-jin

ICO

قانون‌گذاری ICOها پیشرفتی نداشته است

از آنجایی که دولت کره‌ی جنوبی در ماه سپتامبر گذشته تمامی فعالیت‌های مرتبط با ICOها را ممنوع اعلام کرد، قانونگذاران تمام تمرکز خود را بر روی نظارت و قانون‌گذاری رمزارزها معطوف کردند، و هیچ راهنمایی برای فروش‌ها توکن‌ها وجود نداشت. در همین حین دیگر کشور‌های منطقه، مانند سنگاپور سعی کردند که شرکت‌های کره‌ای که قصد راه‌اندازی فروش توکن خود را داشته‌اند، به این کشور جذب کنند.

در حالی که دولت ادعا می‌کند این ممنوعیت مربوط به ICOها برای محافظت از سرمایه‌گذاران داخلی صورت گرفته است، خبرگزاری Business Korea اشاره کرده است که:

هیچ تعریف درست و قطعی در رابطه با ارزها مجازی ارائه نشده و هیچ مقررات و قانونی در مورد شیوه‌های تجاری ناعادلانه‌ی حاکم بر آن وجود دارد. بر این اساس، تعداد پروژه‌های غیرقانونی که از این نقطه ضعف قانون استفاده می‌کنند نیز در حال افزایش است.

Business Korea

جونگ بیونگ‌گوک با اشاره به این موضوع عنوان کرد:

کشور‌های دیگر در حال ارتقاء جایگاه ICOها به عنوان وسیله‌ای برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های جدید هستند. من واقعا ناراحت هستم که دولت کره‌ی جنوبی پس از ممنوعیت هر فعالیت مرتبط با ICOها هیچ کاری انجام نداده است. اعضای شورای ملی نیز برای مشخص کردن و تصویب قوانین مربوطه جلسات و سمینار‌های متعددی را برگزار کرده‌اند اما تاکنون به پاسخی قطعی نرسیده‌ایم.

Jung Byung-guk

او در حال برنامه‌ریزی برای دعوت از مقامات دولتی و کارگروه‌های مرتبط با صنعت رمزارزی است تا مجلس ملی در ماه اوکتبر یک کنفرانس جهانی برگزار کرده و طی آن یک اعلامیه‌ی حداقلی برای ICOها منتشر شود.

وی در ادامه به خبرگزاری‌های محلی گفت که «ما امیدواریم این بیانیه به عنوان یک راهنمای مطابق با شرایط سیاسی و اقتصادی کشور‌های دیگر جهت نوشتن دستورالعمل‌های لازم در رابطه با ICOها محسوب شود.

نظر شما در رابطه با پیشنهادات ارائه شده چیست؟ تغییر وضعیت قوانین مرتبط با ICOها در کره آیا تاثیری بر بازار صنعت رمزارزی خواهد گذاشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا