اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

آیا هواوی در حال ساخت گوشی بر پایه بلاک‌چین است؟

گزارش ها حاکی از آن است که هواوی در حال تلاش برای ساخت گوشی همراهی مبتنی بر بلاک‌چین است

هواوی سومین تولید کننده گوشی تلفن هوشمند در دنیا است و به تازگی گوشی میت 10 پرو – Mate 10 pro را به بازار عرضه کرده است. و در حال آماده شدن برای آغاز به کار رده جدید P20 است. با اینکه ماه‌های بسیار پرکاری را در پیش دارند با این حال گزارش ها نشان می‌دهد که در حال تصمیم گیری درباره ساخت گوشی همراهی هستند که بتواند نرم‌افزار مبتنی بر بلاک‌چین (نرم افزار غیرمتمرکز ) اجرا کند.

هواوی تصمیم دارد تا برای سیستم عامل Sirin Lab’s مجوزهای لازم را کسب کند تا در کنار اندروید نرم‌افزارهای مبتنی بر بلاک‌چین را اجرا کند. با این حال هیچ کدام از این دو شرکت هنوز در مورد هیچ توافقی در این باره صحبت نکرده اند و در این برهه از زمان تنها در حال مذاکره هستند.

اگر معامله ای بین این دو شرکت انجام شود آنگاه هواوی اولین تولیدکننده گوشی هوشمند خواهد بود که به استقبال تکنولوژی بلاک‌چین خواهد رفت. این اتفاق بسیار مهم تر از این است که تنها تراکنش های رمزارزها بر روی بلاک‌چین ذخیره سازی شود، و تا به حال نشان داده است که چه مقدار می‌تواند در صنعت های دیگر بطور مثال در صنعت بیمه کمک رسان باشد.

چرا باید یک گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد شود؟ شاید مهمترین دلیل برای چنین کاری این باشد که امنیت بسزایی را در کنار قیمت پایین‌تر نسبت به پایگاه های داده رقبای قدیمی تر وعده می‌دهد. هواوی امیدوار است که با همکاری با Sirin Lab’s که در حال توسعه یک گوشی هوشمند هستند بتوانند کمک کنند تا بلاک‌چین را به روشی امن‌تر به تمامی دنیا معرفی کنند.

گوشی هوشمندی که سیرین لبز روی آن مشغول به کار است فینی – Finny نام دارد و امیدوارند بتوانند آن را به قیمت 1000$ بفروشند و تا نیمه دوم این سال میلادی در دسترس نخواهد بود.این گوشی توسط افراد بسیاری پیش خرید شده است. این گوشی که با سیستم عامل سیرین – Sirin OS عرضه خواهد شد، دارای یک کیف پول سرد برای رمزارزها در درون خودش است و همچنین یک سیستم اتوماتیک دارد که می‌تواند اسکناس ها را به رمزارز تبدیل کند که این قابلیت را ایجاد می کند تا کاربران بتوانند نرم‌افزارهای غیرمتمرکزشان را بر روی بلاک‌چین اجرا کنند.

آیا این مسیر توسعه به آینده خواهد بود و دیگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند هم وارد این مسیر ‌خواهند شد؟ و آیا چنین تلاش هایی باعث می‌شود این فن‌آوری جایگاهش را در زندگی روزانه ما بدست آورد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
کریپتو دیلی
دکمه بازگشت به بالا