اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به بازار رمزارز کاهش یافته است

آمار و ارقام مربوط به وضعیت فعلی بازار رمزارز نشان می دهد که سطح سرمایه‌ی ورودی بازار طی هفته‌های و همزمان با افت قیمت رمزارزها، کاهش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • پلت‌فرم مدیریت دارایی‌های دیجیتال کوین‌شیرز(CoinShares) در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی وضعیت سرمایه‌ی موجود در بازار رمزارزها و تغییرات چند ماه اخیر پرداخته است. طبق آنچه در این گزارش آمده است، همزمان با افت قیمت دارایی‌های رمزارزی همچون بیت کوین و اتریوم، سطح سرمایه‌ی ورودی به بازار نیز افت چشم‌گیر داشته است. به عبارتی علی‌رغم ثبت رکوردهای چشم گیر در بازار، اکنون میزان علاقه به خرید دارایی‌های رمزارزی توسط سرمایه‌گذاران بازار کاهش یافته است.

گزارش کوین‌شیرز

جریان سرمایه به سمت محصولات قابل سرمایه‌گذاری مرتبط با صنعت رمزارز هفته‌ی گذشته دوبار آغاز روند صعودی و افزایش مجدد بود، گرچه این روند نسبت به روزهای ابتدایی سال جاری بسیار کند شده است اما می‌توان این بهبود نسبی را یک نقطه‌ی اوج موقت برای افزایش تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران سازمانی و نهاد‌های بزرگ تعریف کرد.

طبق گزارشات منتشر شده توسط پلت‌فرم مدیریت دارایی‌های دیجیتال کوین‌شیرز(CoinShares)، مجموع سرمایه‌ی ورودی بازار رمزارزها در هفته‌ی منتهی به ۲۷ام مارس چیزی حدود ۲۱ میلیون دلار تخمین زده شده است. گرچه این رقم قابل قبول به نظر می‌رسد، اما پایین‌ترین میزان از ماه اکتبر ۲۰۲۰ است، زمانی که قیمت هر واحد رمزارز بیت کوین به ۱۴ هزار دلار سقوط کرده بود.

سرمایه‌گذاران سازمانی بازار بیت کوین BTC CoinShares
لوگوی شرکت کوین‌شیرز

این کاهش سرمایه‌ی ورود همزمان با کاهش چشم‌گیر حجم سرمایه‌گذاری حاکی از آن است که تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به صنعت رمزارز نیز رو به افول است. این کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری همزمان با افت ارزش دارایی‌های رمزارزی بزرگی همچون بیت کوین و اتریوم صورت گرفته است، رمزارزهایی که طی چند هفته‌ی اخیر نتوانسته‌اند به رکوردهای قیمت ثبت شده‌ی خود بازگردند. این درحالیست که هفته‌ی گذشته حجم مبادله‌ی روزانه‌ی محصولات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال به ۷۸۸ میلیون دلار کاهش یافته است، درحالیکه این رقم به طور متوسط برای کل سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۹۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

سودآوری عامل اصلی بوده است؟

در گزارشات کوین‌شیرز آمده است که سودآوری نیز یکی از عوامل اصلی و دخیل در این روند کاهش سرمایه‌گذاری می‌باشد؛ زیرا سرمایه‌گذاران بزرگی که سودهای کلان به واسطه‌ی سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز بدست آورده‌اند، اکنون بخشی از دارایی خود را جهت تامین هزینه‌های جاری بفروش رسانده‌اند.

رابرت کیوساکی Robert Kiyosaki بیت کوین BTC Bitcoin

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است «ما اخیراً شاهد کاهش چشم‌گیر در سطح سرمایه‌ی ورودی در بازار رمزارزها و در برخی موارد سرمایه خروجی بوده‌ایم؛ به ویژه برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر و طولانی‌تری که پیش از سال ۲۰۱۶ صورت گرفته‌اند». در ادامه توضیح داده شده که «ما معتقد هستیم که این روند کاهش سرمایه‌گذاری به دلیل بهره‌برداری و استفاده از سودهای کلان چند سال گذشته است و سرمایه‌گذاران در حال برداشت هرآنچه کاشته‌اند، می‌باشند».

گرچه محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با بازار بیت کوین تقریباً نیمی از کل سرمایه‌ی ورودی بازار را در اختیار دارد، اما براساس سهم بازار می‌توان گفت که دارایی‌ها و محصولات شبکه‌ی اتریوم بالاترین میزان محبوبیت را داشته‌اند. میزان سرمایه‌ی ورود صندوق‌های مرتبط با اتریوم طی یک هفته‌ی گذشته بالغ بر ۵/۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان تاثیرگذارند

گرچه شاهد کاهش نسبی سرمایه‌ی ورودی به بازار رمزارز هستیم، اما به طور کلی سرمایه‌گذاران سازمانی و نهادهای بزرگ همچنان عامل شکل‌گیری روند صعودی و افزایش قیمت‌ها محسوب می‌شوند. طبق گزارشات کوین‌شیرز، مجموع دارایی‌های رمزارزی تحت مدیریت سرمایه‌گذاران سازمانی هفته‌ی گذشته به رکورد چشم‌گیر ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

گرچه بیت کوین و اتریوم هم اکنون با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از بالاترین رکورد ثبت شده در حال مبادله هستند، روز گذشته شاهد جهش ناگهانی مجموع سرمایه‌ی بازار رمزارزها و نزدیک شدن به رکوردهای پیشین بودیم. طبق آمار منتشر شده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، بالاترین رکورد ثبت شده برای مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارز ۱/۸۳ تریلیون دلار می‌باشد.

نظر شما در رابطه با تغییرات اخیر در بازار رمزارزها و کاهش چشم‌گیر سرمایه‌ی ورودی بازار چیست؟ آیا سرمایه‌گذاران بزرگ اکنون در حال استفاده از سودهای بدست آمده هستند و دارایی‌های رمزارزی خود را برای فروش عرضه کرده‌اند؟ نظرات و دیدگاه خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا