اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

قانون‌گذاران آمریکایی حتی از تحلیل‌ سقوط بازار سهام نیز هراس دارند

مایکل باری(Michael Burry) که به دلیل پیش‌بینی صحیح سقوط بازارهای مالی در سال ۲۰۰۸ میلادی به شهرت رسیده است، پس از دریافت احضاریه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را در توییتر به‌طور کامل متوقف کرد

نکات برگزیده مطلب
  • همه‌گیری ویروس کویید ۱۹ شرایط نامطلوبی را بر بازارهای مالی جهان حکمفرما کرده است که در آن دولت‌ها برای جلوگیری از سقوط اقتصادی حجم گسترده‌ای از ارزهای فیات را چاپ کرده‌اند. مایکل باری(Michael Burry) که به دلیل پیش‌بینی سقوط بازارهای مالی در سال ۲۰۰۸ شهرت یافته، پس از انتشار توییت هشدار دهنده‌ی دیگری در این رابطه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا احضار شده است.

توقف فعالیت مایکل باری در توییتر

مایکل باری(Michael Burry)؛ مدیر صندوق سرمایه‌گذاری که به دلیل پیش‌بینی صحیح سقوط بازارهای مالی در سال 2008 به شهرت رسیده است، پس از انتشار توییتی که جلب توجه قانون‌گذاران آمریکایی را به همراه داشته به‌طور عجیبی فعالیت خود در شبکه‌ی اجتماعی توییتر را متوقف کرده است.

وی در توییتی که هم‌اکنون حذف شده است، اظهار داشت که توییت‌های بحث‌برانگیز وی توجه قانون‌گذاران آمریکایی را جلب کرده است:

انتشار توییت و خبر به وضوح موجب شده است تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از من درخواست ملاقات کند. Michael Burry

با این وجود مشخص نیست که کدام توییت وی توجه قانون‌گذاران را جلب کرده است اما بنظر می‌رسد که هشدار وی در رابطه با تجربه‌ی تورم گسترده و سقوط بازارهای مالی دلیل جلب توجه قانون‌گذاران آمریکایی بوده است. وی در روز چهارم مارس و در توییت حذف شده‌ای که به زبان ویتنامی منتشر کرده بود، نوشت: «شما اکنون موضع‌گیری من را می‌دانید و نیازی نیست که در این رابطه بیشتر صحبت کنم.»

وی تمامی توییت‌های منتشر شده را حذف کرده و تنها سه توییت را در رابطه با تبلیغ یک رستوران‌های آمریکایی نگه داشته است. سپس هدر توییترش را تغییر داده و در آن توکن‌های غیرقابل معاوضه(NFTs) را به لوبیای سحرآمیز تشبیه کرده. با این وجود، حذف توییت‌ها لزوماً به معنای آن نیست که باری کاملاً دیدگاه خود را تغییر داده است.

هشدار نسبت به سقوط بازار سهام

مایکل باری در ماه گذشته‌ی میلادی هشدار داده بود که بازار سهام بر روی لبه‌ی چاقو حرکت می‌کند. وی پس از حضور در جلسه‌ی ملاقات با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که هیچ توییتی را منتشر نخواهد کرد. وی در واکنش به شکل گیری جنبش وال‌استریت بتز(WallStreetBets) مبادلات سهام شرکت‌هایی همانند گیم‌استاپ را «غیرطبیعی، غیرمنطقی و خطرناک» توصیف کرده و اظهار داشت که باید قانون‌گذاران حساب کاربری توییتر این جنبش را برچسب‌گذاری کنند.

بر اساس گزارش کوینیت، باری یکی از منتقدان بیت کوین محسوب می‌شود و آن را یک دارایی بدون کاربرد ارزیابی کرده که سرمایه‌گذاران با هدف فروش آن در قیمت بالاتر بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. وی معتقد است که ریسک‌های بیت کوین از فرصت‌های ارائه شده توسط این دارایی بیشتر است.

نظر شما نسبت به دلیل سکوت مایکل باری(Michael Burry) چیست؟ آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا وی را به سکوت در رابطه با سقوط بازارهای مالی دعوت کرده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا