اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

دومین مرد ثروتمند مکزیک هم به بیت کوین پناه آورد

ریکاردو سالیناس پلیگو به عنوان یکی از ثروتمند‌ترین شهروندان مکزیک اخیراً از سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • ریکاردو سالیناس پلیگو(Ricardo Salinas Pliego) یکی از ثروتمندترین شهروندان کشور مکزیک اخیراً با انتشار یک پست توییتری از سرمایه‌گذاری خود در بازار رمزارز بیت کوین خبر داده است. وی که یکصد و شصت و ششمین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌آید، چندی قبل با انتشار تصاویری از انتقال پول‌ کاغذی به سطل‌های زباله از تورم و کاهش ارزش دارایی مردم به دست دولت‌ها صحبت نموده و اعلام کرده است که ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری نقد خود را به خرید BTC اختصاص داده است. ریکاردو سالیناس پلیگو متولد سال ۱۹۵۵ در مکزیکوسیتی بنیانگذار و رئیس شرکت گروپو سالیناس(Grupo Salinas) یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای مرتبط با رسانه، ارتباطات از راه دور و امور مالی خرد در کشور مکزیک می‌باشد.

سرمایه‌گذاری در بیت کوین

ریکاردو سالیناس پلیگو(Ricardo Salinas Pliego) دومین مرد ثروتمند کشور مکزیک اخیراً اعلام نموده که ۱۰ درصد از «دارایی‌های نقد» خود را در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

این میلیاردر شناخته شده چندی قبل یک ویدئو از یکی از کشورهای لاتین زبان را به اشتراک گذاشت که در آن مقامات بانکی در حال انتقال کیسه‌های بزرگ پر از پول کاغذی به سطل‌های زباله هستند. وی در توضیح این ویدئو مدعی شده که «پول‌های کاغذی دیگر هیچ ارزشی ندارند، به همین دلیل است که ایجاد تنوع در دارایی‌های تحت مدیریت همیشه خوب می‌باشد».

بیت کوین ساتوشی Bitcoin BTC
بیت کوین‌های دوران ساتوشی

با نگاهی دقیق‌تر به این ویدئو می‌توان مشاهده کرد که مقامات بانکداری کشور ونزوئلا در حال جابجایی کیسه‌های پر از بولیوار(ارز رایج این کشور) و دور انداختن پول‌ها هستند، زیرا فضای اشغال شده به وسیله‌ی پول نقد بسیار ارزشمندتر از اسکناس‌های این کشور است.

تنها سه ساعت پس از انتشار این تصاویر، آقای پلیگو با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «بلاک‌چین عمومی بیت کوین می‌تواند شهروندان را از مصادره شدن دارایی توسط دولت محاظت کند». وی سپس از دارایی‌های رمزارزی خود رونمایی کرد:

من امروز کتاب «الگو بیت کوین» را به شما پیشنهاد می‌کنم، این کتاب بهترین و مهم‌ترین راه برای درک روند کار بیت کوین است. بیت کوین می‌تواند از دارایی شما در برابر مصادره شدن توسط دولت‌ها حفاظت کند. بسیاری از مردم از من سوال می‌کنند که آیا بیت کوین دارم؟ بله من ۱۰ درصد از دارایی نقد خود را در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌ام. Ricardo Salinas Pliego

رویکرد جامعه‌ی رمزارزها نسبت به این خبر

کاربران فضای توییتر نسبت به این خبر واکنش مثبت نشان داده‌اند زیرا وی به عنوان یکصد و شصت و ششمین فرد ثروتمند جهان به مقدار قابل توجهی رمزارز بیت کوین خریداری کرده است. دن هلد(Dan Held) رئیس سابق صرافی مبادله‌ی رمزارز کراکن در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «گله‌های بزرگی از سرمایه‌گذار سازمانی در حال لغزش و جهت‌گیری به سمت بازار رمزارز هستند».

خرید بیت کوین مکزیک ثروتمند سرمایه‌گذاری سازمانی
پست توییتری منتشر شده توسط ریکاردو سالیناس پلیگو

آقای پلیگو سریعاً به این صحبت‌های دن هلد واکنش نشان داد و اعلام کرد که روند پذیرش بازار رمزارز توسط سرمایه‌گذاران سازمانی از زمان شروع فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین شرکت گری‌اسکیل(Grayscale) در سال ۲۰۱۶ آغاز شده است و اکنون به اوج خود رسیده است. این میلیارد شناخته شده همچنین توضیح داد که ۹۰ درصد باقی‌مانده‌ی ثروت خود را در «فلزات گران‌بها استخراج شده» سرمایه‌گذاری کرده است.

حضور یک کارفرما شناخته شده در بازار

ریکاردو سالیناس پلیگو متولد سال ۱۹۵۵ در مکزیکوسیتی است، وی در حال حاضر بنیانگذار و رئیس شرکت گروپو سالیناس(Grupo Salinas) یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای مرتبط با رسانه، ارتباطات از راه دور و امور مالی خرد در کشور مکزیک می‌باشد.

آقای پلیگو همچنین رئیس شبکه‌ی ازتک تی‌وی(TV Azteca) دومین تولید کننده‌ی بزرگ برنامه‌های اسپانیایی زبان در سراسر جهان و دومین شرکت بزرگ رسانه‌ای در مکزیک می‌باشد.

نظر شما در رابطه با سرمایه‌گذاری یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان در بازار رمزارزها چیست؟ آیا به زودی شاهد حضور افراد و کسب و کارهای سرشناس در بازار رمزارزها خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا