اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پی‌پل بزودی به دریچه‌ی ۳۴۰ میلیون نفری صنعت رمزارزها تبدیل خواهد شد

شرکت پی‌پل(PayPal) در اطلاعیه‌ی اخیر خود از راه‌اندازی سرویس‌های جدید پرداخت، نگه‌داری و خرید رمزارزها از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • گسترش روز افزون رمزارزها در سطح جهان امروزه یک واقعیت انکار ناپذیر است. جذابیت رمزارزها موجب شده است تا تقاضا برای خدمات مبتنی بر این فن‌آوری نیز افزایش یابد و در نتیجه موسسات و سیستم‌های سنتی پولی رویکرد مقابله با این نو‌آوری را کنار گذاشته و رمزارزها را به عنوان روشی برای گسترش کسب و کار خود در نظر بگیرند. شرکت پی‌پل(PayPal) در اطلاعیه‌ی اخیر خود از راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر رمزارزها در آینده‌ی نزدیک خبر داده است.

راه‌اندازی سرویس پرداخت رمزارزی پی‌پل

شرکت پی‌پل(PayPal) در روز چهارشنبه به‌طور رسمی از آغاز فعالیت خود در صنعت رمزارزها خبر داده است. مشتریان شرکت پی‌پل از ابتدای سال 2021 میلادی قادر خواهند بود در هر یک از فروشگاه‌هایی که از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، با استفاده از رمزارزها نیز خرید خود را انجام دهند.

سرویس جدید شرکت پی‌پل نیز به‌طور مشابه با سایر سرویس‌های خدمات پرداخت رمزارزی(همانند بیت‌پی(BitPay)) در نهایت مبادلات را با استفاده از ارزهای فیات تسویه خواهد کرد. یعنی صاحبان کسب و کار در نهایت ارز فیات دریافت خواهند کرد و شرکت پی‌پل وظیفه‌ی تبدیل رمزارزها را بر عهده خواهد داشت.

شرکت پی‌پل در اطلاعیه‌ی خود اعلام کرده است که در سرویس آتی خود از رمزارزهای بیت کوین(BTC)، اتریوم(ETH)، بیت کوین کش(BCH)، لایت کوین(LTC) و … پشتیبانی خواهد کرد. پی‌پل که هم‌اکنون به‌طور گسترده‌ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد برای ارائه‌ی سرویس جدید خود با موسسه‌ی پکسوس(Paxos) همکاری می‌کند. پکسوس مجوز مشروط ارائه‌ی خدمات رمزارزی خود را از اداره‌ی خدمات مالی نیویوک دریافت کرده است. این مجوز معمولاً با نام بیت لایسنس(BitLicense) شناخته می‌شود.

چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس در توییتی رمزارزهایی که ادعا می‌شود توسط پی‌پل پشتیبانی خواهند شد را اعلام کرده است:

رمزارزهایی که در سرویس جدید پی‌پل مورد استفاده قرار خواهند گرفت

مشتریان شرکت پی‌پل علاوه بر ارائه‌ی خدمات پرداخت مبتنی بر رمزارزها قادر خواهند بود این دارایی‌ها را مستقیماً از طریق اپلیکیشن همین شرکت نیز خریداری کنند. در حقیقت مشتریان پی‌پل پس از راه‌اندازی این سرویس به خدمات خرید، نگه‌داری و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها دسترسی خواهند یافت.

بیت کوین با موفقیت ناحیه‌ی مقاومت خود را پشت سر گذاشت

در پی انتشار خبرآغاز فعالیت شرکت پی‌پل در صنعت رمزارزها، بیت کوین نیز با موفقیت محدوده‌ی مقاومت خود را در سطح 12,300 دلار پشت سر گذاشته و در نتیجه سطح بیشینه‌ی جدیدی(سطح 13,200 دلار در صرافی بایننس) را در طول سال 2020 میلادی ثبت کرده است.

شرکت پی‌پل با 346 میلیون حساب کاربری فعال و 222 میلیارد دلار حجم تراکنش‌های پردازش شده در سه‌ماهه‌ی دوم 2020 میلادی، هم‌اکنون یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان جهانی خدمات پرداخت محسوب می‌گردد. پی‌پل یکی از نخستین اعضاء انجمن لیبرا(Libra Association) محسوب می‌گردد، با این وجود، پس از تجربه‌ی سختگیری‌ قانون‌گذاران نسبت به این پروژه، انجمن لیبرا را ترک کرده است.

بر اساس گزارش کوینیت، پیش از تایید رسمی راه‌اندازی سرویس خدمات رمزارزی شرکت پی‌پل، افراد مختلفی از فعالیت این شرکت در حوزه‌ی رمزارزها خبر داده‌اند.

نظر شما نسبت به تاثیر راه‌اندازی سرویس جدید پرداخت شرکت پی‌پل بر صنعت رمزارزها چیست؟ آیا دیگر سیستم‌های پرداخت همانند ویزا و مستر کارت نیز بزودی خدمات مشابهی را ارائه خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا