اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

مونرو بدون توجه به قانون‌گذاری‌های دست‌و‌پا‌گیر به جلو حرکت می‌کند

در حالی که سازمان‌های دولتی آمریکا برای ردیابی تراکنش‌های مونرو تلاش می‌کنند، توسعه‌دهندگان با ارائه‌ی بروزرسانی جدید این سازمان‌ها را به چالش کشیدند

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه سازمان‌های دولتی و بین‌المللی مختلفی تلاش می‌کنند قوانین خود را در صنعت رمزارزها اعمال کنند. با این وجود، در حالی که همچنان درک کاملی از ضررت احترام به حریم خصوصی کاربران در زمان انجام تراکنش‌ها وجود ندارد، این سازمان‌ها رویکرد سختگیرانه‌ای را نسبت به رمزارزهای پیگیرگریز در پیش گرفته‌اند. در همین زمان، توسعه‌دهندگان مونرو همچنان برای ارائه‌ی ویژگی‌های جدید و افزایش امنیت شبکه‌ای این پروژه تلاش می‌کنند و در همین راستا شبکه‌ی مونرو در روز هفدهم اکتبر بروزرسانی شده است.

بهبود‌های فنی در بروزرسانی جدید شبکه‌ی مونرو

شبکه‌ی مونرو در روز هفدهم اکتبر بروزرسانی جدید را تجربه کرده است. توسعه‌دهندگان این پروژه همچنین از نسخه‌ی جدید نرم‌افزار ایجاد گره در شبکه‌ی مونرو را با نام رمز «اکسیژن اوریون(Oxygen Orion)» رونمایی کرده‌اند. بروزرسانی اخیر مونرو که با مشارکت 30 توسعه‌دهنده حاصل شده است، بهبود‌های قابل توجهی را در تمامی ویژگی‌های حفاظت از حریم خصوصی و امنیت این پروژه به کاربران نوید می‌دهد.

ویژگی سی.ال.اس.ای.جی(CLSAG) مهم‌ترین بخش بروزرسانی اخیر شبکه‌ی مونرو را تشکیل می‌دهد. بر اساس ادعای مطرح شده در وب‌سایت گِت‌مونرو؛ این ویژگی حجم اطلاعات تراکنش‌ها را 25 درصد و متوسط زمان ارسال تراکنش‌ها را ده درصد کاهش می‌دهد:

نوشته های مشابه

سی.ال.اس.ای.جی ارسال تراکنش‌ها به‌طور متراکم،‌ سریع و امن را امکان‌پذیر می‌سازد. توسعه‌دهندگان مونرو

بعلاوه، بروزرسانی جدید به کمک ویژگی دندِلیون پلاس پلاس(Dandelion ++) با پنهان ساختن آدرس آی‌پی کاربران، افزایش امنیت این شبکه را موجب می‌گردد.

بروزرسانی مونرو
بروزرسانی شبکه‌ی مونرو با موفقیت انجام شده است! هم‌اکنون ارسال تراکنش‌ها به‌طور سریع‌تر و سبک‌تر(نسبت به گذشته) در شبکه‌ی اصلی مونرو امکان‌پذیر است.

الگوریتم شبکه‌ی مونرو تغییر نمی‌کند

از نظر فنی، اعمال بروزرسانی در شبکه‌ی مونرو مستلزم اجرای هارد فورک(Hard Fork) است، بنابراین اوپراتورهای گره باید پس از انتشار نسخه‌ی جدید نرم‌افزار ایجاد کلاینت گره، بروزرسانی‌ها را به سرعت دریافت و اعمال کنند. کاربرانی که رمزارزهای مونرو(XMR) را در کیف‌پول سخت‌افزاری نگه‌داری می‌کنند نیز باید فریم‌ویر(Firmware) کیف‌پول خود را بروزرسانی کنند.

برخلاف بروزرسانی‌های پیشین، بروزرسانی جدید مونرو تغییر در الگوریتم استخراج را شامل نمی‌گردد. بروزرسانی مونرو در اکتبر 2019 و تغییر الگوریتم مونرو به رندوم ایکس(RandomX) به معنای این است که این پروژه‌ی رمزارزی برای مقابله با اسیک‌ها(Asic) دیگر نیازی به تغییر الگوریتم نخواهد داشت.

اجرای بروزرسانی اخیر در شبکه‌ی مونرو در شرایطی اتفاق می‌افتد که به دلیل سختگیری قانون‌گذاری آینده‌ی مشخصی برای رمزارزهای پیگیرگریز قابل تصور نیست.

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت سایفرتریس(CipherTrace) به سفارش سرویس امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا(DHS) ابزاری را برای ردیابی تراکنش‌ها در شبکه‌ی مونرو توسعه داده است. همچنین سرویس درآمد داخلی آمریکا(IRS) برای نفوذ موفق به شبکه‌ی مونرو، جایزه تعیین کرده است.

نظر شما نسبت به اجرای بروزرسانی اخیر در شبکه‌ی مونرو چیست؟ آیا پروژه‌ی رمزارزی مونرو در جدال با سازمان‌های دولتی آمریکا پیروز خواهد شد؟ آیا دولت‌ها در نهایت ضرورت احترام گذاشتن به حریم خصوصی شهروندان خود را در زمان ارسال تراکنش‌ها را درک خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا