اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اپیک گیمز به دلیل انحصار طلبی و رویکرد ضد بیت کوین اپل، از این شرکت شکایت کرد

شرکت اپل اعلام نموده که به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های مربوط به پرداخت‌های درون برنامه‌ای همچون استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین، بازی فورتنایت را از فروشگاه خود خذف کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • مدتی قبل شرکت اپل به بهانه‌ی «عدم رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با پرداخت درون برنامه‌ای» بازی فورتنایت را از فروشگاه نرم‌افزار خود حذف کرد. حال شرکت اپیک گیمز(Epic Games) به عنوان سازنده‌ی این بازی با ارائه‌ی یک دادخواست رسمی به دادگاه از شرکت اپل برای حذف این بازی و انحصار طلبی این شرکت شکایت، کرده است. اپیک گیمز مدتی است که اپل مخالف استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین همچون بیت کوین در بازی‌های و نرم‌افزار‌های موبایل می‌باشد.

شکایت اپیک‌گیمز

شرکت تولید بازی‌های رایانه‌ای اپیک‌گیمز(Epic Games) که به دلیل تولید بازی‌های بزرگی همچون فورتنایت شناخته می‌شود، پس از حذف بازی محبوب آن‌ها از فروشگاه اپل استور به دلیل پرداخت‌های درون برنامه‌ای، از شرکت اپل شکایت کرده و یک دادخواست قضائی ارائه کرده است.

اپیک گیمز Epic Games

طبق این دادخواست، رفتار ضد رقابتی شرکت اپل باعث شده تا گزینه‌های پرداخت جایگزین همچون بیت کوین از این بازی حذف شوند. شرکت اپیک گیمز قصد دارد تا علاوه بر روش خرید درون برنامه‌ای شرکت اپل، از ابزارهای پرداخت جایگزین در نرم‌افزارها و بازی‌های خود استفاده کرده و خدمات بهتر و ارزان‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در بخش‌هایی از این دادخواست آمده است:

این نوآوری‌ها که توسط شرکت اپل ارائه‌ی آن‌ها ممنوه شده است، به عنوان مثال می‌توانند گزینه‌های پرداخت جایگزین جهت استفاده از سرویس‌های درون برنامه‌ای و محتوا باشند؛ مثل پرداخت قبض صورتحساب شرکت‌های مخابراتی، استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزها مجود، ارائه‌ی امتیازات قابل توجه به مشتریان و یا ارئه‌ی خدمات بیشتری نسبت به سایر پردازنده‌های پرداخت درون برنامه‌ای شرکت اپل.

علاوه بر این دادخواست ضد استکباری که در راستای پایان دادن به انحصاری بودن پرداخت‌های درون برنامه‌ای فروشگاه اپل ارائه شده است، شرکت اپیک گیمز با انتشار یک ویدئوی اعتراضی در پلت‌فرم یوتیوب نیز از طرفداران خود خواست تا در این مبارزه از آن‌ها در برابر فعالیت‌های انحصاری شرکت اپل حمایت کنند.

جوابیه‌ی اپل

اپل با انتشار بیانیه‌ای چندی قبل تایید کرد که بازی‌های تولید شده توسط شرکت اپیک گیمز از فروشگاه نرم‌افزار موبایل این شرکت حذف شده‌اند، زیرا این بازی‌ها باعث نقض دستورالعمل‌های فروشگاه اپل در رابطه با پرداخت‌های درون برنامه‌ای هستند. این شرکت همچنین اعلام کرد که آن‌ها در حال همکاری با شرکت اپیک گیمز برای رفع این مشکلات هستند، اما قصد ایجاد راهکارهای ویژه برای این شرکت را ندارند.

اپیک گیمز Epic Games

شرکت اپیک گیمز علاوه بر این سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود را در نسخه‌ی اندرویدی بازی فورتنایت نیز پیاده سازی کرده بود که پس از مدتی باعث حذف این بازی از فروشگاه پلی شرکت گوگل شد. با این حال، بازیکنان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی شرکت اپیک که با شعار «یک اکوسیستم اندروید باز که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند نرم‌افزارهای خود را در میان چندین فروشگاه توزیع کنند» ارائه شده است، به نصب و راه‌اندازی این بازی بپردازند.

کاربران سیستم‌عامل آی‌او‌اس(iOS) که پیش از این بازی فورتنایت را از فروشگاه اپل دانلود کرده‌اند، همچنان می‌توانند به ادامه‌ی بازی بپردازند، با این حال کاربران پس از حذف آن از فروشگاه اپل تازه‌وارد دیگر قادر به دانلود و نصب این بازی نیستند. شایان ذکر است که کاربران فعلی بازی فروتنایت می‌توانند در حال حاضر از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای شرکت اپیک استفاده کنند.

نظر شما در رابطه با رویکرد شرکت اپل در قبال سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی فورتنایت چیست؟ آیا اپل رویکرد ضد رمزارز را پیش گرفته است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا