اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

پس از پنج سال از شکل‌گیری شبکه‌ی اتریوم گذشت؛ اولین اتر استخراج شده در این شبکه اکنون کجاست؟

محققان شرکت کوین‌فیرم با انتشار گزارشی به بررسی وضعیت اتریوم طی پنج سال گذشته و اولین اتر ماین شده در این شبکه پرداخته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی اتریوم پنج سال قبل به عنوان یک ایده‌ی خلاقانه کار خود را آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی توانست به محبوبیت برسد. حال با فرا رسیدن پنجمین سالگرد آغاز کار این شبکه، شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چین کوین‌فیرم(CoinFirm) با انتشار گزارشی به بررسی تغییرات شبکه‌ی اتریوم و همچنین وضعیت اولین اتر ماین شده از شبکه‌ی اتریوم پرداخته است.

اولین اتر

اتریوم که اکنون به عنوان دومین رمزارز بزرگ این صنعت شناخته می‌شود، کار خود را در تاریخ ۳۰ام جولای ۲۰۱۵ آغاز کرد. با گذشت این سال‌ها، چه بر سر اولین ETH استخراج شده از این شبکه‌ی رمزارز محبوب آمده است؟ اخیراً شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چین کوین‌فیرم(Coinfirm) در رابطه با این موضوع اطلاعات جالبی منتشر کرده است که به بررسی بخشی از این اطلاعات می‌پردازیم.

ethereum

آقای گرانت بلیزدل(Grant Blaisdell) یکی از بنیانگذاران و مدیر بازاریابی شرکت کوین‌فیرم در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که «یکی فواید و مزیت‌های جالب دنیای بلاک‌چین‌ها مانند اتریوم نسبت به دنیای سنتی این است که می‌توانید به معنای واقعی کلمه ارزش و چگونگی جابجایی آن را درک کنید. اکنون در دورانی هستیم که تاثیر فرایند چاپ بی‌رویه‌ی پول توسط بانک‌های مرکزی و سایر عناصر اصلی اقتصاد برای مردم و کسب و کارهایشان کاملاً ناشناخته است».

اتریوم پنج سال قبل آغاز شد

طبق داده‌های منتشر شده توسط کوین‌فیرم، اولین بلاک استخراج شده منسوب به آدرس «0x05a56e2d52c817161883f50c441c3228cfe54d9f» بوده و ۵ واحد رمزارز اتر دریافت کرده است. همچنین گفته شده که در طول زمان، این آدرس مجموعاً ۲۶۵/۶۳ واحد رمزارز اتر در اختیار داشته است و مسئولیت استخراج ۵۳ بلاک اتریوم را بر عهده دارد. داده‌های شرکت کوین‌فیرم حاکی از آن است که این تراکنش مرتبط با یک حساب تحت مدیریت صرافی کراکن(Kraken) است.

اتر اتریوم استخراج ماین ETH
نمودار منتشر شده توسط محققان شرکت کوین‌فیرم

با این حال یک واحد وی(Wei کوچک‌ترین واحد اتریوم، همانند ساتوشی برای بیت کوین) در آن زمان به آدرس «0xc130afe98f8c42e19bdacf8c6e63e48a44a26ca8» ارسال شده است. در مجموع این آدرس در چهار نوبت جداگانه به سه آدرس مختلف اتر ارسال کرده است.

یک راه طولانی

اتریوم از زمان استخراج اولین بلاک تا به امروز دستخوش تغییرات چشم‌گیری شده است. این تغییرات نه تنها در رابطه با وضعیت شبکه‌ صورت گرفته، بلکه قیمت این دارایی محبوب نیز به شکل محسوس تغییر یافته است. با توجه به این موضوع که اتریوم با گذشت چند سال توانسته خودش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های رمزارزی معرفی کرده و جایگزین احتمالی بیت کوین خود را توصیف کند، می‌توان گفت که اولین نگهدارندگان اتر احتمالاً سود چشم‌گیر بدست آورده‌اند.

داده‌های منتشر شده توسط وب‌سایت ICODrops نشان می‌دهد که هر واحد رمزارز اتر در زمان عرضه‌ی اولیه(ICO) چیزی حدود ۰/۳۱ دلار قیمت داشته است. در صورتی که مالکان اولیه اتر در زمان اوج قیمت بازار رمزارزها در سال  ۲۰۱۸ دارایی‌های رمزارزی خود را به فروش رسانده باشند، برای هر واحد ETH چیزی حدود ۱۴۰۰ دلار سود کرده‌اند.

خود شبکه‌ی اتریوم نیز در این سال‌ها تغییرات چشم‌گیر داشته و همچنان این تغییرات ادامه دارد. به عنوان مثال در آینده‌ای نه چندان دور، به عنوان بخشی از روند ارتقاء به نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم(ETH 2.0) شاهد تغییر الگوریتم اثبات کار(PoW) به اثبات سهام(PoS) خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با وضعیت شبکه‌ی اتریوم پس از پنج سال و آینده‌ی این شبکه‌ی محبوب چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا