اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بنیاد اتریوم از ابزاری برای سپرده‌گذاری آسان در شبکه‌ی اتریوم ۲ رونمایی کرد

«لانچ‌پد ولیدیتور(به معنی سکوی پرتاب تایید‌کننده‌‌ها-Validator launchpad)» ابزار جدیدی است که فرآیند ایجاد گره‌ی تاییدکننده در شبکه‌ی جدید اتریوم را برای کاربران عادی ساده‌سازی می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • بنیاد اتریوم اخیراً ابزاری را منتشر کرده است که فرآیند راه‌اندازی گره در شبکه‌ی اتریوم ۲ و سپرده‌گذاری در این شبکه را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. با این وجود کاربران عادی باید ریسک‌های مرتبط با حفاظت از کلید‌های خصوصی و مسدود شدن دارایی برای یک مدت مشخص را بپذیرند.

لانچ‌پد اتریوم ایجاد گره‌ی تایید کننده را آسان‌تر می‌کند

بنیاد اتریوم در روز بیست و هفتم جولای از ابزاری با عنوان «ولیدیتور لانچ‌پد(Validator Launchpad)» رونمایی کرد. این ابزار برای آسان‌تر ساختن فعالیت کاربرانی طراحی شده است که قصد دارند در شبکه‌ی اتریوم 2 سپرده‌گذاری کرده و تراکنش‌ها را نیز تایید کنند.

اطلاعیه‌ی راه‌اندازی لانچ‌پد اتریوم 2
اطلاعیه‌ی راه‌اندازی لانچ‌پد تایید کننده‌ی اتریوم 2 (نسخه‌ی شبکه‌ی آزمایشی)

تایید کننده‌ها در شبکه‌ی اتریوم 2(بر پایه‌ی الگوریتم اثبات سهام) معادل ماینر‌ها در شبکه‌ی کنونی اتریوم(بر پایه‌ی الگوریتم اثبات کار) در نظر گرفته می‌شوند. سپرده‌گذاران در شبکه‌ی اتریوم 2 در مقابل تایید بلاک‌ها پاداش دریافت خواهند کرد.

بنیاد اتریوم اعلام کرده است که لانچ‌پد منتشر شده «با حذف ریسک‌های مرتبط با امنیت و آموزش فرآیند‌های لازم برای تبدیل شدن به یک تایید کننده را ساده‌تر می‌سازد.»

کاربران عادی امکان استفاده از سرویس‌های واسطه را نیز خواهند داشت

اگرچه امکان استفاده از سرویس‌های واسط همانند سرویس‌های سپرده‌گذاری صرافی‌ها و ارائه کنندگان خدمات نگهداری از رمزارزها نیز به عنوان یک روش با ریسک کمتر وجود خواهد داشت. با این وجود استفاده از این سرویس‌ها مستلزم پرداخت کارمزد و هزینه‌های جانبی خواهد بود و کاربران باید در این روش نگهداری از این دارایی‌ها را به سرویس‌دهنده‌ی واسط بسپارند.»بنیاد اتریوم اعلام کرد:

گره‌ی خودتان را اجرا کنید و حفاظت از کلید‌های خصوصیتان را بر عهده بگیرید. این فعالیت با ایجاد توازن در میان سهولت ایجاد گره، امنیت و آموزش میسر است. Ethereum Foundation

تایید کننده باید در زمان استفاده از این ابزار فُرمی را تایید کنند. در این فرم عنوان شده است کاربران مسئولیت مدیریت کلید‌های خصوصی و مسدود شدن دارایی‌ها برای مدت زمان مشخصی را می‌پذیرند.

پس از این‌که کاربران ریسک‌های مرتبط با فعالیت در این زمینه را پذیرفتند، می‌توانند کلید‌های عمومی خودشان را به‌طور آنلاین بارگزاری کنند و به یک تایید کننده تبدیل شوند.

در این ابزار کاربران باید نرم‌افزار کلاینت(نرم افزاری همانند لایت‌هاوس(Lighthouse)، نیم‌باس(Nimbus)، پریسم(Prysm) و تکو(Teku) که امکان راه‌اندازی گره، وارد کردن کلید‌های ذخیره‌شده و اجرای گره‌ی تایید کننده را ارائه می‌کند) خودشان را انتخاب نمایند.

نسخه‌ی آزمایشی نرم‌افزار در شبکه‌ی آزمایشی مدالا(Medalla) قابل استفاده است. با این وجود، امکان استفاده از نسخه‌ی نهایی این ابزار در شبکه‌ی اصلی اتریوم 2 وجود خواهد داشت.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی ابزاری برای تسهیل فرآیند ایجاد گره‌ی تایید کننده و سپرده‌گذاری در شبکه‌ی اتریوم 2 چیست؟ آیا با توجه به پیچیدگی‌های این فرآیند ارائه‌ی چنین ابزاری ضروری به‌نظر می‌رسد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا