اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

افزایش چشمگیر سودآوری در یکی از بزرگترین بانک‌های سوئیس پس از پشتیبانی از بیت کوین

بانک جولیوس بائر(Julius Baer) سوئیس در گزارشی سود خالص خود را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۲۴ میلیون دلار گزارش کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • سود خالص جولیوس بائر(Julius Baer)؛ یکی از پنج بانک برتر کشور سوئیس در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۴ درصد افزایش یافته است. این بانک در طی این مدت خدمات نگه‌داری دارایی‌های دیجیتالی همانند بیت کوین را به مشتریانش پیشنهاد کرده است.

سود‌آوری‌ بانک جولیوس بائر 34 درصد افزایش یافته است

گروه مالی جولیوس بائر(Julius Baer) که دارایی‌هایی به ارزش 427 میلیارد دلار را مدیریت می‌کند در روز بیستم جولای گزارش کرد که سود این موسسه‌ی مالی در طول دو دوره‌ی سه ماهه‌ی پیشین 524 میلیون دلار افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد که افزایش سود‌آوری این بانک به دلیل افزایش درآمد مبادلاتی در ایالات متحده‌ی آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا حاصل شده است.

جولیوس بائر

بر همین اساس سود جولیوس بائر در نیمه‌ی اول سال 2020 و همزمان با معرفی خدمات نگه‌داری از دارایی‌های دیجیتالی همانند بیت کوین در ماه ژانویه به میزان 34 درصد افزایش یافته است.

آیا افزایش سود‌آوری جولیوس بائر در میان دیگر بانک‌ها نیز تجربه شده است؟

گزارش بانک‌های بزرگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2020 میلادی افزایش گسترده در میزان سود‌آوری آن‌ها را نشان می‌دهد. تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و معرفی بسته‌های محرک اقتصادی توسط دولت‌ها موجب افزایش «ترس از دست دادن سرمایه» در میان  فعالان بازار سهام شده است.

افزایش تقاضا از سوی فعالان خُرد برای حضور در بازار مبادلات سهام موجب گردیده است تا درآمد بانک‌ها به ویژه در بخش‌های معاملاتی افزایش یابد. به عنوان مثال درآمد خالص موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان(JPMorgan) در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2020 میلادی 4.7 میلیارد دلار گزارش شده است. در حقیقت اخیراً بالاترین درآمد سه‌ماهه‌ی این موسسه‌ی مالی در طول تاریخ فعالیتش ثبت شده است.

جیمی دیمون(Jamie Dimon)؛ مدیرعامل موسسه‌ی مالی جی‌پی‌مورگان در روز چهاردهم جولای اظهار داشت:

ما با وجود ایجاد 8.9 میلیارد دلار ذخایر اعتباری، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی 4.7 میلیارد دلار سود کسب کرده‌ایم. این موضوع مزایای مُدل کسب و کار متنوع و جهانی ما را به خوبی نشان می‌دهد. Jamie Dimon

در بانک جولیوس بائر نیز همانند دیگر موسسات مالی، از آغاز آوریل مبادلات خُرد بیشترین سهم سود‌آوری را تشکیل می‌دهد.

افزایش تقاضا برای بیت کوین

بیت کوین از ماه مارس تا ماه می بیشترین سطح نوسانات را تجربه کرده است. با این وجود نوسانات این رمزارز از ماه ژوئن تاکنون کاهش یافته است. شدت نوسانات بازار سهام در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. همزمان با پیش‌بینی ارائه‌ی بسته‌های محرک جدید توسط دولت‌ها رفتار خریداران و فروشندگان تحرکات بزرگی را در بازه‌ی زمانی کوتاه موجب شده است.

اما بر اساس گزارش صرافی کوین‌بیس(Coinbase) پس از سقوط بازار رمزارزها در روز «پنجشنبه‌ی سیاه» سطح تقاضا برای بیت کوین افزایش یافته است. با این وجود، از زمان آغاز پشتیبانی بانک جولیوس بائر از رمزارز‌ها در ماه ژانویه این موسسه‌ی مالی از نوسانات قیمت بیت کوین از ماه مارس تا می منتفع شده است. بر اساس اطلاعیه‌ی این بانک در تاریخ بیست و یکم ژانویه‌ی سال جاری میلادی:

جولیوس بائر سطح خدماتش را گسترش داده است و هم‌اکنون روش‌های ذخیره‌سازی و ارسال امن را برای دارایی‌های دیجیتالی پیشنهاد می‌کند. این بانک قادر به پیشنهاد ارائه‌ی خدمات در گروه منتخبی از رمزارزها است که با توجه به فاکتور‌های مختلفی همانند امنیت، قابلیت مبادله و پایداری فنی انتخاب شده‌اند. Julius Baer

با این وجود به‌نظر می‌رسد که رویکرد سیستم‌های بانکی نسبت به رمزارزها در حال تغییر است. بر اساس گزارش کوینیت، جی‌پی‌مورگان هم‌اکنون خدمات بانکی را به صرافی‌های بزرگ شامل کوین‌بیس(Coinbase) و جمینی(Gemini) ارائه می‌کند.

نظر شما نسبت به افزایش سود‌آوری بانک‌ها و موسسات مالی در نیمه‌ی اول سال 2020 میلادی چیست؟ آیا سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا موجب افزایش ثروت سازمان‌های مالی متمرکز شده است؟ آیا در آینده تمامی موسسات مالی بیت کوین را پذیرش خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا